آموزش‌های الکترونیک؛ خوب یا عالی؟!

0

 سفارشی کردن آموزش‌ها

از منحصر‌به‌فردترین نقاط قوت استفاده از آموزش‌های الکترونیک در یک کسب وکار این است که با این روش امکان سفارشی کردن آموزش‌ها تا حد بسیار زیادی امکان‌پذیر است. این بدان معناست که مدیران شرکت‌ها می‌توانند علاوه بر تهیه برنامه‌های آموزشی و نقشه‌های توسعه‌ای عمومی و مشترک در بین کارمندان، به‌صورت آنلاین به تهیه آموزش‌های مورد نیاز افراد به‌صورت شخصی و اختصاصی بپردازند.

استخدام افراد

آموزش‌های الکترونیک علاوه بر کمک به افزایش وفاداری کارمندان شاغل در یک شرکت، در استخدام افراد تازه نیز نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند. ارائه آموزش‌های الکترونیک از جانب یک شرکت، در افراد متقاضی کار برای آن شغل، جذابیت و انگیزه کم‌نظیری ایجاد می‌کند. علاوه بر بهره‌وری آشکار استفاده از این متد آموزشی، آموزش‌های الکترونیک آموزش‌هایی به‌روز است که از قابلیت اجرا در هر کجای دنیا برخوردار است.

باصرفه و اقت​صادی

آموزش‌های الکترونیک برای جوامعی که از سرعت پیشرفت بالایی برخوردارند، جوامعی که زمان کافی برای استفاده از روش‌های سنتی را ندارند، بسیار مناسب است. در حالی که آموزش‌های سنتی دربرگیرنده مواردی نظیر ساعات آموزشی خارج از زمان اداری، هزینه‌های گزاف مربیان و هزینه‌های تهیه مدارک است، روش‌های الکترونیک با نهایت انعطاف‌پذیری، برای برنامه‌ریزی‌های فشرده و بودجه‌های محدود، انتخاب مناسبی است. این روش‌ها با توجه به صرفه اقتصادی خود، با نظم و پیوستگی بیشتری می‌تواند در اختیار افراد قرار بگیرد و بنابراین به نتایج بهتری منتهی می‌شود.

دسترسی جهانی

افزایش تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده آموزش الکترونیک، نشان از آن دارد که امروزه مدیران و صاحبان سرمایه با بهره‌گیری از این روش نوین و کم‌هزینه قادر هستند تا بهترین محتوای آموزشی را در این قالب تازه بگنجانند. برای نمونه آموزش‌های سنتی همواره نیازمند استخدام تعدادی مربی خبره در هر یک از رشته‌های کاری است و این در حالی است که آموزش الکترونیک به شرکت اجازه استفاده از ابزاری مانند ویدئو کنفرانس را می‌دهد. وسیله‌ای که  دسترسی به مربی را در سراسر دنیا ممکن می‌سازد. قابل ذکر است که این فضا‌های مجازی و روش‌های نوین، برخلاف رقیب دیرینه و سنتی خود، هیچ‌گونه محدودیتی برای فرصت‌های آموزشی افراد ایجاد نمی‌کند؛ به این دلیل که با توجه به دسترسی آسان و کم‌هزینه بودن استفاده از این قبیل آموزش‌ها، به کارمندان یک شرکت اجازه می‌دهد تا با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی متنوع، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب بکنند و از این طریق با تکنولوژی‌های تازه و مرتبط با زمینه کاری خود آشنا شوند و در صورت امکان آن‌ها را به‌کار بگیرند.

افزایش مشارکت کارکنان

همان‌طور که گفته شد، استفاده از برنامه‌های آموزشی آنلاین منجر به آزاد شدن ساعات اشغال‌شده توسط کلاس‌های آموزشی به روش سنتی می‌شود. این زمان ذخیره‌شده، از پتانسیل بسیار بالایی برای برگزاری جلساتی بین مدیران و کارمندان برخوردار است. در این‌گونه جلسات، مدیران می‌توانند با معرفی چشم‌اندازهای دور و نزدیک شرکت، از کارمندان راه‌حل‌هایی را به‌صورت پیشنهاد مطالبه کنند. این عوامل موجب می‌شود تا کارمندان این مهم را که آنان نیز در تصمیم‌گیری‌های شرکت سهیم هستند، دریافت بکنند. همچنین با توجه به هزینه کم و آسان بودن استفاده از این قبیل آموزش‌ها، کارمندان می‌توانند به جای شرکت در یک کلاس حضوری، چندین کلاس مجازی را در همان زمان بگذرانند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.