مستقیم از دبیرستان به کسب‌و‌کار ۳۰ میلیون دلاری

0

برای موفق‌شدن لازم نیست کارآفرین باشید، اما لازم است به کاری که می‌کنید، باور داشته باشید. کالین تصمیم و برنامه‌ای برای وارد‌شدن در این کسب‌و‌کار نداشت اما وقتی که دید در این زمینه فرصتی برایش فراهم شده و او را به هیجان می‌آورد، این فرصت را از دست نداد

کالین وین، مدیرارشد اجرایی شرکت فولاد Redline است و توانسته در طول مدت ۲سال کسب‌و‌کار خود را از هیچ به یک تجارت ۳۰ میلیون دلاری تبدیل کند. او که بدون تحصیلات دانشگاهی و تجربه قبلی، مستقیما از دبیرستان وارد این کسب‌و‌کار شده، راز موفقیت خود را آشکار می‌کند.

شروع بدون تجربه قبلی

وقتی که کالین در سال ۲۰۱۶ کارش در زمینه فولاد را آغاز کرد، هیچ تجربه قبلی و اطلاعاتی در این زمینه نداشت. چیزی درباره کسب‌و‌کار‌ و کارآفرینی نمی‌دانست، طرح خوب و ممتازی نداشت و از آن مهم‌تر سرمایه‌ای هم در اختیارش نبود. اما به کاری که انجام می‌داد، باور داشت و آماده آموختن درباره کارش بود. بازاریابی را آموخت، به سختی کار کرد. موفق‌شدن ساده نبود، اما معتقد است اگر او توانسته، پس سایرین هم می‌توانند.

برای موفق‌شدن لازم نیست کارآفرین باشید، اما لازم است به کاری که می‌کنید، باور داشته باشید. کالین تصمیم و برنامه‌ای برای وارد‌شدن در این کسب‌و‌کار نداشت اما وقتی که دید در این زمینه فرصتی برایش فراهم شده و او را به هیجان می‌آورد، این فرصت را از دست نداد. وقتی که یکی از دوستان کالین علامتی فولادی خرید که نام فرزندش روی آن حک شده بود، او هم علاقه‌مند به داشتن چنین محصولی شد.

کالین دریافت که تعداد بازیگران اندکی در این زمینه وجود دارند و برای خرید و تحویل یک سفارش باید چندین ماه در انتظار بماند. حضور در بازاری که تعداد اندکی رقیب و تقاضای زیاد دارد، فرصتی بود که کالین آن را تشخیص داد.

خرید ماشین‌آلات گران برای ساخت محصولات فولادی تزئینی، خارج از توان کالین بود و او نمی‌دانست که می‌تواند بازاری برای محصولات خود پیدا کند، در همین حال می‌دانست که استقبال خانواده و دوستان کافی نیست. بنابراین تعدادی از محصولات ساخته‌شده را با قیمت کمتری از یکی از رقبا خرید و شروع به تبلیغ و بازاریابی برای آنها کرد.

او سراغ برخی تصمیم‌سازان در بازارهای هدف خود رفت و موفق به جلب نظرشان شد؛ تعدادی قرارداد برای فروش محصول منعقد کرد که نزدیک به نیمی از هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارش را تامین کرد. 

کالین در ابتدا برای کار با یک شریک برنامه‌ریزی کرده بود که یک انبار و دانش ساخت و تولید را داشت اما در آخرین لحظات این گزینه را از دست داد، ولی ‌حاضر نبود که به خاطر این موارد تصمیم قاطع به راه‌انداری شرکت میلیارد دلاری خودش را عوض کند.

او ۴۰هزار دلار هزینه برای خرید ماشین‌آلات صرف کرد و در حالی‌که نمی‌دانست چگونه آنها را روشن کند، شروع به آموختن کار و استفاده از آنها کرد و در مدت ۳ ماه کاربرد مناسب آنها را یاد گرفت. 

شناخت اهمیت بازاریابی دیجیتال

کالین می‌دانست که بازاریابی دیجیتال برای هر کسب‌و‌کار خرده‌فروشی برخطی حیاتی است، اما همه چیز را درباره آن نمی‌دانست، تعداد زیادی فیلم آموزشی در این‌باره دید و خودش را آماده کرد.

او برای جلب مشتریانش از طریق جست‌وجوهای گوگل و شبکه‌های اجتماعی، ابزارهایی را به کار گرفت که مشتریان را با توجه به موقعیت جغرافیایی‌شان هدف قرار دهد و ارائه تخفیف ویژه و تهیه یک صفحه برای هر محصول را هم مورد توجه قرار داد. 

کالین از آن دسته افرادی نیست که بخواهد به عنوان کارفرما کمتر کار کند، گرچه مایل نیست همه هفت‌روز هفته را هم کار کند اما وقتی که چیزی را شروع کند، دیوانه‌وار روی آن کار می‌کند. او معتقد است که هر‌کس برای کارش نیازمند داشتن دیدگاهی روشن است که هیجان لازم را برایش ایجاد کند تا در مقابل دیگران و در مشکلات دچار نگرانی و ترس نشود.

به این ترتیب اگر آماده باشید به سختی کار کنید، می‌توانید هرکاری انجام دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.