چرا نباید هر کاری به تایید مدیر برسد؟

0

امروزه که بسیاری از ابزارهای ارتباطی و همکاری برای تسهیل در کار شرکت‌ها وجود دارند، وقت آن است که لایه‌های اضافی را از کسب‌و‌کار خود بزدایید و به هر فرد قدرت دهید تا بر اساس مهارت‌ها و توانایی‌های خود اقدام کند.

  • مدرنیزه کردن شرکت از طریق تقویت

تصمیم‌گیری‌های شرکت باید سریع و بدون نقص انجام شوند. سیستم‌های تصمیم‌گیری گذشته لایه‌های متعددی داشت که سرعت کارها را کند می‌کرد‌ اما با تقویت توانایی‌های کارمندان نرخ نوآوری شرکت شما تسریع می‌یابد و در نهایت تیم کاری شما شادتر خواهد بود و می‌توانید افراد مبتکر و خلاق را در برند خود جذب کنید. در اینجا می‌خواهیم به سه راهبرد در این خصوص اشاره کنیم:

  • ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های خود را به طور منظم نشان دهید‌

تیم شما باید با ماموریت، ارزش‌ها و چشم‌انداز شما آشنا باشد. این سه عنصر اصلی کار، هدف و نحوه دستیابی به هدف شما را نشان می‌دهند. شما می‌توانید پوسترهایی را در دفتر خود نصب کنید. هنگام گفت‌وگو با تیم خود به این موارد اشاره کنید. ماموریت خود را در قالب یک جمله در وب‌سایت خود قرار دهید.

یک چارچوب کاری برای تصمیم‌گیری ایجاد کنید‌

یک چارچوب کاری برای تصمیم‌گیری به کارمندان می‌آموزد که چگونه تصمیم‌ بگیرند تا تصمیم آنها به نفع شرکت باشد. اگر شما مطمئن باشید که طرحتان موفق خواهد بود‌ و اقداماتی که می‌خواهید انجام دهید کم خطر باشند، همینطور ادامه دهید و تصمیم بگیرید. با این حال، اگر به دنبال تصمیم پرخطر هستید و خیلی به تصمیمتان اطمینان ندارید، درباره آن با افراد صحبت کنید و نظر بخواهید.

  • روند تایید را کوتاه کنید‌

اگر کارمندان عادت کرده‌اند که قبل از هر کاری از مدیر تایید بگیرند، بهتر است این عادت را در آنها از بین ببرید. وقتی کارمندان نزد شما می‌آیند تا از شما تایید بگیرند، از آنها بپرسید که چرا احساس می‌کنند درباره پروژه خود نامطمئن هستند و سپس اطلاعاتی را به آنها ارائه دهید درباره اینکه آیا با نگرانی‌های آنها موافق هستید یا خیر. در نهایت، این کار به آنها کمک خواهد کرد تا فرآیند تفکر شما و اولویت‌های شما را درک کنند و بهتر بتوانند تشخیص دهند که چه کارهایی به تایید شما نیاز دارند و چه کارهایی به این تایید نیاز ندارند.

وقتی فقط در مواقع لازم از شما تایید گرفته شود، تاخیر در کار به وجود نخواهد آمد و این امر منجر به رشد کاری می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.