وقتی جلسه‌های زیاد و بدون برنامه کار دستتان می‌دهد

0

ما در طول روز تعداد ساعات مشخصی برای انجام‌ کارهای خود داریم و همیشه به نظر می‌رسد که وقت کم می‌آوریم. گاهی اوقات در پایان روز، می‌بینیم که کاری انجام نداده‌ایم و بازدهی خوبی نداشتیم. اما دلیل آن زمان نیست، دلیلش آن است که از زمان خود به خوبی استفاده نمی‌کنیم. برای اینکه از تمام ساعات روز استفاده بهینه شود، باید از موارد زیر خود را دور نگه داریم.

  •  رسانه اجتماعی

رسانه اجتماعی می‌تواند بهره‌وری کاری ما را در محل کار کم کند مگر اینکه مسئول رسیدگی به حساب‌های رسانه اجتماعی شرکت خود باشید. رسانه اجتماعی برای برقراری ارتباط با دوستان و دنبال‌ کردن آنها مفید است‌ اما اگر شما بدون هدف وقت خود را صرف آن کنید، زمان را از دست داده‌اید. بهتر است در زمان استراحت یا وقتی در راه کار یا منزل هستید، حساب اجتماعی و شخصی خود را چک کنید.

  •  جلسات

جلسه‌های لحظه‌آخری یا جلساتی که دستور کار ندارند، وقت انسان را هدر می‌دهند و باعث می‌شوند کار مفید نکنید. بهتر است در اینگونه جلسات شرکت نکنید و روی کارهای ناتمام خود تمرکز کنید. بسیاری از کارها را می‌توان بدون برگزاری جلسه و با چند تماس کوتاه انجام داد، پس برای هر کاری جلسه تشکیل ندهید.

  •  ایمیل

اگر به طور مرتب ایمیل خود را چک می‌کنید، در واقع وقت خود را هدر می‌دهید. در حالی‌که باید روی کار خود تمرکز کنید. شما باید زمان‌های مشخصی را برای سر زدن به ایمیل خود تعیین کنید برای مثال صبح، بعد از ناهار یا بعد از ظهر، مگر اینکه منتظر یک ایمیل مهم باشید. پیامک‌های تلفنی و پست‌های صوتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

  •  انجام چندین کار

شاید عجیب باشد اما وقتی شما چند کار را با هم انجام دهید، میزان بهره‌وری شما کم خواهد شد. اجازه دهید در این زمینه یک مثال بیاورم. اگر شما به طور همزمان ایمیل خود را چک کنید و کار اصلی خود را نیز انجام دهید، زمان بیشتری را برای انجام هر یک صرف خواهید کرد تا اینکه بخواهید تک تک به آنها رسیدگی کنید. در نتیجه، وقت شما هدر خواهد رفت. دلیل این امر نیز آن است که انجام چندین کار به طور همزمان توجه شما را بین کارها تقسیم می‌کند و از آنجا که روی هر کار تمرکز کمتری دارید، باید زمان بیشتری را صرف کنید تا آن کار تمام شود. بنابراین در آن واحد یک کار را انجام دهید و پس از آن به سراغ کار بعدی بروید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.