چرا از مدیرمنابع انسانی خوشم نمیاد؟

مدیر منابع انسانی باید میان علاقه‌مندی‌های سهامداران تعادل ایجاد کند

0

منابع انسانی فرهنگ محیط کار را کنترل می‌کنند. برخی سازمان‌ها منابع انسانی را فرهنگ خود می‌دانند. اما منابع انسانی با دیگر کارمندان نیز در ارتباطند.

سوزان ام.هیثفیلد متخصص رشته‌ی منابع انسانی و مشاور بخش توسعه، سازماندهی و مدیریت است. او با مجلاتی چون نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال همکاری داشته است. سوزان ام.هیثفیلد درباره‌ی اهمیت منابع انسانی صحبت‌های جالبی می‌کند. پایگاه داده‌ها اهمیت منابع انسانی را در کارهای روزانه محیط کار می‌بیند. تعدادی از کارمندانْ مسئولانِ منابع انسانی را شبیه مأمور کنترل یا ارتش سازماندهی‌شده‌ای از مدیران می‌بینند.

تصور این کارمندان از عملکرد مدیران منابع انسانی همچون دروازه‌بانان یا مردمی است که نسبت به چیزهای کوچک احساس نگرانی می‌کنند. همچنین، از نظر کارمندان، مدیر منابع انسانی از دیگر مدیران پشتیبانی می‌کند و از کارمندان معمولی حمایت نمی‌کند.

یکی از دلایل عمده‌ی نفرت کارمندان از مدیر منابع انسانی بی‌توجهی به علایق آنهاست. زیرا مدیر منابع انسانی باید میان علاقه‌مندی‌های سهامداران تعادل ایجاد کند. اگر شرکتی دارای دپارتمان منابع انسانی خوبی باشد نقد کارمندان صورت می‌گیرد و خلاقیت محیط کار افزایش می‌یابد.

از این گذشته، کارمندان با انرژی بیشتری در محیط کار حضور می‌یابند. زیرا منابع انسانی فرهنگ محیط کار را کنترل می‌کنند. برخی سازمان‌ها منابع انسانی را فرهنگ خود می‌دانند. اما منابع انسانی با دیگر کارمندان نیز در ارتباطند.

در نتیجه، منابع انسانی جزئی از فرهنگ محیط کارند. مدیران منابع انسانی توانایی‌های بسیاری در فرایند مدیریت دارند. مدیر منابع انسانی، در فرایند مدیریت و در راستای همبستگی با دیگر مدیران، مسیر پیشرفت را رهبری و مثل مدیر رفتار و برنامه‌ریزی می‌کند.

منابع انسانی نمی‌توانند به تنهایی کار کنند؛ آنها به شبکه‌ی ارتباطی مدیران و کارمندان وصل‌اند. منابع انسانی ایده‌های تازه را دریافت می‌کنند و عملکرد تأثیرگذاری دارند. به طور کلی، منابع انسانی پاسخگوی نیروی کاری هستند که استخدام می‌کنند. مدیر منابع انسانی باید بر فرایندهای رهبری، آموزش، مدیریت زمان، مصاحبه با متخصصان و سیستم استخدام کنترل داشته باشد.

او منابع انسانی، میزان حقوق نیروی کار و پاداش کارمندان را پیشنهاد می‌کند. پژوهشگران منابع انسانی با تعریف ابزارها و برنامه‌های مورد نیاز کارمندان را به سوی بهترشدن هدایت می‌کنند. از دیگر وظایف منابع انسانی کنترل هزینه‌هاست. متصدی منابع انسانی مسئول پاسخگویی به پیشنهادات و استراتژی‌های آموزشی است.

در صورت تغییر موقعیت سازمان شما و تولید محصولات جدید، منابع انسانی باید مدیریت برنامه‌های کارمندی و فرایندها را برعهده بگیرند. منابع انسانی باید از فعالیت‌های محیط‌کار، رویدادها، مراسم و تشریفات، گردش‌های علمی و ساخت فرصت‌های گروهی مطلع باشند.

آنها مدافع حقوق کارمندان هستند و مسائل داخلی و خارجی سازمان را مدیریت می‌کنند. منابع انسانی امکان شناخت مسئولیت‌ها و نقش‌های مهم کاری را فراهم کرده، همچون مربی یا میانجی عمل می‌کنند. اهمیت منابع انسانی به میزان کاری ارتباط دارد که طی روزهای کاری سازمان انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.