پنج دلیل برای استفاده از نرم‌افزارهای فروش

0

حضور گسترده فناوری‌های دیجیتال در فضای اقتصادی جوامع باعث شده برنامه‌های زیادی در راستای آن‌ها طراحی و تولید شوند، در این میان برنامه‌های فروش یکی از مهم‌ترین ابزارهای کسب‌وکارهای امروزی به شمار می‌روند که در قرن حاضر کاملا پذیرفته شده‌اند و بسیاری از فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها در سطح جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه پنج دلیل اصلی استفاده از برنامه‌های فروش در خرده‌فروشی‌ها و ضرورت استفاده از آن‌ها را در بازاریابی مدرن را توضیح می‌دهیم.

 سفارش و خرید آسان

گزینه سفارش‌ها و پرداخت از طریق تلفن همراه، یکی از نقاط قوت نرم‌افزارهای فروش به شمار می‌رود که با صرفه‌جویی در وقت خریدار و فروشنده، امکان خریدی آسان را فراهم می‌کند. به این معنا که با استفاده از برنامه سفارش کالا از طریق تلفن همراه، دیگر نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی خرید و پرداخت پول نقد نیست، تنها کافی است محصول مورد نظر را در فضای آنلاین تلفن همراه خود سفارش دهید و در مدت‌زمان کوتاهی هزینه آن را پرداخت کنید، پس از آن به‌زودی محصول در دسترس شما خواهد بود. همچنین سفارش و پرداخت آنلاین این امکان را به مشتریان می‌دهد که بتوانند اطلاعات خرید خود را ذخیره و آن را کنترل کنند. بر این اساس، استفاده از برنامه‌های فروش می‌تواند یکی از نکات کلیدی بازاریابی در خرده‌فروشی‌ها به شمار رود که مشتریان زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

 خرید راحت‌تر برای مصرف‌کنندگان

بازاریابان به این اصل کلی معتقدند که هرچقدر نحوه خرید آسان‌تر باشد، مشتریان بیشتر به آن جذب می‌شوند.  بسیاری از ما خرید از فروشگاه‌های خلوت‌تر را ترجیح می‌دهیم. در یک فروشگاه آرام، کمتر تنه می‌خوریم، در صف نمی‌ایستیم، وقت بیشتری برای انتخاب داریم. حالا تصور کنید اگر در منزل خود، با لباس راحتی نشسته باشید و خرید کنید، چقدر راحت‌تر خواهید بود. نرم‌افزارهای خرید این امکان را به مشتریان می‌دهند که در هر محیطی که هستند، بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند یا سفارش دهند.

 بالا بردن تجربه مشتریان در خرید

یکی از عوامل مهمی که در نرم‌افزارهای فروش امروزی به چشم می‌خورد، تلاش برای بالا بردن تجربیات مشتری است. به این معنا که با تعریف گزینه‌های مختلفی مانند دسترسی مشتریان به معاملات، ایجاد لیست‌های خرید، پر کردن نسخه‌های خرید و… هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان را در فرایند خرید شرکت می‌دهند و با ایجاد برنامه‌های متنوع‌تر و کارآمدتر، کیفیت خرید را نیز بالاتر می‌برند، ضمن اینکه با چنین اقداماتی، اعتماد مشتریان نیز بیشتر جلب می‌شود و به برنامه‌های فروش بیشتر علاقه‌مند می‌شوند. با ارتقای نرم‌افزاهای فروش، احساس رضایت‌مندی نیز افزایش می‌یابد. به‌روز بودن نرم‌افزارهای فروش نیز از دیگر نقاط قوت این برنامه‌هاست که باعث می‌شود مشتریان به صورت آنلاین در جریان محصولات جدید، قیمت‌های آن‌ها و همچنین تخفیف‌هایی که از سوی فروشگاه در نظر گرفته می‌شود، باشند و آن را چک کنند.

 امکان پاداش دادن به مشتریان

یکی از شیوه‌های قدیمی و البته موثر در بازاریابی، در نظر گرفتن تخفیف‌ها و پاداش‌های مختلف برای مشتریان است. نرم‌افزارهای فروش امروزی نیز به چنین گزینه‌ای مجهز هستند و با در نظر گرفتن میزان خرید و حضور مشتریان در برنامه فروش، برای آن‌ها پاداش‌هایی در نظر می‌گیرند. به‌طور مثال، یکی از محصولات کوچک فروشگاه خود مانند یک بسته قهوه را برای روز تولد کاربران این نرم‌افزار در نظر می‌گیرند. در نظر گرفتن چنین پاداش‌هایی باعث گرایش بیشتر مصرف‌کنندگان به نصب برنامه‌های فروش بر روی تلفن‌های همراه می‌شود. همچنین تعداد دفعات خرید نیز می‌تواند یکی از راه‌های تعیین پاداش برای کاربران برنامه فروش باشد، مثلا به ازای هر ده خرید آنلاین، یک تخفیف چند درصدی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

 افزایش بهره‌وری در فرایند خرید 

اینکه یک فروشگاه بتواند تمام اطلاعات خرید و پاداش مشتریان خود را در یک نرم‌افزار داشته باشد، تنها برای مشتریان سودمند نیست، بلکه خرده‌فروشی نیز از این فرایند سود می‌برد. انجام خرید بدون ایستادن در صف‌های طولانی، باعث صرفه‌جویی در وقت فروشگاه‌ها و افزایش بهره‌وری آن‌ها نیز می‌شود. ضمن اینکه در خریدهای آنلاین با وجود رسیدهای دیجیتال، کاهش چشم‌گیری نیز در هزینه‌های کاغذ اتفاق می‌افتد. بنابراین استفاده از نرم‌افزارهای فروش فرایندی دوجانبه را شکل می‌دهد که در آن هم خریدار و هم فروشنده به خریدی بهینه‌تر دست می‌یابند و از طرفی قدرت بازاریابی و تبلیغات خرده‌فروشی‌ها نیز از طریق این برنامه‌های فروش بالاتر می‌رود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.