پنج شیوه استفاده از روابط‌عمومی

تغییر چشم‌اندازهای رسانه‌ای شیشه عمر روابط‌عمومی سنتی را شکسته است

0

ظاهراً تغییر چشم‌اندازهای رسانه‌ای شیشه عمر روابط‌عمومی سنتی را شکسته است. هوشمندشدن رسانه‌ها و افزایش نقش شبکه‌های اجتماعی منجر به گسترش فرصت‌های شغلی مربوط به روابط‌عمومی شده است. بر اساس برآورد وبسایت زیروتوفایو، افزایش نیازهای ارتباطی و توسعه شبکه‌های ‌اجتماعی به رشد صنعت روابط‌عمومی کمک کرده است.

پروژه‌های آمار کار بوریو نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۶ تعداد کارمندان متخصص روابط‌عمومی رشد ۹درصدی را در مقایسه با دیگر مشاغل از سر خواهد گذراند. اِنجی گلداستون، برنده جایزه وبی برای طرح‌های خلاقانه، در مجله فوربز نوشته است: «در صنعت مد شاهد حضور پررنگ روابط عمومی بودم.

زیرا روابط عمومی راهی برای شفاف‌سازی و پیشرفت مهارت‌های استراتژیک است؛ از طرفی، فرصتی است برای تکثیر برندها، بنیانگذاران و کارآفرینان.» لذت‌بردن از روابط به این معنی است که در ترغیب افراد مهارت و در داستان‌سرایی استعداد دارید و شاید در شغل خود بهترین باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای چک‌کردن دوباره مهارت‌‌ها این است که به کاری که می‌کنید بیندیشید.

با یادگیری صنعت روابط‌عمومی در وقت خود صرفه‌جویی کنید

کرا تیرشفیلد، کارمند دفتر لس‌آنجلس آژانس روابط‌عمومی کاوت، تجربه‌هایش را با دیگران به اشتراک می‌گذارد و با توجه به فضای موردعلاقه یا زمینه تخصصیتان به شما مشاوره می‌دهد و اهمیت استفاده از کانال‌های رسانه‌ای را گوشزد می‌کند.

او روزانه بیش از شش مطلب منتشرشده را دنبال می‌کند، مجلات محبوب را در «اپل نیوزپلاس» دانلود و اینستاگرام را چک می‌کند (کاری که همه این روزها انجام می‌دهند) و برای همراهی با اینفلوئنسرهای محبوب به پادکست گوش می‌دهد. یکی از راه‌های سریع گوش‌دادن به پادکست‌ دریافت خبرنامه‌هاست. درک موقعیت فعلی و آینده شما به انتخاب‌هایتان بستگی دارد.

علایق خود را تعیین و مسیر مربوط به آن را دنبال کنید

روابط‌عمومی تنها به ارتباطات شمابستگی دارد؛ پس تحقیقات‌تان را معطوف به آموزش و بهبود روابط کنید. بکوشید روابط‌عمومی را در حوزه مورد‌علاقه خود تخصصی کنید. مهم نیست چه چیزی برای شما جذاب است؛ مُد، زیبایی، استعداد، جشن و سبک زندگی مشتری‌مدارانه موفقیت شما را موجب می‌شود.

تریشفیلد درباره پیروی از علاقه‌مندی‌ها هشدار می‌دهد. اگر کار خاصی را شروع کرده و رولودکس مخاطب را ساخته‌اید و حال می‌خواهید دست به کار تازه‌ای بزنید، با میدانی از ارتباطات نو و برندهای خلاق روبه‌رو خواهید شد. شاید کارتان به سرانجام برسد؛ اما شغلتان را پیش از اتمام پروژه‌های اولیه رها نکنید؛ در غیر این صورت روندکاری و انتخاب‌هایتان کند می‌شود.

هنر ارسال ایمیل مهم است؛ اما جنبه‌های شخصی را فراموش نکنید

روابط‌عمومی بهبود کسب‌وکارهای شخصی را موجب می‌شود. رمز موفقیت کسب‌وکارها چیزی نیست جز ارتباطات قوی و گوش‌سپردن به انتقادات. لینک‌پین جزئیات مخصوص به ایمیل‌ها و برچسب‌ها را در صنایع مختلف بررسی می‌کند.

از ایمیل‌هایی که با مشتریانتان ردوبدل کرده‌اید پیش‌نویس موجزی تهیه کرده، آن را ویرایش کنید. به این بیندیشد که اگر قرار بود ایمیلی دریافت کنید چه پرسش‌هایی مطرح می‌کردید و ایمیل‌هایتان حاوی چه اطلاعاتی می‌بود؟ مهمترین کاری که متخصص روابط‌عمومی باید انجام دهد برنامه‌ریزی برای کمپین‌ها و استراتژی تبلیغاتی در محیط رسانه‌ای است.

حتما بخوانید:

بیش از آنچه می‌گیرید خدمات‌رسانی کنید

تیرشفیلد بر این باور است که اگر خدماتتان بیش از تقاضای مشتری‌ها باشد پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری خواهید پیمود. این حربه به‌ویژه در مواقعی مؤثر می‌افتد که مشتری نیازمند کمک یا پشتیبانی است. زیرا ارتباط فرایندی یکطرفه نیست و پروسه‌ای دوطرفه است.

تولیداتتان را در مقام یک برند یا کارآفرین جوان توسعه دهید

از وقتی که روابط‌عمومی و رسانه‌ها همسو شده‌اند استراتژی بازاریابی کاملی ظهور کرده است و برندها و بنیانگذاران به اهمیت روابط‌عمومی پی برده‌اند‌ و بخشی از فضای کاری را به این بخش اختصاص داده‌اند. تجربه حضور مستقیم در خط تولید یکی از مزایای همکاری با استارتاپ‌هاست.

در این شرایط انگیزه شما برای تحقیق درمورد توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌هایتان افزایش می‌یابد و از فرصت‌ها استفاده بهینه می‌کنید. اِنجی گلداستون در این ‌باره می‌گوید: «آرزوی یکی از بهترین مدیران روابط عمومی که می‌شناختم این بود که از این گزینه در کار خود استفاده کند. او به‌شدت و به‌طرز عجیبی سختگیر بود. به همین دلیل، هم آرزویش برآورده شد هم در مسیر کارش موفق.»

اگر در رؤیای شغلی خاص به‌سر می‌برید یا امکان افتتاح آژانسی را دارید، از کارهای مهمی که باید انجام دهید لیستی تهیه کرده، اهدافتان را مشخص و شفاف‌ بنویسید. به علاوه، به فکر بازگشت سرمایه و فروش محصولاتتان باشید.

در این میان از نقش آگاهی مردم غافل نشوید و با استفاده از ایمیل‌های خبرنامه و بررسی میزان فروش ماهانه کار خود را بهبود ببخشید. کانالی ارتباطی با مشتریان بسازید و در آن داستان کارتان را به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید که رویکرد شما بعد از ساخت یک محصول یا برند باید توأم با دقت و گزارش نتایج‌تان محسوس باشد.‌

روابط‌عمومی تنها به ارتباطات شما وابسته است؛ پس تحقیقات‌تان را معطوف به آموزش و بهبود روابط کنید. بکوشید روابط‌عمومی را در حوزه مورد‌علاقه خود تخصصی کنید. مهم نیست چه چیزی برای شما جذاب است

آشنایی با جایزه وبی

آکادمی بین‌المللی هنرهای دیجیتالی و علوم با نام مختصر IADAS سال ۱۹۹۸ در شهر نیویورک با هدف کمک به خلاقیت،تکنولوژی و فرایندهای حرفه‌ای اینترنت افتتاح شد، رویکرد آکادمی شامل فرم‌های مختلف فعالیت و رسانه‌های نو می‌شود.

آکادمی بین‌المللی هنرهای دیجیتالی و علوم دو رقابت به نام‌های وبی و لوی را برگزار می‌کند.جایزه وبی دستاوردهای مستقل در تکنولوژی و نوآوری را توسط آکادمی بررسی می‌کند و جایزه لوی فعالان برتر در حوزه نوآوری را برمی‌گزیند. جایزه وبی را با عنوان اسکار اینترنت نیز می‌شناسند.

این جایزه از سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و بیش از دو هزار متخصص در صنعت و نوآوران تکنولوژی در این رقابت توسط داوران آکادمی بین‌المللی هنرهای دیجیتالی قضاوت می‌شوند. وبسایت‌های تبلیغات و رسانه، فیلم و ویدئو آنلاین،سایت‌های موبایل و اپلیکیشن‌ها، همچنین رسانه‌های اجتماعی در جایزه وبی حضور دارند. در این جایزه دو برنده انتخاب می‌شود، یکی توسط آکادمی بین‌المللی هنرهای دیجیتالی و یکی توسط مردمی که رای می‌دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.