گپی از راه دور با آقا و خانم دکتر!

0

اپلیکیشن تله طب با هدف کاهش مشکلات جسمی و روحی افراد و ایجاد سلامتی و ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه تولید شده است. این اپلیکیشن قصد دارد محصولات و خدماتی را در رشته‌های مهم پزشکی و تحت قالب کلینیک‌های تحت وب مانند وب‌سایت و اپلیکیشن تلفن همراه به کاربران خود ارائه دهد.

تله‌طب یک پلت‌فرم آنلاین است که در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه به کاربران کمک می‌کند تا سطح کیفیت زندگی خود را بالا ببرند. کاربران می‌توانند از مشاوره پزشکان متخصص، محتوای اختصاصی‌شده بر حسب نیاز خود، برنامه‌های مراقبتی و خودمراقبتی که بر اساس پروفایل کاربر و تحلیل پرسش و پاسخ‌های خود و سایر اطلاعات اختصاصی شده‌اند، استفاده کنند. در این اپلیکیشن مشاوره‌ها به صورت عمومی یا اختصاصی ارائه می‌شوند.

در بخش عمومی که نسخه پوست، مو و زیبایی آن در اپلیکیشن قابل دسترسی است، کاربر پرسش خود را در قالب متن وارد می‌کند و سپس یکی از پزشکان تله طب به پرسش او پاسخ خواهد داد. سایر کاربران نیز می‌توانند نظرات و تجربیات خود را به آن اضافه کنند.

در بخش اختصاصی ابتدا کاربر پزشک متخصص مورد نظر خود را از بین پزشکان موجود در فهرست پزشکان تله‌طب پیدا می‌کند و پس از پرداخت هزینه مشاوره، می‌تواند پرسش خود را مطرح کند. در این بخش امکانات دیگری از قبیل امکان ارسال تصویر برای پزشک وجود دارد. به علاوه کاربر می‌تواند در هر بار جلسه مشاوره حداکثر سه بار با پزشک منتخب خود صحبت کند. در بخش اختصاصی، هر یک از پزشکان متعهد می‌شوند تا در زمان مشخص شده پاسخ پرسش‌های کاربران را بدهند.

بخش دیگر این اپلیکیشن با نام «زندگی سالم» به مطالب کاربردی مربوط می‌شود که به طور روزانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این محتوا به صورت مقالات کوتاه و کاربردی و نکات مهم در دسته‌بندی‌های مختلف بر حسب موضوع عرضه می‌شوند و کاربر می‌تواند بر اساس نیاز یا علاقه خود موضوعات را برای خود محدود کند. بسیاری از مقالات ارائه‌شده ترجمه مقالات موجود در ژورنال‌های پزشکی معتبر دنیا هستند. به علاوه امکان ارسال اعلان در زمان انتشار هر مطلب نیز برای کاربر وجود دارد تا کاربر بلافاصله از محتوای جدید مطلع شود. این اپلیکیشن قصد دارد در آینده سایر قالب‌های محتوایی مانند پادکست و فیلم کوتاه را به این بخش اضافه کند.

چهارمین بخش اصلی اپلیکیشن تله طب «مکان‌یاب سلامت» است. در این بخش کاربر بر اساس موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند نزدیک‌ترین مراکز درمانی یا مطب پزشک متخصص همکار با تله‌ طب را روی نقشه مشاهده کرده و در صورت لزوم کوتاه‌ترین مسیر به آن مرکز را با کمک این بخش پیدا کند. با انتخاب یک مرکز یا مطب روی نقشه می‌توانید شماره تلفن و وب‌سایت آن مرکز را مشاهده کنید. در حال حاضر تعداد مراکز ثبت شده روی نقشه تهران قابل قبول است اما تعداد این مراکز در شهرستان بسیار کم است.

سایر بخش‌های اپلیکیشن نیز عبارتند از برنامه‌های مراقبتی و خودمراقبتی، پروفایل کاربر و کلینیک هوشمند. در برنامه‌های مراقبتی و خودمراقبتی، وضعیت کاربر بر اساس پروفایل او و بررسی عوامل خطر و پرسش و پاسخ‌های مطرح شده در سیستم ارزیابی می‌شود و بر اساس آن برنامه‌هایی به منظور ارتقای سطح سلامتی، پیشگیری از ابتلا به بیماری محتمل و غیره به کاربر پیشنهاد می‌شود.

در قسمت پروفایل کاربر نیز هر کاربر اطلاعات عمومی و اختصاصی خود را ارائه می‌دهد. از پروفایل کاربر می‌توان به روش‌های زیر استفاده کرد:

در هنگام مشاوره، پزشک متخصص با کمک این پروفایل راحت‌تر و دقیق‌تر به کاربر پاسخ می‌دهد.

این بخش نقش مهمی را در طراحی برنامه‌های مراقبتی و خودمراقبتی مختص به یک کاربر خاص ایفا می‌کند.

بخش آخر نیز کلینیک هوشمند است که در آن به جای مطرح کردن پرسش، کاربر می‌تواند با پاسخ دادن به چند سوال کوتاه، در زمان بسیار کم به طور کلی و احتمالی توصیه‌هایی را دریافت کند. این توصیه‌ها می‌تواند تماس فوری با پزشک، پیشنهاد یک برنامه مراقبتی و یا معرفی یک محصول پزشکی یا بهداشتی باشد.

در حال حاضر نسخه اندروید این اپلیکیشن در بازار وجود دارد و به زودی نسخه آی‌او‌اس آن نیز عرضه خواهد شد.

وقتی کاربر وارد رابط کاربری این اپلیکیشن می‌شود، ابتدا باید اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کند. این اطلاعات عبارتند از سن، جنسیت، قد، وزن، نوع پوست و سابقه بیماری‌. این نوعی پرونده پزشکی است.

شما می‌توانید پرسش‌های خود را نزد متخصصان پوست و مو و زیبایی، جراحان پلاستیک، پزشکان عمومی و کارشناسان تغذیه مطرح کنید و منتظر پاسخ آنها باشید. در حال حاضر هزینه مشاوره از پزشکان تله طب ۱۵۰۰۰ تومان است.

تله طب در کل یکی از بهترین محصولات ایرانی در حوزه سلامت است. این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن‌های برگزیده نمایشگاه الکام استارز در الکامپ ۲۰۱۶ بوده است. همچنین به عنوان برگزیده اولین جشنواره ملی ایران ساخت در بخش رسانه‌های دیجیتالی معرفی شده است. 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.