اولین یلدای کارآفرینی قزوین برگزار شد

0

در واپسین روزهای پاییز ۹۷، چهارصدنفر از کارآفرینان، استارتاپ‌ها، مربیان و سرمایه‌گذاران، با مشارکت اتاق بازرگانی، نظام مهندسی، اتاق تعاون و شرکت شهرک‌های صنعتی و نیز با همت گروه نوآوری بی‌انتها در تالار دانشگاه فرهنگیان، اولین یلدای کارآفرینی استان قزوین را برگزار کردند.

همایش یلدای کارآفرینی استان قزوین با خوشامدگویی دکتر علیرضا کشاورز قاسمی، رئیس اتاق بازرگانی قزوین آغاز شد. او با اشاره به جایگاه مهم کسب‌و‌کارهای استارتاپی در توسعه اقتصادی، اهمیت این شیوه تجارت را در آینده کشورها و معاملات جهانی تبیین کرد و از فعالان استارتاپی خواست که با کم‌کردن وابستگی‌های دولتی، به سمت استقلال و تشکیل اکوسیستم‌های مستقل حرکت کند.

در سخنرانی اول دکتر محمدرضا آراستی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و از پیشگامان نوآوری در ایران با عنوان حرکت در مسیر نوآوری انتخاب یا التزام به بررسی و تحلیل کارآفرینی و نوآوری و طریقه عبور از شرایط کنونی به سمت شرایط مطلوب پرداخت.

سپس در پنل اول مسعود چیتگرها، مبتکر و بنیانگذار مکتب تغییر، میزبان محمد‌جواد اسماعیل‌زاده از آشکار پرتو پویا، ابراهیم مظفری از فناوران ابزارساز آریا، مسعود افسر از استودیو اردیبهشت و فراز کریمی از کارجوپلاس، با عنوان ارزش‌آفرینان بود. این پنل با گفت‌وگوهای چالشی پیرامون مسیری که استارتاپ‌ها برای رسیدن به موفقیت پیمودند، موانع و سختی‌هایی که به ویژه برای جذب سرمایه داشته‌اند، جذابیت بسیاری برای علاقه‌مندان و حاضران در سالن داشت و در انتهای آن اعضای پنل پرسش‌های مخاطبان را پاسخ گفتند.

اگر تغییر نکنیم

سخنرانی دوم را محمود کریمی، نماینده triz center در ایران با موضوع «اگر تغییر نکنیم» ارائه کرد و به تشریح مسیر پرفرازو‌نشیب‌ از آغاز تا انجام کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌ها پرداخت.
در پنل دوم مرتضی دانش، مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی طرفه‌نگار، از محمدرضا سبحان مدیر باشگاه کارآفرینی تیوان، محمدرضا آراستی‌، محمود کریمی و علیرضا کشاورز قاسمی میزبانی کرد. در این پنل گفت‌و‌گو‌ها حول محور توسعه اکو‌سیستم نوآوری شکل گرفت.

در انتهای رویداد، سعید نبیل، دبیر همایش، ضمن تشکر از همه همراهان، حامیان مالی و دست‌اندرکاران برگزاری، با اهدای لوح یادبود از سخنرانان تقدیر کرد.

این گردهمایی با بازدید از نمایشگاه و سرو پذیرایی به شیوه کهن ایرانی به مناسبت شب یلدا، در کنار گفت‌و‌گو‌های صمیمی و مقدمات شبکه‌سازی مهمانان و مدعوین به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.