ماناپی خرج کردن را راحت می‌کند

0

چند‌سالی است که اپلیکیشن‌های مربوط به خدمات پرداخت در بازار عرضه شده‌اند که به کاربران امکان می‌دهند بدون مراجعه به بانک‌ها، خدمات بانکی خود را انجام دهند. این فناوری جایگزین خودپردازها و پایانه‌های فروش شده است. یکی از این اپلیکیشن‌ها ماناپی نام دارد که علاوه بر این خدمات، به کاربران خود جایزه نیز می‌دهد. فناوری پرداخت الکترونیک روز‌به‌روز در بین مردم متداول‌تر می‌شود اما هنوز بسیاری از افراد از همان کدهای دستوری یا USSDها در تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. از آنجايي که این کدهای دستوری از نظر امنیتی کاستی‌هایی دارند، اپلیکیشن‌های پرداخت به وجود آمده‌اند تا این نقص‌های امنیتی را برطرف کنند. در نتیجه می‌توان گفت، امنیت انجام امور بانکی با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند ماناپی بالاتر از سایر روش‌هاست.

اپلیکیشن ماناپی یک برنامه کاربردی با ظاهری ساده است که به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. طراحی این اپلیکیشن به شکل کارت کشویی است و همین امر موجب شده‌ کار با آن بسیار آسان باشد و موجب سردرگمی کاربر نشود. باید گفت که خدمات این اپلیکیشن محدود است. برای مثال، با استفاده از ماناپی، کاربران می‌توانند سیم‌کارت خود را شارژ کرده و قبوض خود را پرداخت کنند. در ازای هر پرداخت نیز آنها امتیاز دریافت خواهند کرد و در قسمت ماشین جایزه به قید قرعه جوایزی را دریافت می‌کنند.

برای شارژ سیم‌کارت با استفاده از این برنامه، می‌توان از دو روش استفاده کرد؛ یکی از طریق شارژ مستقیم و دیگری کارت شارژ. در شارژ مستقیم، کاربر باید شماره تلفن سیم‌کارت مورد نظر را وارد کند تا آن خط تلفن به طور مستقیم شارژ شود. در این صورت دیگر نیازی به وارد‌کردن کدهای دستوری نیست.

این اپلیکیشن از قابلیت کد شارژ برخوردار است؛ به این صورت که کاربر می‌تواند با استفاده از این قابلیت رمز شارژ دریافت کند و با دکمه کپی موجود در برنامه آن را برای دیگران ارسال کند یا به طور دستی آن را در برنامه‌های اپراتورها یا کدهای دستوری وارد کند.

در خدمات مربوط به پرداخت قبض، این برنامه کاربردی قابلیت اسکن بارکد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا فرد به‌راحتی و به سرعت عملیات پرداخت را انجام دهد، بدون اینکه نیاز باشد اطلاعاتی را به طور دستی وارد کند.

برای استفاده از خدمات این اپلیکیشن، کاربران باید شماره دوم کارت بانکی خود را نیز در اختیار داشته باشند و با وارد کردن آن عملیات پرداخت را انجام دهند. این شماره دوم کارت را باید از قبل از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک مورد نظر دریافت کنند.

این اپلیکیشن از بخش دیگری به نام «جایزه بگیر» تشکیل شده است که در آن کاربران می‌توانند با استفاده از ماشین جایزه در قرعه‌کشی‌های لحظه‌ای و آنلاین شرکت کنند و جایزه بگیرند. کمترین جایزه این ماشین، گرفتن امتیاز در این برنامه است. برای اینکه کاربر بتواند در سطوح بالاتر این قرعه‌کشی‌ها شرکت کند، باید امتیازات بیشتری کسب کرده باشد. در قسمت دیگر این برنامه کاربردی که داشبورد نام دارد، کاربر می‌تواند پروفایل خود را تغییر دهد و نیز برای دوستان و آشنایان خود دعوتنامه ارسال و از این طریق امتیاز دریافت کند. پس از دانلود و نصب این برنامه، در قسمت ورود باید شماره تلفن خود و معرف خود را وارد کنید تا برای معرف امتیاز اضافی در نظر گرفته شود. همچنین می‌تواند تراکنش‌های خود را در این برنامه مشاهده کند.

این اپلیکیشن کاربردی برای سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید طراحی شده و در تمام دستگاه‌های دارای این سیستم‌‌های عامل کار می‌‌کند. شرکت فناپ، که به بانک پاسارگاد وابسته است، این اپلیکیشن را توسعه داده و از آن پشتیبانی می‌کند. در نتیجه کاربران می‌توانند در صورت بروز مشکل در پرداخت با این شرکت معتبر تماس بگیرند.

مزایای استفاده از اپلیکیشن ماناپی به شرح زیر است:

 از آنجا که شرکت معتبر فناپ آن را تولید کرده است، تمام موارد امنیتی بانکی در تولید آن رعایت شده‌اند.

  •  دارای طراحی زیبا و کاربرپسند
  •  امکان خرید سریع شارژ و پرداخت قبوض
  •  رابط کاربر منحصر‌به‌فرد و دارای منوی کارتی
  •  طراحی بازی بر اساس خرید شارژ، دعوت از دوستان و کلیه فعالیت‌های کاربر در محیط اپلیکیشن
  •  شرکت در قرعه‌کشی اختصاصی در هر زمان که بخواهید

در نسخه‌های جدیدتر این اپلیکیشن امکانات و قابلیت‌هایی افزوده شده است. برای مثال، ویجت شارژ سریع برای تسریع در عملیات خرید شارژ به برنامه اضافه شده است. همچنین امکان ثبت و مدیریت کارت‌های بانکی با رعایت موارد ایمنی، امکان خرید شارژ ایرانسل، همراه اول و رایتل به طور مستقیم، امکان خرید شارژ ایرانسل، همراه اول و رایتل به طور خرید کد شارژ‌ و نیز شارژ مستقیم سیم کارت کاربر یا هر شماره دیگر به مبلغ دلخواه در این اپلیکیشن ارائه شده است. کاربران می‌توانند با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا به طور مستقیم از طریق بارکدخوان قبض آب، برق، گاز و غیره را پرداخت کنند. امکان نمایش گزارش دقیق‌ تراکنش‌های خرید شارژ و پرداخت قبض به میزان دلخواه وجود دارد و دعوتنامه‌های ارسالی کاربران به دوستان به هزینه ماناپی انجام خواهند شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.