آینده فوتبال را لباس‌های هوشمند رقم می‌زنند

0

جام قهرمانی اروپا یا همان یوفا در فرانسه و به‌شدت گرم و بازی‌های آن دیدنی بود. هر چهار سال یک‌بار، تیم‌های ملی اروپا گرد هم می‌آیند و برای قهرمانی با یکدیگر مبارزه می‌کنند. اما امسال تابستان موضوع فقط فوتبال اروپا نبود، این حرارت درواقع از کوپای آمریکا می‌آمد. درنتیجه، نیمی از دنیا چشم به این فوتبال دوخته‌ بودند! اما آنچه برای مربیان این تیم‌ها مهم بود این است که چگونه ورزشکاران می‌توانند تمرین کنند تا بهترین عملکرد را داشته و در طول مسابقات از شرایط خوبی برخوردار باشند؟ پاسخ کاملا واضح است: فناوری پوشیدنی. همان‌طور که می‌دانید فناوری پوشیدنی برای تقویت عملکرد افراد و تیم‌ها مفید است. داستان تیم ملی آلمان در دو سال پیش نشان می‌دهد که فناوری چقدر می‌تواند به آموزش فوتبال کمک کند. در سال گذشته فیفا اعلام کرد که یک دستگاه پوشیدنی استاندارد برای دنیای فوتبال می‌سازد. برخی از این دستگاه‌های جدید را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم که در حوزه ورزش فوتبال و آموزش این ورزش می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.

 Viper Pod

برترین ابزار نظارت بر عملکرد افراد در فوتبال است. این دستگاه شامل حسگرهایی در لباس است که بازیکنان می‌توانند در زمین تمرین یا حتی در مسابقه آن‌ها را بپوشند. به‌علاوه، این دستگاه یک ماژول جی‌پی‌اس دارد که مجموعه‌ای از حسگرهای حرکتی و یک گیرنده ضربان قلب است. بنابراین می‌تواند شاخص‌هایی مانند مسافت، سرعت، شتاب، تعادل گام‌ها و ضربان قلب را اندازه‌گیری کند. همچنین این دستگاه می‌تواند برخوردها را گزارش کند و شاخص خستگی به بازیکن ارائه دهد.

 Dash

حسگر پوشیدنی ورزشی و کوچکی است که از طریق اندازه‌گیری تمام حرکات مهارت‌های شما را تقویت می‌کند. حسگر پوشیدنی Dash داده‌های مربوط به‌سرعت در طول بازی، مسافت طی‌شده و ضربان قلب را به‌سرعت ارائه می‌دهد. علاوه بر داده‌های عملکردی مهم، این دستگاه از طریق یک برنامه کاربردی متصل، بازی را کنترل می‌کند. رابط‌های برنامه Dash به همراه حسگر داده‌ها را دریافت می‌کنند و آن‌ها را روی نمودار امتیاز نمایش می‌دهند. با این حال تیم Dash معتقدند که هنوز باید روی این دستگاه بیشتر کار شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.