پاولوک: مچ‌بندی که اگر بیش از حد خرج کنید به شما شوک الکتریکی می‌دهد!

0

این روزها خرج کردن زیاد یکی از دردسرهای هر شهروندی است.یک شرکت نرم‌افزاری انگلیسی از نظریه شرطی کردن رفتاری استفاده کرده ‌تا روشی را ایجاد کند که از طریق آن افراد بتوانند حساب‌های بانکی خود را به یک مچ‌بند متصل کنند و وقتی فرد بیش از حد خرج می‌کند، به او شوک الکتریکی دهد. 

این مچ‌بند را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد تا عادات کاربر را بررسی کرده و وقتی کاربر قوانین را زیر پا می‌گذارد از طریق مچ دست به او شوک الکتریکی دهد. اینتلیجنت اینوایرمنتس (Intelligent Environments)، که نرم‌افزارهایی را به بانک‌هایی مانند HSBC و بانک ایرلند می‌فروشد، راهی را برای اتصال آن به حساب‌های بانکی پیدا کرده است. دیوید وبر، مدیر این شرکت، درباره این فناوری می‌گوید: « تلفن هوشمند، سفارش‌ از راه دور، فناوری بدون تماس: پول در دنیای مجازی و نامرئی.» پلتفرم اینترنت اشیاء این شرکت، به نام اینتراکت آی‌او‌تی، به کاربران امکان می‌دهد تا حساب بانکی و کارت‌های اعتباری خود را به هر دستگاه اینترنتی، مانند مچ‌بند پاولوک، وصل کنند. سپس کاربران می‌توانند یک محدودیت برای مخارج خود تعیین کنند. وقتی آنها به این محدوده نزدیک می‌شوند، یک هشدار متنی دریافت کرده یا لرزشی را روی مچ‌بند خود حس می‌کنند. اما اگر از این محدوده مخارج تجاوز کنند، می‌توانند مچ‌بند را طوری تنظیم کنند که یک شوک الکتریکی حداکثر ۳۴۰ ولتی ارسال کند. اینتلیجنت اینوایرمنتس این خدمات را در اختیار بانک‌ها قرار داده است اما هنوز هیچ‌یک از آنها این فناوری را خریداری نکرده‌اند. 

از سوی دیگر بانک‌ها و سایر خدمات مالی در حال آزمایش روش‌های جدید ورود مشتریان به حساب بانکی خود و پرداخت هزینه‌ها هستند. در ماه فوریه، مسترکارت اعلام کرد که برای شناسایی کاربری که می‌خواهد پرداخت آنلاین انجام دهد، استفاده از سلفی و اثر‌انگشت را جایگزین رمز عبور می‌کند. این شرکت نرم‌افزار سلفی را در آمریکا و هلند آزمایش کرده و دریافته است که ۹۲ درصد از سوژه‌های آزمایش این سیستم جدید را به رمز عبور ترجیح می‌دهند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.