کانسنسیز به دنبال ایجاد اکوسیستم اتریوم

سرمایه‌گذاری جدید روی دو استارتاپ مستقل

0

آنها استارتاپ‌هایی را می‌خواهند که بتوانند سرمایه جذب کنند و کسب‌وکارها را خودشان اداره نمایند، بدون اینکه روی بنیانگذار کانسنسیز، جو لوبین، تکیه کنند.

بازوی سرمایه‌گذاری شرکت کانسنسیز (ConsenSys) ، که اتریوم نام دارد، به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر روی استارتاپ‌های مستقل است. کانسنسیز اعلام کرده است که دو سرمایه‌گذاری جدید را انجام خواهد داد: ۱ میلیون دلار در پلتفرم تجارت و کیف پول کریپتو در پاریس به نام کوین‌هاوس و یک مبلغ افشا نشده در مرورگر رمز‌گذاری-محور تنتا.

این شرکت‌ها خود را تیم‌هایی می‌دانند که شامل افراد با تجربه در حوزه بیت‌کوین هستند. طبق گفته کوین‌هاوس، این پلتفرم بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ حساب کاربری دارد. به علاوه، مدیرعامل این استارتاپ، نیکولاس لوت، یک سرمایه‌گذار اولیه در استارتاپ کیف پول سخت افزاری لدجر بود. مدیرعامل لدجر، اریک لارچویک، سرمایه‌گذار در کوین‌هاوس بود.

در خصوص تنتا، که یک وی‌پی‌ان تعبیه شده، مسدودکننده تبلیغات و رمزگذاری داده کامل دارد، مدیرعامل تنتا، جس ادمز، می‌گوید که این مرورگر در حال حاضر ۹۰۰٫۰۰۰ بار دانلود شده است. استارتاپ کیف پول متاماسک که کانسینسیز انکوباتور آن است، در حال گفتگو با تنتا درباره نحوه گنجاندن کیف‌ پول‌های کریپتو در مرورگر همراه است.

ادمز می‌گوید: “ماموریت ما مروگری ایمن و خصوصی را تسریع بخشیم و از پشتیبانی کانسنسیز برای توسعه سایر پلتفرم‌ها استفاده کنیم و در عین حال به نوآوری قابلیت‌های حفظ حریم خصوصی جدید ادامه دهیم.”

کانسنسیز در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و ۵۰ میلیون دلار را در استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری کرد که هدف آنها کمک به ایجاد اکوسیستم اتریوم است. از آن زمان، تیم هفت نفره کانسنسیز مبلغی معادل با ۱۴٫۵ میلیون دلار را در بین ۱۴ پروژه تقسیم کرده است و هنوز معاملاتی باید تکمیل شوند.

این معاملات شامل پروژه‌ها در مراحل اولیه است که حاصل برنامه شتاب‌دهنده کانسنسیز، تاچیون، است که در سال ۲۰۱۸ در سن فرانسیسکو اتفاق افتاد. این بودجه به تیم‌ها کمک خواهد کرد تا از شرکت‌های خطرپذیر بودجه دریافت کنند و سپس ۷ درصد از سهام را خریداری نمایند.

این راهبرد قصد دارد سرمایه‌گذاران خطرپذیر سنتی بیشتری را وارد مدار کانسنسیز کند تا از تجریبات آنها بهره‌مند شوند.

سابقه سرمایه‌گذاری‌های کانسنسیز

مجموعه خطرپذیر کانسنسیز اکنون سرمایه‌گذاری‌های متقابل را با شرکت‌هایی مانند کوین بیس، اینتل، جنرال کاتالیست، کیندرد، و غیره به اشتراک می‌گذارد. این تیم بودجه‌ای برابر با ۲٫۸ میلیون دلار را از سرمایه‌گذارانی مانند دیجیتال کارنسی گروپ، بی‌تی‌یو پروتکل اکوسیستم فاند و غیره و سایر سرمایه‌گذاران فرشته در اختیار کوین هاوس قرار داده است.

در این میان، بیش از ۶۰ اپلیکیشن در حال حاضر در برنامه تاچیون امسال در برلین معرفی می‌شوند. بیش از ۲۰۰ پروژه برای اولین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمتر از همه، اولین برنامه تاچیون به این تیم آموزش داده است که آنها در یک سرمایه‌گذاری به دنبال چه چیز هستند. برای مثال، آنها استارتاپ‌هایی را می‌خواهند که بتوانند سرمایه جذب کنند و کسب و کارها را خودشان اداره نمایند، بدون اینکه روی بنیانگذار کانسنسیز، جو لوبین، تکیه کنند.

در این پروژه از بنیانگذاران بیشتری دعوت خواهد شد تا درباره کارآفرین بودن و کسب درآمد صحبت کنند. آنها ۱۰ تا ۱۲ بنیانگذار را که شرکت‌های آنها بازدهی خوبی داشته و موفق بوده است، دعوت خواهند کرد تا درباره تجربه خود صحبت کنند.

می‌توان گفت این راهبرد در راستای راهبرد قدیمی کانسنسیز است که روی شراکت با شبکه لوبین تکیه داشت و به شرکت‌های مجموعه به عنوان شرکای راهبردی نگاه می‌کرد. برای مثال، چندین پروژه که کانسنسیز انکوباتور آن است، اولین کاربران هستند که وام‌های تسهیل شده توسط شرکت بلاک‌فی را آزمایش می‌کنند. گاهی اوقات شرکت ها به طور مستقیم با تیم‌های کانسنسیز همکاری می‌کنند تا درباره محصولات مشورت کرده و آنها را تولید کند. به علاوه آنها با سایر محصولات بورس، محصولات کیف پول، راهکارهای مرتبط و غیره کار می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.