هوز؛ پلتفرمی برای بازسازی خانه

0

چطور دغدغه شخصی بنیانگذارها به یک استارتاپ جهانی تبدیل شد؟ هوز (Houzz) یک جامعه آنلاین و وب‌سایت در خصوص معماری، طراحی داخلی‌ و دکوراسیون، طراحی چشم‌انداز‌ و بازسازی خانه است. این استارتاپ در سال ۲۰۰۹ بنیانگذاری شده و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا، آمریکا، است.

کارآفرینانی که به راه‌اندازی کسب‌و‌کار و استارتاپ‌هایی در حوزه معماری و طراحی ساختمان علاقه دارند، می‌توانند استارتاپ‌هایی را در این حوزه بنیانگذاری کرده و موفق شوند.

برای مثال، هوز (Houzz) یک جامعه آنلاین و وب‌سایت در خصوص معماری، طراحی داخلی‌ و دکوراسیون، طراحی چشم‌انداز‌ و بازسازی خانه است. این استارتاپ در سال ۲۰۰۹ بنیانگذاری شده و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا، آمریکا است.

پلتفرم هوز و اپلیکیشن‌های همراه آن دارای عکس، مقالات، توصیه‌های محصول‌ و یک تالار گفت‌وگوی کاربری است. ادی تاتارکو و آلون کوهن، هم‌بنیانگذاران هوز هستند و این استارتاپ نتیجه پروژه بازسازی آنها‌ست. نه‌تنها ارتباط‌دادن ویژن آنها برای خانه‌شان سخت بود، بلکه پیدا‌کردن متخصصان نیز برای پروژه یک فرآیند دشوار بود.

آنچه ‌به عنوان یک پروژه جانبی برای بازسازی خانه تاتارکو و کوهن آغاز شد، در نهایت دهان به دهان گشت و پس از مدتی آنها ایمیل‌هایی را از مالکان و متخصصان خانه در خارج از سانفرانسیسکو دریافت کردند که از آنها خواسته بودند دسته‌بندی‌های بیشتری را در هوز قرار دهند و سایر حوزه‌ها را نیز توسعه دهند. در پاییز سال ۲۰۱۰ هوز به یک شرکت تبدیل شد.

در نوامبر سال ۲۰۱۰، هوز یک اپلیکیشن برای آیپد عرضه کرد. نسخه اندروید این اپلیکیشن ۲ سال بعد منتشر شد. تا آگوست سال ۲۰۱۳، اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد میلیون‌ها بار دانلود شدند و وب‌سایت شرکت میلیون‌ها تصویر داشت.

در ژانویه سال بعد، هوز اعلام کرد که دفاتر خود را در انگلستان، آلمان و استرالیا باز کرده و مدیران محلی را در این مناطق استخدام کرده ‌تا توسعه جهانی خود را تسریع بخشد. در حال حاضر ۳۵درصد از ترافیک سایت این شرکت از خارج از آمریکا‌ست. در دسامبر سال ۲۰۱۴، هوز اعلام کرد که در سایر بخش‌های اروپا و در آسیا نیز وارد شده است مثل ژاپن.

از جولای ۲۰۱۵، یک پلتفرم هوز محلی‌سازی‌شده در انگلستان، استرالیا، آلمان، فرانسه، روسیه، ژاپن، ایتالیا و اسپانیا در دسترس بود. از پایان این سال، هوز در سوئد و دانمارک نیز فعالیت می‌کرد و بیش از ۳۵ میلیون کاربر و بیش از یک میلیون متخصص خانه اعم از پیمانکار، طراح، معمار و غیره داشت.

هوز اولین کمپین تبلیغات ملی را در آگوست سال۲۰۱۵ راه‌اندازی کرد و گفت که این کمپین بیش از ۴۰ میلیون کاربر ماهانه در سراسر دنیا دارد. در مه ۲۰۱۶ و نوامبر ۲۰۱۶ به ترتیب فعالیت خود را در نیوزلند و هند آغاز کرد.

این استارتاپ توانست در مدت کوتاهی به سرعت رشد کند و به یکی از بزرگ‌ترین جوامع بازسازی خانه آنلاین تبدیل شود. هوز روی نیازهای مالکان و ‌متخصصان خانه و تقویت یک جامعه بین آنها تمرکز می‌کرد.

هوز یک بازار کار محصولات خانگی دارد که در آن به ازای هر خرید و معامله ۱۵ درصد از فروشنده کمیسیون دریافت می‌کند. به علاوه این شرکت یک خدمات اشتراک برای متخصصان خانه و نیز تبلیغات برندها در پلتفرم دارد.

در ژانویه ۲۰۱۳، هوز یک پلتفرم پرو برای متخصصان در برخی از محدوده‌های مترو در آمریکا راه‌اندازی کرد. با اینکه نام‌نویسی متخصصان رایگان بود، اما این برنامه به آنها امکان می‌داد تا با تبلیغ کار خود مشتریان جدیدی را جذب کنند

در ژانویه ۲۰۱۳، هوز یک پلتفرم پرو برای متخصصان در برخی از محدوده‌های مترو در آمریکا راه‌اندازی کرد. با اینکه نام‌نویسی متخصصان رایگان بود، اما این برنامه به آنها امکان می‌داد تا با تبلیغ کار خود مشتریان جدیدی را جذب کنند.

در مارس ۲۰۱۳، هوز اعلام کرد که خدمات خود را از ۱۲ بازار در آمریکا به ۴۲۵ بازار جدید در آمریکا و کانادا توسعه داده ‌و ابزارهای تحلیل مجموعه پرو را عرضه کرد. این ابزارها به متخصصان امکان می‌دهد تا دیدگاه بیشتری نسبت به نحوه کار عکس‌ها در سایت پیدا کنند و داده‌های زمان واقعی را درباره کل عکس‌ها، تعداد کلیک‌ها‌ و غیره داشته باشند.

هوز نسخه بتا از بازار کار محصولات خانگی خود را در اکتبر ۲۰۱۴ راه‌اندازی کرد. این بازار کار به کاربران امکان می‌دهد تا به طور مستقیم محصولات را از سایت هوز خریداری کنند. این خدمات با بیش از یک میلیون محصول‌ از فروشندگان مختلف آغاز شد.

هوز به موارد مربوط به ارسال یا موجودی رسیدگی نمی‌کرد اما تیم خدمات مشتریان خود را داشت تا مطمئن شود که کاربران بازار کار هوز بهترین تجربه خرید را دارند و همچنین خدمات مشاوره نیز ارائه می‌داد. پس از اعلام راه‌اندازی نسخه بتا از بازار کار محصولات خانگی هوز، این پلتفرم بیش از ۵‌میلیون محصول و بیش از ۱۰هزار بازرگان را در خود جای داد.

در ژوئن ۲۰۱۷، برنامه تجاری هوز را راه‌اندازی کرد تا روش‌های مختلف برای سودآوری در معاملات بازار هوز را به متخصصان صنعت ارائه دهد. در ژانویه ۲۰۱۸ نیز بازار کار محصولات خانگی خود را در انگلستان راه‌اندازی کرد.

استارتاپ هوز اولین خرید رسمی خود را در سال ۲۰۱۵ انجام داد و یک سایت باغبانی و مشاوره خانگی به نام گاردن‌وب را از شرکت ان‌بی‌سی‌یونیورسال خریداری کرد. در فوریه سال ۲۰۱۸، هوز اعلام کرد که یک استارتاپ به نام ایوی‌مارک را خریداری کرده است. 

ایوی‌مارک یک ابزار مدیریت کسب‌و‌کار را برای طراحان داخلی و سایر شرکت‌های طراحی ساخته بود. این ابزار امکانات مدیریت پروژه، برنامه‌ریزی و زمانبندی تحویل مبلمان و خدمات دیگر را ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.