خرید میوه‌وسبزی با کمک اپلیکیشن

0

برنامه «بازار روز همراه» اولین سامانه همراه تعامل با شهروند در حوزه فعالیت‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران است. هدف از ساخت و ارائه این برنامه آن است که از دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن همراه استفاده شود تا شهروندان بتوانند اطلاعات مربوط به بازار روز شهرداری را از طریق این برنامه کاربردی دریافت کنند. درواقع تعاملی هدفمند بین شهروندان و شهرداری به وجود خواهد آمد.

در سال‌های اخیر سازمان‌های دولتی به‌ویژه شهرداری همواره در تلاش بوده‌اند تا استفاده درست از دستگاه‌های هوشمند را به شهروندان آموزش دهند و به‌نوعی فرهنگ‌سازی کنند. این سازمان‌ها برای افزایش سطح آگاهی و فرهنگ افراد مجلات، کتاب، بازی‌های رایانه‌ای و… را به بازار عرضه کرده‌اند. اما در دنیای امروز که اکثر افراد زمان زیادی را صرف جستجو و کار با دستگاه‌های هوشمند می‌کنند، زمان آن رسیده است که سازمان‌ها به فکر ارائه خدمات از طریق این دستگاه‌ها باشند تا مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنند و فرهنگ استفاده درست از این دستگاه‌های هوشمند را در بین مردم نهادینه کنند.

طبق آمار غیررسمی، بیش از ۲۰ میلیون دستگاه هوشمند در ایران وجود دارد و این نشان می‌دهد که سازمان‌ها و ادارات باید به فکر ورود به این بازار گسترده باشند.

برنامه بازار روز همراه دارای فناوری و استانداردهای مربوطه است. این برنامه دسته‌بندی‌های مختلفی دارد و در آن سعی شده اطلاعات کاملی از بازارهای روز و میادین میوه و تره‌بار شهر تهران ارائه شود. مشخصات تماس و موقعیت جغرافیایی تمام بازارها و میادین میوه و تره‌بار سطح شهر تهران در این برنامه گنجانده شده است. کاربران می‌توانند موقعیت جغرافیایی میادین تره‌بار را روی نقشه گوگل مشاهده کنند. آدرس و اطلاعات تماس بازارها، نزدیک‌ترین بازار به موقعیت کاربر، مسیریابی بازار از موقعیت کاربر، کاربری بازار و میادین میوه و تره‌بار و اطلاعات کاربردی هر بازار اعم از پارکینگ، دستگاه خودپرداز، سرویس بهداشتی و… همگی در این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های مفید و کارآمد این برنامه آن است که نرخ مواد غذایی و سایر محصولاتی که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شوند را اعلام می‌کند.

  • در نسخه جدید این برنامه کاربردی تغییرات و اصلاحاتی صورت گرفته که به شرح زیر است:
  •  رفع مشکل و خطای به‌روزرسانی در گوشی‌های فارسی
  •  رفع مشکلات جستجوی نرخ‌نامه
  •  بهبود عملکرد سیستم

وقتی کاربر برنامه را اجرا می‌کند، در صفحه اصلی چهار دسته‌بندی قابل‌مشاهده است: نرخ‌‌نامه، فهرست بازارها، مطالب آموزشی و درباره سازمان. در بالای این دسته‌بندی گزینه‌ای وجود دارد به نام «نزدیک‌ترین بازار میوه و تره‌بار» که با لمس آن کاربر می‌تواند نزدیک‌ترین بازار را نسبت به موقعیت مکانی خود پیدا کند. یکی از گزینه‌های جالب این برنامه به اعلان‌ها مربوط می‌شود. با فعال‌سازی این گزینه اعلان مربوط به تغییر قیمت‌ها به طور خودکار روی دستگاه هوشمند کاربر نمایش داده می‌شود. در این برنامه قسمتی برای ارسال انتقادها و پیشنهاد‌ها در نظر گرفته شده است و کاربر می‌تواند از طرق مختلف مانند ایمیل، تلگرام و… نظرات و پیشنهاد‌های خود را برای سازمان شهرداری ارسال کند.

وقتی وارد قسمت نرخ‌نامه می‌شوید، دسته‌بندی‌های جدیدی مشاهده می‌کنید اعم از میوه، سبزی، حبوبات و غلات، مواد پروتئینی و متفرقه. با ورود به هریک از این دسته‌بندی‌ها، می‌توانید ماده غذایی مورد نظر خود را انتخاب کنید و از نرخ آن مطلع شوید. برای مثال وقتی وارد قسمت سبزی و سپس کاهوی رسمی می‌شوید، قیمت کاهوی درجه‌یک و بسته‌بندی آن را مشاهده خواهید کرد. برای اطمینان از به‌روز بودن این نرخ‌ها نیز در زیر صفحه تاریخ آخرین اعلام نرخ محصول قید می‌شود.

شهرداری برای بهبود شرایط سلامت و بهداشت مردم تلاش می‌کند و به همین دلیل در این برنامه قسمتی با عنوان «مطالب آموزشی» وجود دارد. در این قسمت توصیه‌های آموزشی درباره سلامت و بهداشت افراد و نیز اطلاعاتی درباره میوه‌ها و سبزیجات ارائه‌ شده است با این هدف که سطح آگاهی مردم درباره مواد غذایی مصرفی بالا برود.

در قسمت «درباره سازمان» نیز وظایف و اهداف این سازمان، تاریخچه مختصری درباره سازمان و قوانین موجود گنجانده شده است.

علاوه بر اینکه کاربر می‌تواند نزدیک‌ترین میدان میوه و تره‌بار به خود را جستجو کند، این امکان به او داده شده تا از قسمت فهرست بازارها، میدان مورد نظر خود را پیدا کند و اطلاعاتی را درباره آن مکان به دست آورد. این اطلاعات شامل تنوع محصولات عرضه‌شده، منطقه مکانی، ناحیه شهرداری، مساحت، تاریخ تاسیس، کد پستی، امکانات موجود از قبیل پارکینگ، چرخ‌دستی و… می‌شود. به‌علاوه در این قسمت کاربر می‌تواند به طور مستقیم با میدان تره‌بار تماس بگیرد و اطلاعات مورد نیاز خود را تلفنی دریافت کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.