کوچک‌ترین گیرنده جی‌پی‌اس دنیا

0

جورج آرنوت، معاون ارشد شرکت Telit Wireless Solutions ، یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو در صنعت ماژول‌ها است. او درمصاحبه‌ای مسئول توسعه و اجرای راهبرد فروش تلیت است. او در مصاحبه‌ای به این صنعت پرداخته است.

 تلیت به‌تازگی یک ماژول جی‌پی‌اس به نام جوپیتر ۸۸۰ راه‌اندازی کرده است. این دستگاه چه قابلیت‌های جدیدی دارد؟

اول اینکه اندازه این ماژول ۷/۴×۷/۴ میلی‌متر است، به همین دلیل کوچک‌ترین گیرنده جی‌پی‌اس دنیا محسوب می‌شود. گیرنده‌ها با تراشه تفاوت دارند، زیرا آنها قطعاتی کامل و آماده هستند. در خصوص جوپیتر ۸۸۰ ، تمام قطعات مورد نیاز برای یک طراحی گیرنده کامل در این دستگاه کوچک تعبیه شده است و فقط به دو قطعه خارجی نیاز دارد تا طراحی آن تکمیل شود. این دستگاه با حساسیت ۱۴۸dBm  تکمیل شده است. به دلیل این حساسیت شدید، گیرنده ۴۸ کاناله می‌تواند تا بیش از ۳ دقیقه شروع سرد را کاهش دهد. سومین قطعه جدید معرفی‌شده برای این دستگاه‌ها در این دسته‌بندی یک سیستم فیلترینگ نویز رادیویی پیچیده است. جوپیتر ۸۸۰ یک سیستم چند فیلتری دارد که نه‌تنها شامل فیلترهای SAW سنتی است که در طراحی‌های جی‌پی‌اس یافت می‌شوند، بلکه یک فیلتر ۴/۲ گیگاهرتزی نیز دارد. فیلتر دوم می‌تواند اثرات پارازیت دستگاه‌های رادیویی با انرژی بالا را لغو کند از قبیل هات‌اسپات وای‌فای، سیستم‌های بلوتوث، تلفن‌های بی‌سیم و… که به‌شدت بر توانایی جی‌پی‌اس در حل سیگنال‌های ماهواره‌ای ضعیف در محیط رادیویی اثر می‌گذارند.

  اندازه کوچک این ماژول باعث شده این دستگاه برای کاربردهای پوشیدنی و قابل‌حمل جالب‌توجه شود. 

ساعت‌های ورزشی با عملکرد بالا در ردیابی و لباس‌های ورزشی هوشمند برای اسکی‌سواران از این فناوری استفاده می‌کنند. دستگاه‌های مسیریابی قابل‌حمل و الکترونیکی نیز با کمک جوپیتر ۸۸۰ محصولات کاملا جدیدی را عرضه می‌کنند.

 محصول فناوری پوشیدنی مورد علاقه شما کدام است؟

ساعت امنیتی لیمکس در صدر فهرست قرار دارد. این دستگاه طراحی بسیار هوشمندانه‌ای دارد و در آن از مکانیسم Telit GE865-QUAD و کوچک‌ترین ماژول GSM/GPRS دنیا استفاده شده است. با این دستگاه، فرد می‌تواند یک دکمه را روی ساعت فشار دهد تا تماس ویدئویی اضطراری برقرار کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.