روش‌هایی برای بازگرداندن مخاطبان

0

در سال‌۲۰۱۵ Haleymarketing.com پژوهشی را با آنالیز دقیق ترافیک وب‌سایت‌های مختلف انجام داد و نتیجه‌‌ آن نشان‌دهنده‌‌ موضوعات پراهمیت بسیاری بود که در میان آنها موضوع بازگشت مخاطب بیش از هر چیز باعث جلب توجه می‌شد. طبق این پژوهش، آنها دریافتند که کاربران جدید ۱۳ درصد بیشتر از مخاطبان وفادار وب‌سایت را تنها پس از نگاه‌کردن یک صفحه ترک می‌کنند.

موضوع بازگشت مخاطب مربوط به زمانی است که کاربر پس از بازدید اولیه از وب‌سایت و تجربه‌‌ آغازین خود باز هم تصمیم به بازگشت به وب‌سایت می‌گیرد. شما می‌توانید این موضوع را با ابزار آنلایز ترافیک وب‌سایت به خوبی اندازه‌گیری کنید. اکنون وقت آن فرارسیده ‌که به این حوزه‌‌ بسیار پر‌اهمیت، یعنی بازگشت مخاطب به سوی وب‌سایت توجه شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که آنها در این پژوهش به آن دست یافتند، آن بود که مخاطبان وفادار ۶۳ ثانیه بیشتر از مخاطبان جدید در وب‌سایت می‌ماندند. این مقداری کم نیست و نشان‌دهنده‌‌ اهمیت توجه به بازگشت مخاطب است. مخاطبان وفادار بسیار بیشتر از مخاطبان جدید جذب محتوا و محصولات وب‌سایت شده و میزان موفقیت بیشتری را برای وب‌سایت به ارمغان می‌آورند.

به این دلیل است که قصد داریم در این مقاله به صورت کامل به راه‌حل‌هایی بپردازیم که سبب بازگشت مخاطب به وب‌سایت شما خواهند شد.  طبق پژوهش انجام‌شده توسط Content Marketing Institute، بازاریابی محتوا می‌تواند ۳ برابر بیشتر از روش‌های سنتی خریداران احتمالی را جذب کند. جدای از این موضوع، بازاریابی محتوا ۶۳ درصد هزینه‌‌ کمتری را نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی نیاز دارد.

با توجه به این موضوعات واضح است که بسیاری از کسب‌و‌کارها در سال‌های اخیر توجه خاصی را نسبت به بازاریابی محتوا از خود نشان داده‌اند. تصور کنید یک روز تمامی تبلیغات‌های پرداخت‌شده وب‌سایت خود را متوقف سازید. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به احتمال زیاد میزان بازدید‌کننده‌های وب‌سایت شما به شکلی قابل توجه سقوط خواهد کرد.

دلیل این موضوع آن است که این شیوه‌‌‌ بازاریابی بیشتر از هرچیز مخاطبان جدید را به وب‌سایت شما جذب خواهد کرد و باعث بازگشت مخاطب و ساختن جامعه‌‌ مخاطبان وفادار نمی‌شود. داشتن مقدار قابل توجه بازگشت مخاطب نشان می‌دهد که بازاریابی محتوای شما به خوبی در حال عمل‌کردن است و باعث می‌شود که مخاطبان دوباره و دوباره به وب‌سایت بازگردند.

مقدار مناسب بازگشت مخاطب به سوی وب‌سایت که هر کسب‌و‌کاری باید به آن دست یابد، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل بازدیدکننده‌های وب‌سایت است. اگر اکنون شما به این مقدار رسیده‌اید، نشان می‌دهد که استراتژی بازاریابی شما به موفق‌ترین شکل ممکن در حال عمل‌کردن است.

اگر همچنان به این سطح نرسیده‌اید، به نکاتی که در ادامه‌‌ مقاله به آنها می‌پردازیم، توجه کرده و سعی کنید آنها را در طول تلاش‌های بازاریابی محتوا خود مورد توجه قرار دهید.

انتشار محتوای جدید به صورت منظم

بر اساس پروژهش Hubspot، شرکت‌هایی که بیش از ۱۶ مطلب وبلاگ در ماه منتشر ساختند، حدود ۵/۳درصد ترافیک بیشتری نسبت به شرکت‌هایی به دست آوردند که در ماه بین صفر تا ۴ مقاله منتشر می‌ساختند. قاعدتا کسب‌و‌کارهایی که به صورت منظم محتوای جدید انتشار می‌دادند، موضوعاتی جدید برای مخاطبانی داشتند که به وب‌سایت آنها بازمی‌گشتند.

با داشتن یک تقویم منظم که طبق آن به صورت دائم محتوا منتشر می‌سازید، قادر خواهید بود که به سطحی مناسب از قابل اعتماد بودن دست یابید. به این شکل مخاطبان شما خواهند دانست که معمولا چه زمانی محتوای جدید روی وب‌سایت شما برای بازگشت دوباره و خواندن آن وجود دارد. رسیدن به این نقطه می‌تواند باعث افزایش علاقه‌مندی مخاطبان شما به کسب‌و‌کار نیز شود.

انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی

اگر می‌خواهید که مخاطبان به صورت دائم به محتوای شما توجه کنند، نیاز دارید که به صورت منظم به آنها درباره‌ فعالیت‌های خود یادآوری کنید. یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین ابزار برای انجام این کار و وصول به این هدف استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. چه راهی بهتر از این وجود دارد که به صورت منظم ترافیک طبیعی را به محتوای خود با استفاده از شبکه‌های اجتماعی جذب کنید؟

برای این منظور، همواره تولید محتوای جدید و انتشار آن در روز را مورد توجه قرار دهید. همچنین نباید از توجه به بازنشر محتوای قدیمی در زمان‌های مناسب غافل شد. زمانی که افراد درباره‌ یکی از موضوعاتی که پیش از آن درباره‌ آن محتوا تولید کرده‌اید درحال صحبت و بحث بوده و دغدغه‌ روز آنهاست، زمان مناسبی برای بازنشر محتوای مورد نظر است.

یک تقویم دقیق برای این منظور داشته باشید که در آن تنها به تولید محتوای جدید اشاره نشده و موضوع بازنشر محتوا به صورت منظم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از خبرنامه برای افزایش بازگشت مخاطب

اگر در حال تولید محتوا هستید و وب‌سایت شما خبرنامه ندارد، وقت آن است که صاحب خبرنامه شوید. ترافیک ورودی از ایمیل مارکتینگ دارای میزان جذب بسیار بالایی است.

خبرنامه مبتنی بر ایمیل یک تاکتیک جدید نیست اما به صورت سنتی برای معاملات استفاده می‌شد،‌ اما در سال‌های اخیر به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند و مناسب برای به دست آوردن مخاطبان و جذب آنها به محتوای تولید‌شده‌‌ وب‌سایت مطرح شده است. به این طریق می‌توانید محتوای خود را به صورت مستقیم به ایمیل مخاطبان خود ارسال کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.