از پارک دوبل متنفرید؟

0

 این دوربین پشتیبان جدید برای خودروها که ریرویژن (RearVision) نام دارد، با انرژی خورشیدی کار کرده و برای اتصال به تلفن شما از وای‌فای یا بلوتوث استفاده می‌کند.

به‌علاوه این دستگاه اولین دوربین پشتیبانی خواهد بود که می‌تواند خود را به‌طور خودکار به‌روزرسانی کند و شرکت سازنده این ابزار که در سیلیکون‌ولی مستقر است، می‌گوید این دستگاه به مرور زمان بهتر و بهتر می شود.

دوربین‌های پشتیبان به‌گونه‌ای طراحی شده که به رانندگان کمک می‌کند تا هنگام پارک کردن، عقب خودرو خود را ببینند. سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی اعلام کرده است که تمام دوربین‌های پشتیبان خودروها از سال ۲۰۱۹ استاندارد خواهد شد. طبق گفته این سازمان، تنها در ایالات متحده امریکا، بیش از ۲۰۰ مورد مرگ‌ومیر و ۱۵ هزار جراحت هر سال به دلیل تصادفات رانندگی مربوط به خودروهایی که با دنده عقب حرکت می‌کردند، گزارش شده است.

اولین دوربین پشتیبانی در یک خودروی فرضی در سال ۱۹۵۶ و در یک خودرو در مرحله تولید در سال ۱۹۹۱ نمایش داده شد. هنوز از هر چهار خودرو، فقط یک خودرو دارای دوربین پشتیبان است.

حداقل دو دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد چرا اکثر خودروها دوربین پشتیبان ندارند. یک مشکل آن است که افراد به ندرت خودرو جدید می‌خرند؛ میانگین عمر یک خودرو حدود ۱۷ سال است، بنابراین اگر قرار باشد شرکت‌ها صبر کنند تا افراد یک خودروی جدید خریداری کنند تا از این قابلیت‌های ایمنی مهم برخوردار باشند، حداقل ۴۰ سال طول می‌کشد تا این قابلیت‌ها در ۹۰ درصد از تمام خودروها وجود داشته باشد. یک مشکل دیگر آن است که نصب یک دوربین پشتیبان روی یک خودرو مستلزم سوراخ کردن بدنه و سیم‌کشی داخل خودرو است.

برایسون گاردنر، مدیرعامل اتومبیل‌سازی پیرل، می‌گوید که او و همکارانش دستگاه ریرویژن را ساخته‌اند؛ چراکه خودروهای تمام آن‌ها جدید است اما هیچ‌یک دوربین پشتیبان ندارد. آن‌ها این دستگاه را تولید کردند تا به افراد امکان دهند خودروهای خود را در عرض چند دقیقه به‌روزرسانی کنند و تجربه رانندگی در جاده را ارتقا بخشند تا از این طریق این کمبود جبران شود.

دستگاه ریرویژن تولید شده است تا نصب دوربین‌های پشتیبان در داخل خودرو آسان‌تر شود. این فناوری از تلفن هوشمند راننده به‌عنوان صفحه نمایش استفاده می‌کند و بنابراین نیازی به نصب صفحه نمایش در داخل خودرو نیست.

این دوربین شامل یک قاب است که دو دوربین با کیفیت بالا دارد تا نمایی با زاویه ۱۸۰ درجه را در اختیار کاربر قرار دهد. یکی از دوربین‌ها برای تصویربرداری در روز بهینه‌سازی شده است و دیگری حساس به اینفرارد است تا بتوانید اشیا را در شب به خوبی ببینید. هر یک از لنزها نیز یک روکش ضدآب دارند تا در روزهای بارانی مشکلی برای دوربین ایجاد نشود.

قاب دوربین انرژی خود را از انرژی خورشیدی تامین می‌کند و با استفاده از وای‌فای یا بلوتوث به‌طور بی‌سیم ارتباط برقرار می‌کند؛ ریرویژن بی‌سیم است و در نتیجه نیازی به سیم‌کشی یا سوراخ کردن داخل خودرو نیست.

آداپتور خودرو، مغز این دستگاه است که به پورت OBD خودرو وصل می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.