پنج ماده اولیه اصلی برای نوآوری در کسب‌وکار

0

نوآوری در کسب‌وکار رمز حفظ شرکت و موفقیت است. در اینجا پنج نکته را معرفی می‌کنیم که به هر صاحب کسب‌وکاری کمک می‌کند در بازار باقی بماند و موفق شود.

۱-به خلاق‌ها آزادی عمل دهید

بخش مدیریت هر کسب‌وکاری باید افرادی را که نوآوری دارند از هرگونه الزام و شرایط کاری متداول آزاد کند و به آن‌ها امکان دهد شیوه‌های کاری خود را داشته باشند. به این افراد باید فضا داده شود تا ایده‌های نو و خلاقانه‌ای را در محیط کار پیاده کنند و نباید دست و پای آن‌ها را با قوانین و طرح‌های مختلف بست.

۲-ریسک‌پذیرها را جریمه نکنید

برای اینکه شرکت شما نوآوری داشته باشد و محصولات تجاری موفقی را به بازار عرضه کند، باید قدم‌های کوچکی برداشته شود و آزمایش‌هایی انجام بگیرد.

همیشه این را در نظر داشته باشید که فقط افرادی اشتباه نمی‌کنند که اصلا ریسک کردن را تجربه نکرده‌اند.

بنابراین باید به افراد در کسب‌وکار خود امکان دهید ریسک کنند و به آن‌ها اطمینان دهید که اگر اشتباه کردند، جریمه یا تنبیه نخواهند شد.

۳-پشتیبانی و حفاظت از داخل

باید مطمئن شوید که افراد خلاق و دارای نوآوری می‌دانند باید کارها را چگونه انجام دهند و برای هریک از این افراد یک حامی در نظر بگیرید تا در طول مسیر از آن‌ها پشتیبانی کنند.

۴-بازگشایی دسترسی به دارایی‌های شرکت

دارایی شرکت‌ها عبارت است از راهنمای کار، فناوری‌ها، برندها، روابط و مسیر دستیابی به بازار. این مالکیت معنوی به‌منزله یک گنج بزرگ است. متاسفانه شرکت‌ها این گنج بزرگ را با دیگر واحدهای سازمان تقسیم نمی‌کنند و به همین دلیل برنامه‌های نوآورانه این شرکت‌ها به موفقیت نمی‌انجامد.

۵-رسیدن سریع به مشتریان

این افراد خلاق باید به سرعت مشتریان اولیه خود را پیدا کند. در حال حاضر نیروی فروش اجازه چنین کاری را نمی‌دهد و بخش فروش هر شرکت به دنبال نتایج کوتاه‌مدت خود است، درحالی‌که باید به ایده‌های نوآورانه امکان دهد خود را به مشتریان معرفی کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.