رشد پکن و شانگهای در رتبه‌بندی اکوسیستم استارتاپی و افت رتبه سنگاپور و بنگلور

0

سنگاپور و بنگلور که زمانی تنها نمایندگان آسیا در ژنوم استارت‌ بودند، جای خود را به پکن و شانگهای می‌دهند. این دو شهر قصد دارند با اکوسیستم‌های قدرتمندی مانند لندن و سیلیکون ولی رقابت کنند.

رئیس شبکه کارآفرینی جهانی (GEN)، جاناتان اورتمانس، می‌گوید: “این تحقیق دسترسی جهانی به اکوسیستم‌های کوچکتر و دستورالعمل‌های جدید و نوآورانه را افزایش می‌دهد. تجزیه و تحلیل‌ها و داده‌های شخص ثالث را نیز در دسترس کارآفرینان بیشتری قرار می‌دهد.”

در گزارش انجام شده که در آن ۲۰ اکوسیستم استارتاپی برتر بر اساس چهار متغیر اعم از عملکرد استارتاپی، تامین بودجه، استعداد، دسترسی بازار و تجربه مشخص می‌شوند، ۵۵ اکوسیستم استارتاپی شرکت داشتند. در این بین شهرهای پکن و شانگهای پیشرفت فوق العاده‌ای داشتند. این دو شهر که نماینده کشور چین هستند به ترتیب ربته چهار و هشت را کسب کرده اند.

رتبه آنها از نظر تامین بودجه – در زمینه سهولت دسترسی و کیفیت – بسیار عالی بوده است و این سطح بالای نقدینگی را در کشور چین نشان می‌دهد.

شانگهای در بین ۲۰ شهر از نظر سهولت دسترسی به بودجه رتبه سوم را کسب کرده است اما به دلیل عدم کیفیت سرمایه‌گذار‌های خطرپذیر که می‌توانند تجربه و تخصص خود را در اختیار بنیانگذاران قرار دهند، موفقیت چندانی کسب نکرد.

شهر پکن به دلیل موقعیت خود به عنوان یک مرکز آموزشی و مرکز اداری چین، منفعت زیادی کسب کرده است. هفتاد دانشگاه و دانشکده در این شهر واقع شده اند و به همین دلیل دسترسی به جوانان تحصیلکرده که استعدادهای لازم برای اکوسیستم هستند بسیار آسان است. به علاوه افراد خارجی به طور مداوم به دنبال کسب و کاری در این کشور هستند.

شهر زیبا و بزرگ شانگهای جمعیتی بالغ بر ۲۴٫۱ میلیون نفر دارد که هزینه زندگی در آنجا نسبتاً مقرون به صرفه است. در مقابل، سنگاپور از رتبه ۱۰ به ۱۲ نزول داشته است، در حالیکه بنگلور با نزول وخیم‌تری از رتبه ۱۵ به رتبه آخر رفته است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.