چرا آلش کریویچ شکست خورد؟

تجربه شکست

0

آلش کریویچ براساس این تجربه توصیه می‌کند که اگر کاری را شروع می‌کنید، همه آنچه را برای سرمایه‌گذاری نیاز دارید، محاسبه کرده و کمترین و بیشترین درآمد حاصل از کارتان را بسنجید و مشخص کنید چه چیزی باعث افزایش درآمد شما خواهد شد

آلش کریویچ کارشناس رایانه از اسلوونی است که در حال حاضر روی توسعه قالب‌های بستر نرم‌افزاری وردپرس کار می‌کند و محصولات خود را از طریق بازارهای موجود در این حوزه به فروش می‌رساند.

آلش علاوه بر این علاقه‌مند به هنر عکاسی است و بخش زیادی از وقت آزاد خود را صرف گشت‌و‌گذار در کوهستان و مشاهده طلوع آفتاب در مناطق مختلف می‌کند و تصاویر حاصل از جست‌وجو در این نوع مناطق را هم در یک وب‌سایت می‌فروشد. اما او پیش از راه‌اندازی این دو وب‌سایت، کسب‌و‌کاری داشت که با شکست مواجه شد.

  • کسب و کار آلش

آلش همیشه علاقه‌مند به شروع کسب‌و‌کار خودش بوده و سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده. یکی از آنها در حدود ۱۰ سال پیش میزبانی وب‌سایت‌های اینترنتی بود. وقتی که به آن زمان برمی‌گردد به خاطر می‌آورد ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی عمومیت یافته بود و او هم علاقه‌مند بود یک فروشگاه اینترنتی تاسیس کند.

اما دریافت که انجام این کار آنقدر که فکر می‌کرد، راحت نیست. تعدادی بازیگر بزرگ در این عرصه حضور داشتند و قرار‌گرفتن پیش از نام آنها در فهرست جست‌وجوهای گوگل تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید و همه چیز پس از افزایش اولیه به سرعت رو به افول رفت.

وب‌سایت به‌سادگی و با کمک یکی از دوستان آلش ساخته شد. آنها مقدار زیادی زمان صرف بهبود وضعیت سایت در جست‌وجوگرهای اینترنتی کردند که در نتیجه آن برای مدتی در صفحه نخست جست‌وجوهای گوگل قرار گرفتند. آنها دانش ساخت یک فروشگاه اینترنتی را داشتند.

محتوای سایت را با دقت تهیه کردند و تعداد بازدیدها از وب‌سایت به سرعت افزایش یافت. اما کار زیادی درباره بازاریابی انجام ندادند و در این مورد اطلاعات زیادی نیز نداشتند بلکه همه تمرکز خود را روی گوگل گذاشته بودند؛ گرچه درآمدشان در ابتدای کار مناسب بود.

آلش کریویچ و همکارش یک صفحه در فیس‌بوک و توییتر ایجاد کردند اما درباره چگونگی تبلیغ کسب‌و‌کارشان در شبکه‌های اجتماعی اطلاعی نداشتند. بنابراین صرف وقت برای شبکه‌های اجتماعی به جز آموختن چیزهای تازه، برای آنها فایده زیادی نداشت. هنگامی‌که این کسب‌و‌کار هنوز تبدیل به یک ناکامی کامل نشده بود، مشکل آنها این بود که درآمد کافی از آن به دست نمی‌آمد که با ارزش وقتی که صرف می‌کردند، برابری کند و آنها دریافتند که راهی برای تامین زندگی (بدون داشتن یک شغل روزانه) ندارند.

کارهای زیادی در زمینه پشتیبانی، پرداخت و بازپرداخت بود که نیاز به رسیدگی داشت. بنابراین آنها شروع به ساخت وب‌سایت برای دیگران کردند و بعدتر وارد توسعه قالب وردپرس هم شدند که تبدیل به منبع اصلی درآمدشان شد. اما میزبانی وب‌سایت‌ها مبدل به یک مشکل آزار‌دهنده شده بود.

لازم است پیش از شروع کسب‌و‌کار میزان زمان و سرمایه لازم برای آن را سنجیده و کمترین و بیشترین درآمد حاصل از آن را محاسبه کنید

از آنجا که خدمات میزبانی وب‌سایت‌ها همراه با مسئولیت در برابر کسب‌و‌کارهای دیگران است، فرآیند تعطیل‌کردن این خدمات طولانی و خسته‌کننده بود. اما آنها خوش‌اقبال بودند که در انتهای کار یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان این خدمات در کشورشان حاضر شد با پرداخت مبلغی همه چیز را از آلش و همکارش بخرد و آنها خوشحال بودند که از گرفتاری رها شده‌اند.

  • توصیه نهایی

آلش کریویچ براساس این تجربه توصیه می‌کند که اگر کاری را شروع می‌کنید، همه آنچه را برای سرمایه‌گذاری نیاز دارید، محاسبه کرده و کمترین و بیشترین درآمد حاصل از کارتان را بسنجید و مشخص کنید چه چیزی باعث افزایش درآمد شما خواهد شد؛ چرا‌که با افزایش درآمد لازم بود میزان زمانی را که آلش و همکارش صرف پشتیبانی می‌کنند، افزایش دهند در حالی‌که هنوز درآمد کافی برای استخدام افراد دیگر را نداشتند.

گرچه بیشترین بخش سرمایه‌گذاری آنها وقت‌شان بود و در انتها پولی از دست نداده بودند، اما در طول انجام کار حقوق زیادی دریافت نمی‌کردند. در انتها انجام کار تقریبا رایگان برای آنها چندان خوشایند نبود. ارزشمندترین نتیجه اجرای این طرح آنکه دانش لازم برای برداشتن گام بعدی را به دست آوردند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.