چند نکته درباره انتخاب و توسعه محتوای تبلیغاتی

0

انتخاب محتوای مناسب یکی از ارکان اساسی در هر فرایند بازاریابی محسوب می‌شود، زیرا در نهایت از طریق محتواست که ارتباط با مخاطبان برقرار می‌شود و هر بازاریابی باید در درجه اول، با تمرکز و دقت فراوانی که در انتخاب محتوا دارد، سعی در برقراری بهترین نوع ارتباط با مخاطبان خود باشد و از این مهم‌تر اینکه باید محتوای تبلیغاتی خود را به مرور زمان توسعه داده و با شناخت بهتر و بیشتر از شرایط بازار، محصول و خصوصیات مشتریان، محتوای کارآمدتر و به‌روزتری را ارائه دهد.

  •  نوآوری در گرو تعیین درست محتوا

انتخاب و به‌کارگیری محتوای دقیق و کارآمد، نقش مهمی در فرایند شکل‌گیری نوآوری و خلاقیت در هر فرایند تبلیغاتی دارد. درست است که استفاده از ابزارهای تبلیغاتی جدید مانند رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدید و پرمخاطب، نوعی خلاقیت و نوآوری در سیستم‌های بازاریابی دنیای امروز محسوب می‌شوند، اما این انتخاب محتواست که باعث خلاقیت و نوآوری ‌در ابزارهای مذکور می‌شود. به این معنا که تنها از طریق محتوایی که در ارتباط دقیق با محصول، مشتری و شرایط بازار تعیین‌شده باشد، می‌توان میزان خلاقیت و نوآوری را در یک فرایند تبلیغاتی بالا برد.

  •  طراحی کسب‌و کار از طریق محتوای تبلیغاتی

این محتواست که طرح یک کسب‌وکار را ترسیم می‌کند، اگرچه در ابتدای فرایند تبلیغات باید با در نظر گرفتن هر کسب‌وکاری و با توجه به خصوصیات همان کسب‌وکار، به تعیین محتوای بازاریابی پرداخت، اما بعد از شکل‌گیری کسب‌وکار مذکور و شناخته‌شدن آن در بین مصرف‌کنندگان، نقش محتوای تبلیغاتی بسیار پررنگ‌تر شده و در نهایت انتخاب و پیاده‌سازی یک محتوای درست و با‌کیفیت، می‌تواند طرح کسب‌وکار مورد نظر را تغییر داده و آن را به سوی پیشرفت‌های چشمگیرتر و موفق‌تر سوق دهد. بنابراین اگر کسب‌وکاری به دنبال رونق روزافزون خود در آینده است، نباید از نقش محتوا غافل شد و برنامه‌ریزی جهت ارائه محتوای نوآورانه و باکیفیت را باید در دستور کار همیشگی خود قرار دهد.

  •  محتوا را به اشتراک بگذارید

هر سازمان تولیدی بخش‌های مختلفی دارد که بخش بازاریابی تنها یکی از قسمت‌های آن محسوب می‌شود، اما نکته اینجاست که بعد از تعیین محتوای بازاریابی، نباید این محتوا فقط در حیطه بخش بازاریابی و تبلیغات آن سازمان باقی بماند، بلکه باید در سایر قسمت‌های شرکت مذکور مانند بخش تولید، مدیریت، فروش و … نیز به اشتراک گذاشته شود. با به‌کار‌گیری این فرایند، محتوای در نظر گرفته شده دیگر تنها هدف بخش بازاریابی نبوده، بلکه تمام سیستم‌های مرتبط با سازمان مورد نظر، در پی تحقق و دست یافتن به محتوای تعیین‌شده هستند و این فرایند در دراز‌مدت، باعث شکوفایی و رونق هر چه بیشتر آن سازمان خواهد شد. در واقع به اشتراک گذاشتن محتوا در همه بخش‌های یک شرکت، تمام کارکنان آن را از مراتب عالی گرفته تا پست‌های پایین‌تر درگیر فرایند بازاریابی می‌کند، به گونه‌ای که تمرکز بر محتوای تعیین‌شده، به صورت کلی و همه‌گیر در شرکت مذکور رخ داده و در نهایت باعث ایجاد یک هدف و احساس مشترک در بین اعضای آن شرکت می‌شود و تمام بخش‌های آن شرکت، خود را جزئی از تیم بازاریابی آن خواهند دانست و در رشد و پیشرفت محتوای تبلیغاتی شرکت خود تلاش خواهند کرد.

  •  محتوا باید به‌روز شود

دنیای امروز، دنیایی است که همه چیز در آن به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است، به این معنا که لحظه‌ای غافل‌شدن از این تغییرات، ما را با بسیاری از پدیده‌های جدیدالظهور اطرافمان بیگانه می‌کند؛ بنابراین به‌‌روز بودن، یکی از مسائل مهم دنیای امروز به شمار می‌رود که خصوصا در زمینه بازاریابی و تبلیغات بسیار تأثیرگذار عمل می‌کند. بر همین اساس، وفادار بودن به یک محتوای ثابت در درازمدت، باعث عقب ماندن از رقیب‌های سرسخت دنیای بازاریابی می‌شود، لذا به‌روز‌آوری و تعیین محتوای جدید یکی از مهم‌ترین اصول تعیین محتوای بازاریابی به شمار می‌رود، البته باید توجه داشت که تغییر و به‌روز‌رسانی محتوا باید با توجه به تغییرات مسائل مرتبط با آن صورت بگیرد. به عنوان مثال، تغییر در گروه سنی مخاطبان و وارد‌شدن یک گروه سنی جدید، نیاز به محتوای جدید دارد و یا اینکه با توجه به تغییراتی که در علایق و نیازهای مشتریان دیده می‌شود، نوع محتوای بازاریابی نیز باید تغییر‌یافته و مطابق با نیازهای جدید طراحی شود. بر این اساس، تعیین یک برنامه کلیدی در جهت به‌روز‌رسانی محتوای تبلیغات، یکی از اصول مهم در بازاریابی محسوب می‌شود که باید با توجه به نوع محصولی که تبلیغ می‌شود، دایره مخاطبان آن و دیگر خصوصیات بازار، در فواصل زمانی منظم به‌روز‌آوری شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.