پنج رمز‌ارزی که باید شناخت

بیت‌کوین تنها رمز‌ارز موجود در جهان نیست

0

پول‌های بین‌المللی به طور کامل در اینترنت وجود دارند، پول‌های بین‌المللی بر پایه اینترنت، اشکال مختلفی دارند که در مجموع به آنها رمز‌ ارز می‌گویند. ممکن است شما درباره بیت‌کوین شنیده یا حتی از آن استفاده کرده باشید. به عنوان کارآفرین، استفاده از رمز‌ارزهای رایج اهمیت بسیاری دارد.

در قرن بیست‌و‌یکم، پول دیگر به اسکناس‌ها، سکه‌ها و کارت‌های اعتباری محدود نمی‌شود. در واقع، برخی پول‌ها بین‌المللی هستند و وابسته به هیچ دولت خاصی نیست. پول‌های بین‌المللی به جای مدیریت توسط نهادهای دولتی، توسط مردم مدیریت می‌شود. در این گزارش به ۵ رمز‌ارزی که باید درباره آن دانست می‌پردازیم؛ رمز‌ارزهایی که بیت‌کوین نیستند.

اتریوم (Ethereum)

اتریوم به جای آنکه همچون دیگر رمز‌ارزها با بیت‌کوین رقابت ‌کند، به دنبال تکمیل بیت‌کوین است. در حالی‌که شبکه بلاکچین بیت‌کوین مالکیت واحد پول خود را پیگیری می‌کرد، بلاکچین اتریوم برنامه‌ای کدگذاری‌شده را برای کاربرانش راه‌اندازی کرد. مردم می‌توانند از اتریوم برای ایجاد پلتفرم‌های سفارشی(اما قابل‌اعتماد) و سازمان‌های آنلاین مستقل استفاده‌کنند.

از آنجا که این کاربردها غیرمتمرکز هستند، تنها می‌توانند در شبکه اتریوم ساخته شوند. شبکه پول تنها برای پرداخت‌های روزانه به وجود نیامده‌اند، هر‌چیز باارزشی و قابل‌معامله‌ای در ساخت شبکه پول نقش دارد. در نتیجه، بسیاری از توسعه‌دهندگان از اتریوم برای پرداخت و کمک به یکدیگر در ساخت برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کنند، هرچند اتریوم در میان رمز‌ارزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما اغلب فروشگاه‌های آنلاین که رمز‌ارز می‌پذیرند، آن را قبول نمی‌کنند.

لایت‌کوین (Litecoin)

اگر بیت‌کوین طلا باشد، لایت‌کوین حکم نقره را دارد. لایت‌کوین کاملا شبیه به همتای محبوب خود بیت‌کوین عمل می‌کند، اما ارزش آن از بیت‌کوین کمتر است. در حال حاضر ۲۱ میلیون بیت‌کوین و ۸۴ میلیون لایت‌کوین در جهان وجود دارد. استخراج لایت‌کوین ساده‌تر و سریع‌تر از استخراج بیت‌کوین است، به نظر می‌رسد برای تازه‌کارهای بازار تبادل آنلاین پول، کم‌خطر باشد.

کیف پول لایت‌کوین را می‌توان از وب‌سایت رسمی لایت‌کوین دانلود و برای جلوگیری از هزینه‌های تصادفی و ویروس‌های کامپیوتری رمزگذاری کرد. این شبکه بسیار ساده برای اشخاصی است که باید پول زیادی را در مدت کمی جابه‌جا کنند.

ریپل (Ripple)

در‌حالی‌که دیگر ارزرمزها از بانک‌ها دوری می‌کنند، ریپل از بانک‌ها استقبال می‌کند. در حقیقت، ریپل برای بانک‌ها ساخته شده بود تا به عملکرد آنها سرعت ببخشد. همچنین ریپل فعالیت‌های بانکداری را کم‌هزینه می‌کند. تراکنش‌های سنتی فرا‌مرزی به بانک‌ها و یک یا چند واسطه نیاز دارند که سرعت معاملات را کم می‌کند.

ریپل برای رفع تاخیر در تراکنش‌های برون‌مرزی گزینه‌ای سریع‌تر و مستقیم‌تر پیشنهاد می‌کند. به عنوان مثال، وقتی یک مشتری بانک در آمریکا می‌خواهد مبلغی را به مشتری بانکی متفاوت در چین پرداخت کند، ریپل با هر دو بانک مذاکره می‌کند تا از هزینه معاملات و زمان دقیق انتقال باخبر شود.

علاوه بر این، ریپل حتی دفاتر حساب مشتریان را به‌روزرسانی می‌کند تا بتواند چشم‌انداز و توازن پس از معامله را ببیند . این ارزرمز منحصربه‌فرد، بانک‌ها را قادر می‌سازد تا محصولات جدید و پرداخت‌های بهبودیافته‌ای را ارائه و معاملات منظمی برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان داشته باشند.

دش (Dash)

دش را می‌توان برای تعاملات بین مصرف‌کنندگان به کار برد، رمز‌ارز دش با هدف خرید ساخته شد. باید دش را جایگزینی برای پی‌پال دانست. بسیاری از بازرگانان دش را همانند دلار آمریکا می‌دانند، ولی معامله با دش سریع‌تر از دلار آمریکا‌ست، چون نیازی نیست چند روز منتظر بمانید تا هزینه پرداختی به حساب شما واریز شود. همانند باقی رمز‌ارزها، شما می‌توانید دش را با استفاده از پول دولتی خریداری کرده و در کیف پول دش نگهداری کنید.

مونرو (Monero)

مونرو رمز‌ارز فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که نگران حریم خصوصی‌شان هستند. این رمز‌ارز برای کنترل کامل مصرف‌کنندگان طراحی شده‌است. با مونرو شما بانک خود هستید و بحران‌های بانک‌ها و دولت‌ها بر دارایی‌های شما تاثیری نخواهد گذاشت. از این گذشته، مونرو اطلاعات محرمانه شما را به خطر نخواهد انداخت. مونرو همانند بسیاری از ارزرمزها، غیرمتمرکز بوده و جامعه‌ای با بیش از ۳۰ توسعه‌دهنده به طور مستقیم در پیشرفت مونرو دخیل بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.