خرید آنلاین بلیت مجموعه‌های آبی با پول‌تیکت

۲ سال طول کشید تا توانستیم بخش سنتی را متقاعد کنیم

0

به طور کلی مدیران مجموعه‌های آبی سنتی هستند و اغلب از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و متقاعدکردن این افراد برای استفاده از خدمات آنلاین کار دشواری بوده است.

استارتاپ پول‌تیکت به نشانی poolticket.org توسط رضا رویایی به همراه حمیدرضا شاندیزی، محسن شفیعی و آرمان بوشهری بنیانگذاری شده است. با رضا رویایی در مورد استارتاپشان بیشتر صحبت کردیم.

رضا ۲۵ ساله و اهل مشهد است و کاردانی نرم‌افزار، کارشناسی فناوری اطلاعات و ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک دارد. او می‌گوید: «قبل از راه‌اندازی این استارتاپ ما یک سری پروژه به صورت فریلنسینگ انجام می‌دادیم و قبل از این یک فروشگاه اینترنتی کتاب راه انداختیم که اتفاقا فروش خوبی داشتیم ولی با مشکلاتی که در کار پیش آمد، با شکست مواجه شدیم.

همزمان با آن روی یک فروشگاه‌ساز کار می‌کردیم و حدود ۲ سال روی آن زمان گذاشتیم و خودمان طراحی کردیم ولی باز به دلیل مشکلات مالی پروژه با چالش روبه‌رو شد. در این حین به دعوت یکی از دوستان به یک پارک آبی دعوت شدیم و متوجه شدیم این پارک آبی با مشکلاتی روبه‌روست.

پس از آن به این فکر افتادیم که چطور می‌توانیم مشکلات رزرو این پارک آبی را برطرف کنیم. به مسئولان پارک آبی پیشنهاد طراحی یک سایت دادیم ولی با آنها به توافق نرسیدیم و تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه در مشهد پارک‌های آبی زیادی وجود دارد، بستری را فراهم کنیم تا بتوانیم به تمام پارک‌های آبی خدمات رزرو و فروش بلیت مجموعه‌های آبی و استخر‌ها را ارائه دهیم.»

  • در پول‌تیکت چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

در حوزه فروش بلیت پارک‌های آبی در مشهد مشکلاتی اعم از رزرو بلیت و فروش وجود داشت و اکثرا مسافران نمی‌توانستند بلیت با قیمت مناسب پیدا کنند و یا اطلاع یابند که آیا پارک آبی باز است یا نه.

به این ترتیب خدمات ما از فروش بلیت و رزرو مجموعه‌های آبی شروع شد و پس از آن در حال حاضر وارد حوزه ارائه خدمات مختلف مجموعه‌ها شده‌ایم؛ یعنی خدماتی از جمله کلاس‌های شنا، ماساژ، سونا و غیره نیز در پول‌تیکت در دسترس است. از طرف دیگر فروشگاهی را برای فروش محصولات شنا راه انداختیم. همچنین بخشی را برای کاریابی شنا اختصاص داده‌ایم.

چراکه اکثر سایت‌های کاریابی این حوزه را پوشش نمی‌دهند و از این طریق بستری را فراهم آورده‌ایم که افراد این حوزه بتوانند موقعیت‌های شغلی خود را بیابند.

  • در حال حاضر با چند مجموعه ورزشی همکاری می‌کنید؟

به طور متوسط حدود ۳۰۰ مجموعه فعال داریم که در تابستان حدود ۵۰ مجموعه روباز هم به این تعداد اضافه می‌شوند که حدود ۲۲ استان را پوشش داده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا سال آینده تعداد این مجموعه‌ها به ۵۰۰ برسد.

  • تاکنون چه تعداد کاربر از خدمات استفاده کرده‌اند؟

تقریبا حدود ۳۰۰ هزار نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد خرید انجام داده‌اند. مزیتی که ما برای کاربران داریم این است که در صورتی که بلیتی را خریداری کنند ولی به هر دلیلی نتوانند در آن تاریخ از خدمات استفاده کنند ما بلیت را پس می‌گیریم و کاربر می‌تواند در زمان دیگری که مایل بود با همان پولی که در حساب کاربری او ذخیره شده است، از خدمات استفاده کند.

این در حالی است که اگر مشتری بلیت را از مجموعه آبی تهیه می‌کرد، امکان بازگشت بلیت وجود نداشت و بلیت می‌سوخت.

  • شیوه درآمدزایی شما در پول‌تیکت چطور است؟

ما به ازای فروش خدمات مجموعه‌های آبی حاشیه سودی را دریافت می‌کنیم و تقریبا حدود یک سال و نیم است که نقطه سر به سر را رد کرده‌ایم و از آنجایی که سرمایه‌گذار نداریم، درآمدی که حاصل می‌شود را صرف تبلیغات و گسترش کار می‌کنیم.

رقیبی که به صورت مستقیم مشابه ما کار کند، می‌توانم بگویم وجود نداشته و در یک سال و نیم گذشته برخی آمده‌اند که کاری را شروع کنند ولی در نهایت به یک سایت تخفیف گروهی تبدیل شده‌اند

  • در این مدت بازار را چطور ارزیابی کردید و فکر می‌کنید که این حوزه چقدر جای رشد دارد؟

وضعیت بازار خوب است ولی با توجه به شرایط اقتصادی مردم اگر بخواهند در چیزی صرفه‌جویی کنند، بخش تفریحات است، ولی در کل تاثیری روی کار نداشته است و به نظر می‌رسد که حوزه سرگرمی ‌و تفریح برای مردم دارای اهمیت است و به خصوص ورزش‌های آبی که ورزش‌های انفرادی هستند، بسیار مورد علاقه است و تقریبا اکثر سازمان‌ها این تفریح را برای کارمندان خود انتخاب می‌کنند.

به طور کلی همه جور قشری مشتری ما می‌توانند باشند، از کودکان تا بزرگسالان.

  • در این حوزه رقیبی شناسایی کرده‌اید؟

رقیبی که به صورت مستقیم مشابه ما کار کند، می‌توانم بگویم وجود نداشته و در یک سال و نیم گذشته برخی آمده‌اند که کاری را شروع کنند ولی در نهایت به یک سایت تخفیف گروهی تبدیل شده‌اند. البته بخشی از بازار ما در دست سایت‌های تخفیف گروهی است؛ البته بخش فروش بلیت و نه خدمات.

  • حجم بازار را چطور را ارزیابی کردید و شما چند درصد آن را می‌خواهید به دست بیاورید؟

داده‌های رسمی‌ در این حوزه وجود ندارد ولی با برآوردهایی که خودمان داشتیم و با توجه به فروشی که داشتیم و میانگین خریدهای مشتریان تا سال آینده قصد داریم ۱۰ درصد حجم بازار را به دست بیاوریم.

  • در این مدت مهم‌ترین چالشی که تاکنون با آن روبه‌رو بودید، چه چیزی بوده است که اگر وجود نداشت سرعت رشد بهتری را تجربه می‌کردید؟

به طور کلی مدیران مجموعه‌های آبی سنتی هستند و اغلب از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و متقاعدکردن این افراد برای استفاده از خدمات آنلاین کار دشواری بوده است.

بعضی از مجموعه‌ها ۲ سال طول کشیده تا توانستیم آنها را متقاعد کنیم. علاوه بر این مهم‌ترین چالشی که داریم این است که بخش رزرو را با مجموعه هماهنگ کنیم تا هر اتفاقی که برای مجموعه می‌افتد مانند قطعی برق را ما بتوانیم به طور گسترده به مشتریان اطلاع‌رسانی کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.