چه خبر از شتاب‌دهنده هریتج گروپ؟

0

کسب وکار خانوادگی هریتج گروپ قصد دارد اکوسیستم استارتاپی داشته باشد. این شتاب‌دهنده، که شتاب‌دهنده هریتج گروپ نام دارد، در یک فضای ۵۰هزار فوت مربعی در مرکز نوآوری و تحقیقات شرکتی واقع خواهد شد

هریتج گروپ‌ که ۲ هفته پیش یک بازوی سرمایه‌گذاری شرکتی به نام اچ‌جی ونچرز را راه‌اندازی کرده‌است، قصد دارد ۵۰ میلیون دلار در سال برای رشد شرکت‌ها هزینه کند.

مشارکت با تک‌استارز

این کسب‌و‌کار خانوادگی و محلی اعلام کرده است که با شبکه منتورینگ کارآفرینی جهانی تک‌استارز مشارکت خواهد کرد تا یک شتاب‌دهنده کسب‌و‌کار را راه‌اندازی کند.

این شتاب‌دهنده، که شتاب‌دهنده هریتج گروپ نام دارد، در یک فضای ۵۰هزار فوت مربعی در مرکز نوآوری و تحقیقات شرکتی واقع خواهد شد.

بنیانگذار تک‌استارز، دیوید براون، می‌گوید: «من معتقد هستم که با منابعی که هریتج گروپ و تک‌استارز ارائه می‌دهند، یک مرکز کارآفرینی فوق‌العاده به وجود خواهد آمد که در آن تحقیقات و توسعه در سطح جهانی صورت خواهد گرفت. این امر فرصت‌های هیجان‌انگیزی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.»

مدت قرارداد اولیه بین این دو شرکت ۳ سال است و می‌توان آن را تمدید کرد. هریتج گروپ قصد دارد بیش از ۱۰ میلیون دلار به طور مستقیم و غیر‌مستقیم برای این شتاب‌دهنده در طول ۳سال آینده هزینه کند. هدف آن است که یک محیط کسب‌و‌کار مناسب برای این نوع اقدامات کارآفرینانه ایجاد شود.

این یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده است که به پیشرفت اقتصاد نوآورانه کمک می‌کند و نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. هر سال، شتاب‌دهنده هریتج گروپ یک گروه متشکل از ۱۰ تیم استارتاپی را از سراسر دنیا انتخاب خواهد کرد.

پذیرش اولین گروه از استارتاپ‌ها در شتاب‌دهنده جدید در اوایل سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد و تمرکز اصلی روی شرکت‌هایی است که در علوم ماده، خدمات محیط زیستی و رشته‌های شیمی نوآوری داشته باشند.

استارتاپ‌های انتخاب‌شده برای گروه اول در اوایل پاییز سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را در این شتاب‌دهنده آغاز خواهند کرد.

هر استارتاپ پذیرفته شده یک سرمایه ۱۲۰هزار دلاری دریافت کرده و به شبکه جهانی تک‌استارز که متشکل از متخصصان فنی، مدیریتی و مالی است، دسترسی خواهد داشت.

این دو شرکت به طور مشترک بین ۶ تا ۹ درصد از سهام را در هر استارتاپ دریافت می‌کنند. هریتج گروپ به طور انحصاری بودجه شتاب‌دهنده را تامین می‌کند و هیچ‌گونه کمک دولتی یا مردمی دریافت نخواهد شد.

تک‌استارز، که توسط گروهی از کارآفرینان در سال ۲۰۰۶ در کلرادو بنیانگذاری شده است، بیش از ۴۰ شتاب‌دهنده در سراسر دنیا دارد که هر یک روی یک موضوع کاری متفاوت یا یک بازار متفاوت کار می‌کنند.

هریتج گروپ نیز یک شرکت خصوصی و خانوادگی است که در سال ۱۹۳۰ بنیانگذاری شده ‌و حدود ۶۵۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد و تقریبا نیمی از این کارمندان در ایالت ایندیانا کار می‌کنند. این شرکت هولدینگ‌های مختلفی در خدمات محیط زیستی و بازسازی و ترمیم، به ویژه محصولات سوختی و شیمیایی‌ و ساخت‌و‌ساز دارد.

بازوی سرمایه‌گذاری جدید این شرکت روی موسسات نوآورانه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند که به دنبال فرصت‌ها هستند. این شتاب‌دهنده قصد دارد مداخله خود را گسترش دهد و خدمات منتورینگ‌ را به استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که در مراحل اولیه فعالیت خود هستند و نیز کارآفرینان ارائه دهد.

این شتاب‌دهنده بخش دیگری از تعهدات هریتج گروپ برای تقویت نوآوری، رشد کسب‌و‌کار در داخل و خارج و حفظ جایگاه شرکت در آینده است.

جسارت در نوآوری

فلسفله «جسارت در نوآوری» یک میراث در این شرکت است. این شرکت خود را از سنت جدا می‌داند و به دنبال نوآوری و حل مسئله است.

مدیران استارتاپ‌های انتخاب‌شده به مدت ۳ ماه در شتاب‌دهنده هریتج گروپ فعالیت می‌کنند و در آنجا به منابع، مشاوره‌ها و منتورینگ هریتج گروپ دسترسی خواهند داشت.

این برنامه فشرده سه‌ماهه در نهایت یک روز دمو دارد که در آن هر شرکت طرح کسب‌و‌کار خود را به گروهی از سرمایه‌داران خطرپذیر، رهبران نوآوری شرکتی و متخصصان صنعت نشان می‌دهند.

معاون ارشد بخش سرمایه‌گذاری‌های جدید هریتج گروپ، کیپ فری، می‌گوید: «هدف آن است که سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌ها تسهیل پیدا کند و جامعه کارآفرینی محلی گسترش یابد.»

همکاری بین هریتج گروپ و تک‌استارز اوایل امسال آغاز شده است؛ زمانی که فری با افرادی در تک‌استارز آشنا شد. او می‌گوید: «تک‌ استارز قطعا شرکتی پیشرو در این زمینه است. وقتی ما تصمیم گرفتیم که می‌خواهیم چنین کاری انجام دهیم، فقط به آنها رجوع کردیم.»

به گفته فری، این شتاب‌دهنده جدید راهی برای هوشمند‌تر کردن هریتج گروپ، کمک به مشتریان و نیز کمک به ایجاد یک اکوسیستم کارآفرینی قدرتمند است.‌

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.