تعمیرات موبایل در دیجی‌دُکی

0

دیجی‌دُکی تلاش می‌کند تعمیر موبایل را در محل در مقابل خود مشتری انجام دهد. هر زمانی که مشکلی برای گوشی یک شخص ایجاد می‌شود، می‌تواند درخواست تعمیرات موبایل خود را در سامانه تعمیرات موبایل دیجی‌دُکی ثبت کند.

استارتاپ دیجی‌دُکی به نشانی digidoki.com توسط امیررضا طاهری(کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان – مخابرات)، مصطفی برمشویی(کارشناسی ارشد دانشگاه تهران- کامپیوتر)، هادی منصوری (کارشناسی ارشد دانشگاه تهران – کامپیوتر)، علیرضا گرانپایه(کارشناسی ارشد دانشگاه امیرکبیر- الکترونیک) و احمد مرادی(کارشناسی دانشگاه تهران- کامپیوتر) بنیانگذاری شده است.

تا قبل از راه‌اندازی این استارتاپ هریک از اعضای تیم در رشته کاری خود در شرکت‌های مختلف و مطرح ایران نظیر شرکت هواوی، مرکز مخابرات ایران، پژوهشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و زعیم مشغول به کار بودند. ایده دیجی‌دکی از مشکل ساده‌ای که برای تلفن همراه یکی از اعضای تیم پیش آمده بود، به ذهنشان رسید.

به این ترتیب که برای تعمیر گوشی به یکی از پاساژهای معروف تهران مراجعه می‌کنند و متاسفانه علاوه بر اینکه گوشی درست نمی‌شود، هزینه گزافی هم بابت تعمیرات گوشی پرداخت می‌شود. این تجربه تلخ منجر به شکل‌گیری دیجی‌دُکی می‌شود.

عملکرد دیجی‌دُکی

دیجی‌دُکی تلاش می‌کند تعمیر موبایل را در محل در مقابل خود مشتری انجام دهد. هر زمانی که مشکلی برای گوشی یک شخص ایجاد می‌شود، می‌تواند درخواست تعمیرات موبایل خود را در سامانه تعمیرات موبایل دیجی‌دُکی ثبت کند. بعد از ثبت درخواست تمامی کارها توسط تکنیسین‌های دیجی‌دُکی(دیجی‌تک‌ها) انجام می‌شود.

بعد از ثبت درخواست و اطلاعات ثبت شده، نزدیک‌ترین دیجی‌تک با کاربر جهت ارائه مشاوره تماس می‌گیرد. در وهله اول تلاش دیجی‌تک‌ها بر این است که به صورت مشاوره رایگان مشکل را حل کنند(مشاوره دیجی‌دُکی حتی برای مشکلات نرم‌افزاری رایگان است) بعد در صورتی که نیاز به تعمیر باشد، قیمت عنوان می‌شود و زمان و مکان تعمیر توسط کاربر انتخاب می‌شود.

در نهایت تعمیرکاران در محل حضور پیدا کرده و تعمیرات موبایل را همان جا در مقابل کاربر انجام می‌دهند و اگر هم امکان تعمیر در محل میسر نباشد، پیشنهاد اعزام به کارگاه داده می‌شود.

بخش‌های مختلف

دیجی‌دُکی ۵ بخش اصلی دارد؛ بخش نرم‌افزار و طراحی زیرساخت که وظیفه اصلی این بخش طراحی و پیاده‌سازی ساختار مورد نیاز  بر اساس نیازهای شبکه تعمیرکاران و تیم مارکتینگ است. بخش مارکتینگ که هدف اصلی تیم مارکتینگ معرفی، توسعه و رشد پایدار برند است.

این فعالیت‌ها می‌تواند از شاخه‌های مختلف نظیر کنترل و تعریف شخصیت برند، تولید محتوا، ارائه محتوا، بهینه‌سازی تجربه کاری، بهینه‌سازی و کنترل تجربه مشتری در خدمات، تجزیه و تحلیل خدمات ارائه‌شده و نرخ تبدیل شکل گرفته است.

بخش مدیریت و شبکه‌سازی تعمیرکاران که هدف اصلی این بخش انتخاب، جذب، کنترل تعمیرکاران شبکه، خدمات ارتباط با مشتری، نظرسنجی، بررسی گارانتی، بررسی مشکلات و نیاز تعمیرکاران و کنترل درخواست‌ها در حال انجام است. بخش انبارداری و تامین قطعات که هدف اصلی این بخش تامین و ارائه قطعات مورد نیاز تعمیرکاران جهت ارائه بهترین خدمات با کمترین دغدغه است.

یکی از نگرانی‌های اصلی تعمیرکاران تهیه قطعات مناسب است که دیجی‌دُکی می‌کوشد با تامین قطعات مناسب، استرس تعمیرکاران در ارائه خدمات مناسب را به کمترین میزان کاهش دهد. بخش آموزش که دو رویکرد کلی را در نظر دارد؛ ۱٫ آموزش و پرورش نیروهای انسانی کارآمد برای پیوستن به دیجی‌دُکی ۲٫ آموزش تکنولوژی‌های جدید و به‌روزرسانی دانش تعمیرکاران مشغول به کار در شبکه دیجی‌دُکی.

این مجموعه از اردیبهشت سال ۹۵ خدمات خود را با سرمایه حدود ۱۰۰ میلیون تومان شروع کرده و تاکنون حدود ۱۲هزار سرویس ارائه شده است. دیجی‌دُکی از روز اول شروع به کار، درآمدزایی مستقیم داشته و در بازاری فعالیت می‌کند که بازار تعمیرات موبایل در ایران یک بازار بزرگ ۱۰۰میلیون دلاری است. دیجی‌دُکی در این راه با چالش‌هایی نیز روبه‌رو بوده که ایجاد شبکه تعمیرکاران حرفه‌ای و اخلاق‌محور، بزرگ‌ترین چالش‌ بوده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.