آقایان بفرمایید مرخصی‌ زایمان!

0

اندکی پس از انتشار این خبر، سایر ابرقدرت‌های تکنولوژی و در راس آنان شرکت‌های ادوبی، مایکروسافت و نتفلیکس اعلام کردند که برنامه‌های مرخصی زایمان برای شرکت آنان نیز دستخوش تغییراتی شده است. مهر تایید بر میزان اهمیت کارمندان برای مدیران شرکت آمازون را از گزارشی منتشرشده در روزنامه نیویورک‌تایمز می‌توان دریافت. بر اساس این گزارش، شرکت آمازون در رتبه نخست اجرای قوانین تازه برای رفاه حال کارمندان قرار گرفته است.

در فصول تعطیلات نظیر عید سال نو، ایجاد انگیزه در کارمندانی که در این ایام از سال، به‌دلیل تراکم خرید مردم، در شلوغ‌ترین و دشوارترین زمان شغلی خود به‌سر می‌برند، برای مدیران بسیار دشوار است. با این حال سوابق این شرکت نشان داده است که مدیران این کمپانی همواره و خصوصا در فصول پرمشغله سال، مشغول به تشویق کارمندان و ایجاد انگیزه در آنان هستند. قابل ذکر است که قوانین این شرکت تنها شامل حال متخصصان و مدیران حرفه‌ای نمی‌شود، بلکه این کمپانی با در نظر گرفتن ۱۰۰ هزار کارمند در دپارتمان‌های خدمات مشتریان، از همه طریق پاسخگوی مشتریان خود است.

همچنین کمپانی آمازون در سال‌های اخیر در تلاش بوده است تا آسیبی را که رسانه‌ها به تصویر این شرکت در اذهان عمومی وارد کردند، تصحیح کند. برای اجرای این مهم، این شرکت نیازمند ارضای حس رضایت و ایجاد خوشحالی در مشتریان بود. شرکت آمازون ارتقای قوانین مرخصی‌های زایمان را در راستای بازپس‌گیری این تصویر می‌داند.

صرف‌نظر از ایجاد انگیزه و جذب مشتری، قوانین تازه مرخصی‌های زایمان به سود و برای منفعت پدرها و مادرها و همچنین فرزندان آن‌ها است. بنا به نقطه‌نظر متخصصان منابع انسانی، باید رفاه در محیط کار به‌گونه‌ای برای کارمندان مهیا شود که آن‌ها با اطمینان خاطر، در صورت نیاز از مرخصی‌های خود استفاده کنند و اطمینان داشته باشند که در زمان بازگشتشان درست در همان جایگاه گذشته خود هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.