فیس بوک برای تامین اینترنت ۱ میلیارد نفر پهباد به آسمان می فرستد

0

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در سخنرانی ویژه خود در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۶ سیاست‌های این شرکت در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی را تشریح کرد.

زاکر برگ گزارشی از جدیدترین پروژه‌های در دست اقدام فیس‌بوک را نیز ارائه کرد. پیاده‌سازی شرایطی برای افزایش پوشش اینترنتی در مناطقی از جهان که به اینترنت دسترسی ندارند و پروژه منبع باز جدید Telco که با همکاری نوکیا، اینتل و چندین اپراتور تلفن همراه اجرایی خواهد شد از جمله این پروژه‌ها هستند.

زاکربرگ برنامه خود به‌منظور ایجاد راهکاری برای افزایش دسترسی جهانی به اینترنت را بهره‌گیری از هواپیماهای بدون سرنشین و پرتوهای لیزری عنوان کرده است. استفاده از پهپادهای خورشیدی که می‌توانند برفراز مناطق جغرافیایی فاقد زیرساخت‌های ارتباطی قرارگیرند روشی سریع برای ایجاد دسترسی به اینترنت به‌حساب می‌آید. او با اشاره به عدم دسترسی چیزی در حدود ۴ میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت، خواستار تغییر دیدگاه شرکت‌های فعال در این حوزه در زمینه نگاه به شبکه ارتباطی نسل پنجم شده است.

فیس‌بوک با پیاده‌سازی ساختار Internet.org قصد دارد دسترسی چیزی در حدود یک میلیارد نفر به اینترنت را تامین کند.

زاکر برگ در خصوص پیاده‌سازی  برنامه Free Basics در هند هم گفت:

“اگرچه با نظر دولت هند موافق نیستم اما آنچه در این کشور فراگرفتیم نشان می‌دهد هر منطقه‌ای به سیاست‌ها و راهکارهایی متفاوت از دیگر مناطق نیاز دارد. Internet.org به فعالیت خود در هند، البته با رویکردی متفاوت ادامه خواهد داد.”

زاکربرگ از تصمیم تیم‌کوک مدیرعامل اپل در مقابل FBI نیز حمایت قاطعانه‌ای به عمل آورد. او در این خصوص گفت:

“ما در این موضوع با اپل هم‌فکر هستیم. ما به رمزگذاری داده‌ها اعتقاد داریم و شخصا فکر نمی‌کنم وجود راهکاری برای دسترسی به اطلاعات در اینگونه موارد، ایده خوبی باشد.”

طرح‌ها و نظرات زاکربرگ به این راهکارها ختم نشده و او بار دیگر در زمان برگزاری رویداد ویژه شرکت سامسونگ روی صحنه حاضر شد. زاکربرگ این‌بار ترجیح داد روی همکاری‌های سامسونگ و فیس‌بوک به‌منظور پیاده‌سازی قابلیت پخش ویدئوهای ۳۶۰ درجه و همچنین همکاری روی بهبود تجربه‌های سه‌بعدی و واقعیت مجازی تمرکز کند.

او در این خصوص گفت:” قابلیت تازه برای کاربران شبکه‌های اجتماعی، امکان به اشتراک‌گذاری تجربیات آن‌ها از لحظات مختلف زندگی، به صورتی همه‌جانبه است.”

او اظهار امیدواری کرد با استفاده از دوربین‌های ۳۶۰ درجه مانند Gear 360 سامسونگ بتواند تلاش‌های اولیه نوزاد خود برای راه‌رفتن را به تصویر بکشد.

زاکربرگ از هوش مصنوعی نیز به عنوان یکی دیگر از چشم‌اندازهای فعالیت فیس‌بوک یاد کرد که توسعه راهکارهای مناسب برپایه آن، حتی در لیست پروژه‌های شخصی زاکربرگ قرارگرفته است. او در این خصوص گفت:

 

“در حال حاضر هوش مصنوعی در مرحله‌ای است که راهکارهایی برای تشخیص الگو پیش روی ما قرار می‌دهد. اما همین راهکار ساده نیز منجر به پیاده‌سازی برنامه‌ها و کاربردهای فراوان در پزشکی و یا حوزه امنیتی شده است. با این وجود به‌زودی شاهد بهره‌گیری هرچه بیشتر از این تکنولوژی در تولید خودروهای بدون راننده و سیستم‌های ترجمه سریع و بدون وقفه خواهیم بود.”

منبع:itiran.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.