ورزش‌هایی بدون نیاز به لباس یا وسایل ورزشی

0

اگر وقت رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید و اهل پیاده‌روی هم نیستید، لااقل در خانه تمرین‌های ساده و بدون هزینه ورزشی را انجام دهید. برخی از این تمرین‌ها آنقدر آسان و لذت‌بخش هستند که حتی در زمان مشاهده برنامه‌های تلویزیونی هم می‌توانید سراغشان بروید و با کمکشان آسیب‌های ناشی از کم‌تحرکی‌تان را کمتر کنید.

 تمرین شماره ۱

روی زمین بنشینید و کمرتان را با زاویه‌ای در حدود ۸۰درجه صاف نگه دارید. حالا کف پاهایتان را کمی از زمین بلند کنید و زانوهایتان را با دست‌های خود بغل کنید.

در این حالت شکمتان را منقبض نگه دارید و تا ۱۰ بشمرید. حالا پاها را پایین آورده و روی زمین دراز کنید و در حالت آرامش قرار بگیرید. این حرکت را می‌توانید تا ۱۰ بار انجام دهید.

 تمرین شماره ۲

به پشت دراز بکشید و دست‌هایتان را دو طرفتان قرار دهید‌(به شکلی که کف دست‌ها روی زمین قرار گیرد).

پاهایتان را صاف کرده و کنار هم قرار دهید. درحالی‌که با فشار آوردن به دست‌هایتان قدرت خود را بیشتر می‌کنید، بدنتان را از ناحیه باسن خم کنید و پاها را بالا بیاورید. پاهای شما در این مرحله هم هنوز صاف هستند و انگشتانتان حدودا بالای گردن یا لب شما قرار گفته‌اند.

باسن و قسمت پایین کمرتان در انجام این حرکت باید از زمین بلند شود. برای ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت را برای ۵ بار انجام دهید و در ساعات بعد دوباره تکرارش کنید.

 تمرین شماره ۳

به شکمتان روی زمین دراز بکشید. پاهایتان را صاف کرده و کنار هم قرار دهید. درحالی‌که سرتان به زمین نزدیک است و دست‌هایتان دو طرف شما قرار دارد، پاها را حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر از زمین بلند کنید. حالا پاها را پایین بیاورید و سعی کنید سر و گردنتان را از زمین فاصله دهید.

این فاصله را تا جایی ایجاد کنید که دردی در بدنتان احساس نکنید. حدود ۱۰ ثانیه در هر یک از این وضعیت‌ها بمانید. این حرکت را می‌توانید بارها در طول روز انجام دهید و با کمکش عضلات گردن، کمر، شکم و باسنتان را تقویت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.