اولین نمایشگاه تخصصی استارتاپ‌های ابری ایران

0

اولین نمایشگاه تخصصی استارتاپ‌های ابری ایران تیرماه امسال از سوی جامعه آزاد رایانش ابری ایران برگزار می‌شود. وقوع انقلاب صنعتی چهارم، شکل‌گیری شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء، اتومبیل‌های بدون سرنشین، کلان‌داده، فناوری‌های آگاه از محیط، رایانش سیار و بسیاری موارد از این قبیل، شبکه انبوهی از ارتباطات، داده و محاسبات را ایجاد کرده ‌و کشورهای توسعه‌یافته در سطوح مختلف از جمله حاکمیتی در حال تلاش برای ارائه استانداردها، کسب کنترل و مدیریت بیشتر ‌روی طیف گسترده‌تری از این فناوری‌ها هستند. بر اساس مجموعه روندهای فناوری اخیر پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تامین منابع پردازشی و ذخیره‌سازی مورد نیاز سامانه‌‌های الکترونیکی و یا هوشمند به‌صورت محلی دیگر از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه نباشد و شبکه رایانش همانند شبکه برق فراگیر خواهد شد. در همین راستا ایجاد هماهنگی در بین اجزای مختلف اکوسیستم صنعت رایانش در کشور (متشکل از دولت، دانشگاه و صنعت) یک ضرورت محسوب می‌شود. در همین راستا اولین نمایشگاه تخصصی استارتاپ‌های ابری ایران به کوشش جامعه آزاد رایانش ابری ایران در حاشیه چهارمین همایش سالانه رایانش ابری برپا خواهدشد که قصد دارد به موضوعاتی مانند بهینه‌سازی منابع، مهندسی کارآیی، کلان‌داده‌ها به عنوان خدمت، الگوهای طراحی و توسعه، رگولاتوری خدمات رایانش ابری و دیگر موضوعات مرتبط با رایانش ابری و مجازی‌سازی بپردازد. در این نمایشگاه فرصت تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری، فن‌بازار و تیم‌سازی برای شرکت‌کنندگان فراهم خواهدشد. نقش دبیرخانه رویداد سالیانه رایانش ابری، کمک به ایجاد این هماهنگی از طریق برگزاری رویدادهای مستمر، فرهنگ‌سازی، آموزش و ایجاد بسترهای اجرایی لازم است که عملا توسط خود اعضای جامعه ولی در قالب یک عنوان و هدف واحد صورت می‌گیرد. بیش از هزار نفر از متخصصان و محققان فعال در حوزه رایانش ابری و فناوری‌های مرتبط با آن و چندین گروه کاربری در سطح کشور وجود دارند که اکوسیستم این صنعت را تشکیل داده‌اند. شناسایی و تلاش برای رفع مشکلات پیش روی صنعت بر اساس ظرفیت‌های موجود در جامعه و کاهش فاصله صنعت، دولت، دانشگاه و جامعه کاربری از دیگر اهدافی است که در رویدادهای سالیانه جامعه آزاد رایانش ابری ایران با حضور ذینفعان پیگیری می‌شود.

هدف اصلی که در رویداد امسال پیگیری می‌شود، انتقال تجربیات موفق مجموعه‌های صنعتی و علمی دانش‌بنیان و پیشرو در قالب فن‌بازار بوده که در کنار آن، نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی نیز برنامه‌ریزی شده است. نمایشگاه تخصصی استارتاپ‌های ابری ایران نیز یکی از این نمایشگاه‌ها‌ست که در تلاش است چالش‌های فضای ابری ایران را برای استارتاپ‌ها مورد بررسی و شناخت قرار دهد.

در پنل مدیریتی رویداد که با حضور نمایندگانی از دولت، صنعت، دانشگاه و کارشناسان توسعه کسب‌و‌کار برگزار خواهد شد، وضعیت موجود و چالش‌های پیش‌رو در توسعه رایانش ابری در کسب‌و‌کارهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. خاطر نشان می‌شود نخستین نمایشگاه تخصصی محصولات، خدمات و استارتاپ‌های ابری ایران در روز ۲۶ تیرماه در مرکز تحقیقات مخابرات ایران واقع در شهر تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.