الفبای فرهنگ محتوا را بشناسید

0

یک فرهنگ محتوا می‌تواند نشانه خوبی از رشد بازاریابی سازمان و تعهد بلندمدت آنها به بازاریابی محتوا باشد. این تعهد به نفوذ استعداد و تخصص موضوعی کمک می‌کند همچنین ارتباطات و همکاری داخلی را تقویت کرده و کارکنان را توانمند می‌سازد.

تولید انواع محتوای با‌کیفیت که مناسب و جذاب باشد، هر کسب‌وکاری نیازمند داشتن فرهنگ محتواست. فرهنگ محتوا زمانی وجود دارد که اهمیت محتوا در سطح سازمان تبیین شود، محتوا به اشتراک گذاشته شده و در دسترس قرار گرفته باشد، تولید و خلاقیت تشویق شود و محتوا در سراسر بخش‌های مختلف جریان ‌یابد.

یک فرهنگ محتوا می‌تواند نشانه خوبی از رشد بازاریابی سازمان و تعهد بلندمدت آنها به بازاریابی محتوا باشد. این تعهد به نفوذ استعداد و تخصص موضوعی کمک می‌کند همچنین ارتباطات و همکاری داخلی را تقویت کرده و کارکنان را توانمند می‌سازد.

افراد بخش‌های مختلف سازمان از دیدگاه‌های متفاوت به شکاف‌های محتوایی توجه می‌کنند. تیم خدمات مشتری می‌داند مشتریان در مورد محصول چه می‌گویند، تیم فروش می‌داند روزانه با چه چالش‌ها و چشم‌‌اندازهایی روبه‌رو هستند و مدیریت ارشد شاید بتواند دیدگاه‌های گسترده‌تر در زمینه‌ صنعت خود را، ارائه کند.

در اینجا چند روش و نکته برای پرورش و ایجاد فرهنگ محتوا در سازمان‌تان را مطرح می‌کنیم:

نیروی انسانی مناسب

محتوا بازتابی از افرادی است که فرهنگ سازمان را تشکیل می‌دهند. شما باید به ویژگی‌های خاصی که فرد دارد، توجه کنید. آنها باید بازاریابی محتوا را بشناسند و بدانند چقدر با روش‌های سنتی متفاوت است. باید مهارت‌های ویرایش و نوشتن ماهرانه و درک جزئیات را دارا باشند. مناسب‌ترین افراد آنهایی هستند که به خوبی در یک تیم به مدیریت محتوا می‌پردازند.

آموزش

برخلاف تبلیغات سنتی، بازاریابی محتوا بیشتر مانند همکلام‌شدن با یک مشتری است. تنها زمانی که همه در پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی محتوا شرکت کنند و نحوه‌‌ کار را بفهمند، شما می‌توانید شروع به ایجاد یک فرهنگی کنید که مؤثر باشد. بنابراین آموزش مداوم بازاریابی محتوا را برای کلیه کارکنان خود را مدنظر قرار دهید.

ابزارهای تسهیل‌کننده

انتخاب ابزارهای مناسب، اجرای بازاریابی محتوا را ساده می‌کند. برای مثال، از ایمیل، کارتابل‌های سازمانی و یا گروه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی برای گردآوری ایده‌ها درباره‌ موضوعات محتوا از کلیه کارکنان استفاده کنید. همچنین یک تقویم محتوا داشته باشید که در آن وظایف همه افراد سازمان از ایده‌پردازی، تولید، انتشار، بازبینی و ارزیابی در آن ذکر شده باشد.

هدف‌گذاری و بازخورد

برای کسب موفقیت در بازاریابی محتوا باید برای همه افراد سازمان هدف‌گذاری کنید. همه باید بدانند چه نقشی در پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی محتوا دارند و چگونه عملکرد آنها در پایان ماه ارزیابی می‌شود. بنابراین، نتایج فعالیت‌های بازاریابی محتوا را در داخل سازمان انتشار دهید.

متفکران صنعت

اجازه دهید کارکنانتان به‌عنوان مشاوران و متخصصان این حوزه شروع به تولید یا انتشار محتوایی کنند که خوانندگان را جذب کنند و باعث شود کاری انجام دهند. مزایای انتشار محتوا توسط کارکنانتان را برایشان را توضیح دهید. یکی از این مزایا این است که فرد به عنوان رهبر متفکر در صنعت شما دیده می‌شود.

محیط حمایتی

تولید محتوا نباید احساسی مانند فشار ایجاد کند و متاسفانه یکی از دلایلی که بسیاری از افراد در تولید محتوا مشکل دارند، کمبود زمان است. برای اطمینان از دوام فرهنگ محتوا لازم است که نقش افراد در فرآیند مدیریت محتوا را جزئی از شرح شغل‌شان کنید و یا به سیستم پاداش متصل کنید.

در ادامه بخوانید :

بهترین کسب‌و‌کارهایی که توانسته‌اند یک فرهنگ محتوا را در سازمان خود جا بیندازند، کسب‌وکارهایی هستند که محتوای آنها مفید، متنوع و باکیفیت است، از کارشناسان داخلی خود حمایت می‌کنند، وب‌سایت آنها بازتاب خوبی از شخصیت آنهاست و همچنین برنامه انتشار محتوای آنها یکپارچه و منسجم است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.