معدن طلای تپ‌اکس

کسب‌وکاری برای درآمدزایی از بازی‌های موبایل

0

توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای گوشی هوشمند همواره با دو مشکل اصلی مواجه هستند؛ نخست اینکه برنامک (اپلیکیشن) خود را سودآور سازند، دوم اینکه کاربران را به سمت کارشان جذب کنند.

تپ‌اکس (Tappx) کسب‌و‌کار نوپایی که در اسپانیا پایه‌گذاری شده، مدعی است راه‌حلی همه‌جانبه ارائه کرده. این شرکت که در سال ۲۰۱۴ بنیان نهاده شده، بستری را ارائه می‌کند که برنامک‌هایی با الگوهای درآمدی متفاوت می‌توانند از آن استفاده کنند. راهبرد اصلی بازی در تپ‌ایکس شامل تنها یک قانون طلایی است و آن اینکه نخست خرید کاربر، سپس کسب درآمد برای بازی. شرکت

Trivia Crack یکی از مشتریان استفاده‌کننده از خدمات این برنامک است. این شرکت از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای آموزشی و بازی در آرژانتین است که شیوه‌های نوینی در تولید و ارائه بازی را به کار گرفته و بازی‌های اجتماعی گوشی‌های هوشمند تولید و عرضه می‌کند که در ۴۶ کشور در اختیار کاربران قرار گرفته.

Trivia Crack عضوی از شبکه بزرگ کاربرانی است که در حال حاضر شامل ۲۱هزار توسعه‌دهنده نرم‌افزار می‌شود که از خدمات تپ‌اکس استفاده می‌کنند. شرکت خدمات آگهی و کسب درآمد از این طریق را برای برنامک‌های گوشی هوشمند فراهم می‌کند.

شرکت تپ‌اکس در چند سال اخیر موفق به کسب رشد سرسام‌آور ۱،۱۵۰ درصدی در میزان درآمد خود شده. در این زمینه دانیل رینا، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار شرکت می‌گوید: قبل از راه‌اندازی این شرکت ما اپلیکیشن مقایسه قیمت‌ها را اجرا کردیم. ادامه کار آن نرم‌افزار نیازمند تبلیغ و معرفی بود اما متوجه شدیم که بدون داشتن سرمایه لازم برای بازاریابی، ادامه کار مشکل است و ما راهی برای پرکردن شکاف بین نیازها و امکانات خود نداشتیم. از اینجا بود که تپ‌ایکس خلق شد.

از آنجا که خدمات این شرکت در واقع امکاناتی برای سایر کسب‌و‌کارهاست، معمولا برای جذب مشتری نیاز به زمان هست بنابراین ما از ابتدا تصمیم گرفتیم که با ارائه خدمات رایگان مشتریانی را به سمت خود جلب کنیم. سپس برخی خدمات دیگر را ارائه کردیم که مبتنی بر کسب درآمد بود. این باید برای همه توسعه‌دهندگان یک اصل باشد‌ و اینک ما واقعا سودآور هستیم. ما حتی در طول یک‌سال به نقطه شکست هم رسیدیم که در زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا برای یک تک‌شاخ اتفاقی نادر است.

سیاستگذاری و تنظیم مقررات برای کسب‌و‌کارهای نوپا

برخی بر این باورند که اتحادیه اروپا باید در زمینه سیاستگذاری و تنظیم مقررات برای کسب‌و‌کارهای نوپا اقدمات بیشتری انجام دهد. بارسلون یکی از بهترین نقاط اروپا برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نوپاست. اما دانیل رینا معتقد است زیست‌بوم فناوری اروپایی به گونه‌ای است که در حال رقابت با یکدیگر هستند و به این ترتیب ما هرگز نمی‌توانیم ایالات متحده اروپا باشیم، تنها می‌توانیم مقداری بیشتر همکاری داشته باشیم.

در حال حاضر تعداد ۳۰ نفر برای تپ‌اکس کار می‌کنند این در حالی است که در سال گذشته آنها تنها ۹ نفر بودند. گرچه مدیرعامل شرکت معتقد است که تعداد کارکنان شرکت نکته مهمی نیست بلکه موضوع بسیار مهم‌تر، میزان کارهایی است که کارکنان با آنها سروکار دارند‌ و این چیزی است که شرکت به دنبال افزایش آن است.

انجام میزان زیادی وظایف نگهداری در حالی‌که تعداد اندکی کارمند در اختیار دارید، نیازمند کارآمدی افراد است. کارکنان شرکت باید آموزش بیشتری ببینند و باید بتوان کارها را اولویت‌بندی کرد و تنها آن کاری را انجام داد که فرد دیگری نمی‌تواند انجام دهد. شرکت می‌داند که نگه‌داشتن افراد مناسب کاری دشوار است، اما برای آن دستورالعمل جادویی وجود ندارد.

گرچه آنها تلاش می‌کنند که کارکنان را از طریق چالش‌های بزرگی که در جریان کار با آن مواجه می‌شوند، به فعالیت در شرکت جذب کنند. تپ‌اکس در هر ماه با حدود ۴۰۰میلیون آگهی مواجه است که میزان زیادی است و برای همین فضای کاری راحت شامل میزهای پینگ‌پنگ، صندلی‌های راحتی، غذا، سفرهای گروهی و .‌.‌.‌ همه چیزهای جذابی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.