راهکارهای بازاریابی یک برند آوانگارد

ایو سن لوران، نامی آشنا در دنیای مد

0

طراحان این شرکت، از همان آغاز، جسارت را در طرح‌های لباس خود نشان داده و با رویکردهای بعضا متفاوتی که داشتند، موفق شدند شیوه‌ای جدید را در مد و پوشاک، خصوصا در پوشاک زنانه ایجاد کنند.

ایو سن لوران نامی آشنا در دنیای مد محسوب می‌شود که بیشتر به دلیل تولید محصولات مدرن و متفاوت خود شناخته می‌شود.

این برند فرانسوی در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد و امروز‌ با گذشت بیش از نیم قرن از راه‌اندازی آن، در کنار دیگر برندهای مد و پوشاک جایگاه قابل توجهی یافته و محصولات متنوع دیگری مانند کفش، عطر، جواهرات و چرم را نیز به دایره تولیدات خود اضافه کرده است.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی و برندسازی این نام تجاری اشاره خواهد شد.

تغییر استانداردهای مد

یکی از نقاط متمایزی که می‌توان برای برند ایو سن لوران برشمرد، طرح‌های جسورانه، آوانگارد و متفاوتی بود که از همان آغاز راه‌اندازی این برند با آن همراه بوده‌اند.

طراحی‌های منحصربه‌فردی که از همان ابتدا با این نام تجاری ارائه شدند، جایگاه خاصی را برای برند ایو سن لوران رقم زد. به طوری که می‌توان گفت پیشرو‌بودن و نترسیدن از ارائه طرح‌های متفاوت، یکی از ویژگی‌های اصلی این برند بوده ‌که توانسته است از همان ابتدا نیز توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

طراحان این شرکت، از همان آغاز، جسارت را در طرح‌های لباس خود نشان داده و با رویکردهای بعضا متفاوتی که داشتند، موفق شدند شیوه‌ای جدید را در مد و پوشاک، خصوصا در پوشاک زنانه ایجاد کنند.

طرح‌های آوانگارد این شرکت به‌شدت مورد استقبال قرار گرفتند، مانند پوشیدن شلوار برای زنان که تا پیش از آنها معمول نبود، همچنین این نام تجاری در راستای تغییر دادن استانداردهای مد در زمان خود، پوشاک مردانه را تغییر داده و با ترکیب آن با پوشاک زنانه، لباس‌های زنانه‌ جدیدی را روانه بازار کرد که از نمونه‌های اولیه آنها می‌توان به تاکسیدوی زنانه اشاره کرد که در آن زمان بسیار موفق بود.

انتخاب گروه هدف

یکی از راهکارهایی که ایو سن لوران برای ارائه برنامه‌های بازاریابی خود در نظر دارد، انتخاب دقیق گروه‌های هدف است، به این معنا که با توجه به محصولی که قصد تبلیغات آن را دارد، مخاطبان بالقوه و اصلی آن را شناسایی کرده و بر اساس آنها، کمپین‌های بازاریابی خود را شکل می‌دهد.

به عنوان نمونه این نام تجاری برای معرفی عطرهای زنانه خود که عموما محصولات لوکس و مدرنی نیز هستند، گروه سنی زنان ۱۸ تا ۳۵ساله را هدف قرار داده و با شناخت دقیق این گروه از مخاطبان، سعی در برجسته‌کردن خصوصیات مدرن محصول مورد نظر دارد.

از آنجایی که انتخاب گروه‌های مخاطبان و طراحی برنامه‌های بازاریابی برای آنها، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، این گروه تجاری نیز با انتخاب گروه مخاطبان خود، هدف‌گذاری را شروع کرده و سعی در ارائه برنامه‌هایی دارد که مناسب با گروه‌های هدف بوده و در نتیجه علایق آنها را برجسته کند؛ طبیعی است که درپیش‌گرفتن چنین روندی، در نهایت باعث جلب توجه گروه‌های مذکور خواهد شد.

گسترش دایره تولید

گسترش تولیدات یک برند اگر در راستای محصولات قبلی و شناخته‌شده آن صورت بگیرند، قطعا موفقیت بیشتری خواهند داشت، چراکه مخاطبان از محصولات برند مذکور رضایت داشته و در نتیجه تولیداتی را که در راستای خط تولید قبلی آن باشند، پذیرا خواهند بود.

بر همین اساس، یکی از خط‌های تولید جدیدی که برند سن لوران ایجاد کرده است، شاخه مراقبت از پوست بوده که در کنار سایر لوازم آرایشی که این برند به مخاطبان خود معرفی کرده بود، موفقیت زیادی کسب کرده است.

مشتریانی که با محصولات آرایشی این نام تجاری آشنا بودند، در مقابل محصولات مراقبت از پوست آن نیز واکنش مثبت نشان خواهند داد، چراکه از محصولات قبلی رضایت داشته و نام تجاری سن لوران در ذهن آنها ثبت شده بود.

همچنین این برند در زمینه تولید مراقبت‌های پوستی خود، استفاده از مواد طبیعی و مناسب برای پوست را نیز در دستور کار خود قرار داده و با تأکید بر ویژگی‌های مذکور، اطمینان خاطر بیشتری را نیز به مخاطبان خود انتقال خواهد داد.

خط توزیع قوی و بوتیک‌های منحصربه‌فرد

از آنجایی که برند سن لوران یک نام تجاری لاکچری به شمار می‌رود، علاوه بر خط تولید گسترده‌ای که در سراسر جهان داشته و شعبه‌های مختلفی را دایره کرده است، بوتیک‌های منحصربه‌فرد و خاصی نیز در شهرهای بزرگی مانند شیکاگو، بارسلونا، رم، برلین، مسکو و‌… دارد که محصولات خاص این برند را به مشتریان لاکچری آن ارائه می‌دهند.

همچنین حضور گسترده‌ای که ایو سن لوران در فضای مجازی داشته ‌نیز از دیگر نکات قابل توجه بازاریابی آن محسوب می‌شود، شبکه‌های اجتماعی فعال، کانال‌های ارتباطی مجازی، وب‌سایت‌ها و‌… از دیگر نقاطی هستند که امکان اتصال با مشتریان را در سراسر جهان برای این نام تجاری فراهم می‌آورند.

اما کماکان داشتن بوتیک‌های لاکچری در برخی نقاط دنیا از خصوصیات خاص این برند به شمار می‌روند که نشان‌دهنده درجه بالای لوکس‌بودن آن هستند.

گسترش بازارهای بین‌المللی

اگرچه نام تجاری ایو سن لوران در قاره اروپا و آمریکا به خوبی شناخته شده ‌و خط تولیدات خود را در شعبه‌های مختلف خود در کشورهای مذکور راه‌اندازی کرده است، اما نقاط دیگر جهان، خصوصا کشورهای آسیایی از بازارهای بالقوه‌ای به شمار می‌روند که این نام تجاری می‌تواند در آنها نفوذ کرده و موفقیت‌های قابل توجهی را در بازارهای مذکور نصیب خود کند.

به همین منظور نیز طرح‌های گسترش این نام تجاری در دستور کار بازاریابان این شرکت قرار گرفته و مطالعه و بررسی این مخاطبان جدید را شروع کرده‌اند.

از آنجایی که کشورهای مذکور خصوصا در خاورمیانه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای گسترش بازار این برند به شما روند، انجام یک مطالعه دقیق و همه‌جانبه در مناطق مذکور یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در رشد این برند در بازارهای جدید مثمر‌ثمر واقع شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.