دستورات مدرن یک مدیر استارتاپ

0

انتقال درست اطلاعات می‌تواند احتمال موفقیت استارتاپ شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. اطلاعات همیشه باید به طور شفاف و فشرده ارائه شوند‌ و شیوه انتقال باید ساده و سریع باشد؛ اگر اطلاعات با این روش منتقل نشود، ممکن است به سردرگمی، واکنش دیرهنگام و بحث‌های غیرضروری منجر شود.

بر‌خلاف آنچه شنیده‌اید، ارتباط کامل به این معنا نیست که فقط دستورالعمل‌ها را به کارمندان و همکاران بگویید بدون اینکه اجازه دهید از شما سوالی شود. در واقع، محیط ایده‌آل برای ارتباطات در کسب و کار زمانی است که کارمندان و مدیران از طرح سوال خود یا درخواست برای ارائه جزئیات بیشتر نترسند.

در اینجا به چگونگی تقویت چهار ستون شرکت‌های استارتاپی با استفاده از راهبردهای ارتباطی کارآمد می‌پردازیم.

  • توانمندسازی

ایده، محصول یا خدمات استارتاپی شما به اندازه تیمی که گردهم آورده‌اید تا آن را ایجاد کنند، پیشرفت خواهد کرد. به همین دلیل، کارمندان شما باید از هر ارتباطی که می‌گیرند، حس توانمندی را دریافت کنند.

به عبارت دیگر، هر ایمیل، پیامک، وب کنفرانس و تماس تلفنی باید حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز برای انجام کار بعدی باشد.

اطلاع از تمام کارهایی که باید انجام دهید یا نباید انجام دهید اولین قدم به سوی توانمندسازی است؛ دومین مرحله ایجاد انگیزه و مرحله آخر بازخورد سازنده است. شما باید هنگام آماده شدن برای ارتباط با تیم خود، این مراحل را در نظر داشته باشید.

  • فرهنگ شرکتی مثبت

اگر می‌خواهید کارمندان استارتاپ شما فعال باشند، ابتدا باید درباره اصول اخلافی کارمندان فکر کنید. در روش برقراری ارتباط بین کارمندان و مدیران و روسای شرکت یک فرهنگ شرکتی مثبت دیده می‌شود.

احترام متقابل باید در تمام سطوح و در هر زمانی رعایت شود و روابط کارمندان باید بیش از هر چیز دیگر مثبت باشد. هنگام ارتباط با کارمندان، روسای استارتاپی باید یک لحن مثبت و صادقانه داشته باشند حتی اگر اوضاع خوب پیش نمی‌رود.

هر زمان که یک کار به خوبی انجام شد، از تمام کارکنان باید قدردانی شود؛ اگر یک کار آنطور که انتظار می‌رود، انجام نشود باید با رعایت احترام بازخورد سازنده ارائه شود.

  • عملیات واضح

ارتباطات خوب همیشه باید مسیری را طی کند که روسای استارتاپ تعیین کرده‌اند. هر پیام یا دستورالعمل باید از این چشم‌انداز صادر شود که شرکت در حال حاضر در آن قرار دارد و در آینده به آن خواهد رسید.

اگر در طی یک پیام به کارکنان دستور داده شود که شرکت را به سوی یک نقطع مشخص سوق دهند، پیام باید شامل دستورات واضح از سوی روسا و مدیران باشد و باید مشخص کند که قرار است شرکت چگونه به آن نقطه برسد.

  •  ابزارهای ارتباطی و راهکارهای مدرن

کارآفرینان استارتاپی امروز نمی‌توانند انتظار داشته باشند که شرکت‌های خود را با راهکارهای ارتباطی تاریخ گذشته مانند ایمیل و تماس تلفنی اداره کنند.

شرکت‌های مدرن به ارتباطات انعطاف‌پذیر و پویا نیاز دارند که عناصر وب کنفرانس را با مدیریت پروژه، پیام‌رسانی، اشتراک‌گذاری فایل و همکاری آنلاین ترکیب کنند.

یک راهکار ارتباط کاری مناسب باید به مدیران و کارمندان امکان دهد تا از مکان‌های مختلف در سراسر پلت‌فرم‌های گوناگون کار کنند.

در اینجا به سه مورد از متداول‌ترین راهکارهای مدرن اشاره می‌کنیم که می‌توان از آنها برای ویدئوکنفرانس، ارائه، اشتراک‌گذاری فایل، پیام‌رسانی، برنامه‌ریزی کاری و ارتباطات در دسکتاپ، لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های هوشمند استفاده کرد.

  •  اسکایپ (برای کسب و کار)

از زمانی که مایکروسافت شرکت اسکایپ را خریداری کرد، کاربران شاهد توسعه این اپلیکیشن و تبدیل آن به یکی از قدرتمندترین ابزارها برای بازدهی کاری که در عین حال قیمت پایینی دارد، بوده‌اند.

نسخه رایگان اسکایپ برای کارآفرینان در ابتدای کارشان مناسب است، اما وقتی استارتاپ‌ آنها به یک تیم بزرگ‌تر تبدیل می‌شود و نیازهای پیشرفته‌ای پیدا می‌کند، باید از نسخه کاری اسکایپ استفاده کرد.

نسخه کاری اسکایپ گزینه‌های جدیدی دارد، اما ظاهر آن مانند قبل و برخی از ایرادهای قدیمی را دارد.

  •  اسلک (Slack)

این پلت‌فرم رسانه اجتماعی کسب و کار به عنوان یک سیستم پیام‌رسانی داخلی کار خود آغاز کرد و یک استارتاپ فناوری که یک بازی آنلاین از رده خارج را ایجاد کرده بود، از آن استفاده می‌کرد.

اسلک یک اپلیکیشن پیام‌رسانی مبتنی بر فضای ابری است که قابلیت‌های اشترا‌ک‌گذاری اسناد قدرتمندی دارد که آن را به یک راهکار ایده‌آل برای تیم‌های شرکتی تبدیل کرده است تا با استفاده از آن با یکدیگر در تماس باشند و از هر دستگاه متصل به اینترنت با هم همکاری کنند.

یکی از جنبه‌های جالب اسلک آن است که این اپلیکیشن یکی از معدود راهکارهای کسب و کار است که کاربرد شخصی نیز دارد. نسخه رایگان اسلک شامل ۵ گیگابایت حافظه است که برای استارتاپ‌های کوچک فوق‌العاده است. برخی مشتریان مشهور این اپلیکیشن سازمان ناسا و تایمز لندن هستند.

  •  آسانا (Asana)

شرکت‌های استارتاپی که می‌خواهند به اهداف کاری خود دست یابند، باید آسانا را امتحان کنند. با این اپلیکیشن مدیریت پروژه، استارتاپ‌ها می‌توانند از طریق برنامه‌ریزی راهبردهای عملی قبل از برقراری ارتباطات، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

آسانا قالب‌هایی را در سطوح مختلف ارائه می‌دهد؛ از قالب‌های ساده مانند لیست‌های کاری گرفته تا قالب‌های پیچیده مانند پروژه‌های مبتنی بر نقطه عطف.

علاوه بر ابزارهای مدیریت پروژه برتر مانند نمودارهای Gantt، این اپلیکیشن با Outlook و اسلک نیز ادغام می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.