پیری به عنوان یک بیماری درمان خواهد شد

0

نیر بارزیلای (Nir Barzilai) استاد کالج پزشکی آلبرت انیشتین و‌ دیوید سینکلیر (David Sinclair) بیولوژیست و استاد مدرسه پزشکی هاروارد پژوهشی را در خصوص درمان پیری انجام داده‎اند و در مجله‌ Wired چاپ کرده‎اند.

سازمان بهداشت جهانیWHO در ژوئن سال ۲۰۱۸ یازدهمین نسخه از طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها را منتشر کرد. این کتاب شامل یک ضمیمه مهم بود: «‌کدMG2A: کهنسالی» این خط کوچک متن می‌تواند یکی از مهم‌ترین مدارک در تاریخ بشر باشد که به طور بالقوه منجر به داروهایی می‌شود که برای مقابله با شایع‌ترین بیماری در دنیا طراحی شده‌اند.

در این سند، که با کمک شرکت های نوآور تهیه شده پیری عامل ایجاد‌کننده اکثر بیماری‎های شایع معرفی شده است. در حال حاضر اداره غذا و داروی آمریکا پیری را به عنوان یک هدف مهم برای مراقبت‌های بهداشتی نمی‌بیند. اما سندی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده است، باعث شده پزشکان قادر به تجویز دارو برای آرام‌کردن شرایط و کاهش روند پیری باشند.

اگرچه این تغییر در نگرش ممکن است طولانی شود، با این وجود تحقیقات پیش‌رو منجر به پیشرفت‌های قابل‌توجهی خواهد شد. فدراسیون آمریکا برای تحقیق در مورد پیری، در حال برنامه‌ریزی یک آزمایش بالینی بزرگ است.

محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده‎اند که با بررسی امکان درمان دیابت نوع ۲ امکان به تاخیر انداختن روند پیر‌شدن و شرایط مرتبط با افزایش سن از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری آلزایمر وجود دارد. تحقیقات سازمان غذا و دارو نشان می‌دهد شرایط پیری یک ترکیب قابل‌درمان از بیماری‌های مرتبط با سن است.

برخلاف آنچه بیشتر مردم فکر می‌کنند، هیچ قانون بیولوژیکی وجود ندارد که بگوید حتما باید سن داشته باشیم. در واقع، تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که با درمان پیری که عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها‌ست، طول عمر افزایش می‌یابد و بیماری کاملا نابود می‎شود. امروز‌ با داروی متفورمین که یکی از داروهای کاهش قند خون است، سرعت پیر‌شدن را کاهش می‎دهند.

با این حال، ما باید درک کنیم که سالمندی می‌تواند برعکس شود اما اجتناب‌ناپذیر است. چه ما به اندازه کافی زندگی کنیم که از نوآوری در این بخش بهره‌مند شویم، یا از نسل گذشته با زندگی نسبتا کوتاهی باشیم باید بدانیم که همه چیز به اراده جمعی ما بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.