شش نرم‌افزار قدرتمند برای ساخت پادکست

0

برای ساخت پادکست، باید بدانید که از چه ابزاری استفاده کنید. حتی اگر محتوای مناسبی را آماده کرده باشید، بدون داشتن ابزار مناسب، قادر به ساخت پادکستی نخواهید بود.

اگر شما هم به دنبال ساخت یک پادکست هستید، باید بدانید که تنها نیستید! با افزایش محبوبیت پادکست در بین ایرانیان، بسیاری از افراد به دنبال تولید محتوای پادکست هستند.

اما برای ساخت پادکست، باید بدانید که از چه ابزاری استفاده کنید. حتی اگر محتوای مناسبی را آماده کرده باشید، بدون داشتن ابزار مناسب، قادر به ساخت پادکستی نخواهید بود. به همین دلیل است که شناخت نرم‌افزارهای ساخت پادکست بسیار مهم و حیاتی هستند.

شاید بهترین گزینه برای ساخت چنین محتوایی، استفاده از یک استودیوی حرفه‌ای به نظر بیاید، اما همیشه این گزینه قابل دسترس نیست و بسیار هم گران‌قیمت خواهد بود.

اصلا به نظر شما بهترین نرم‌افزار ساخت پادکست کدام است؟ آیا واقعا نرم‌افزار Audacity به همان اندازه که تعریف می‌کنند، عالی است؟ با ما همراه باشید تا ۶ مورد از نرم‌افزارهای ساخت پادکست را بهتر بشناسید.

نرم‌افزارهای ساخت پادکست

در حال حاضر نرم‌افزارهای ساخت پادکست زیادی داخل بازار وجود دارند. هرچه تنوع بیشتر باشد، قطعا سردرگمی کاربران نیز بیشتر خواهد شد. بسیاری از افراد واقعا نمی‌دانند که کدام نرم‌افزار ساخت پادکست برای کار آنها مناسب است.

به همین دلیل در اینجا قصد داریم تا شما را با ۶ مورد از نرم‌افزارهای مهم در زمینه ساخت پادکست آشنا کرده و مزایا و معایب آنها را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:

نرم‌افزار Garage Band

اولین نرم‌افزاری که قصد داریم به شما معرفی کنیم، نرم‌افزار رایگان Garage band است. این نرم‌افزار برای افراد مبتدی و یا حتی حرفه‌ای بسیار مناسب است. برای شروع کار تنها کافی است که نرم‌افزار را باز کنید و روی گزینه پروژه جدید کلیک کنید. رابط کاربری این نرم‌افزار بسیار ساده و جذاب است. به همین دلیل دسترسی به گزینه‌های مختلف کار ساده‌ای خواهد بود. این نرم‌افزار حتی از اتصال سخت‌افزاری سازهای موسیقی به رایانه نیز پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار Apple Logic Pro X

این برنامه را شاید نتوان بهترین نرم‌افزار ساخت پادکست دانست، اما قطعا زیباترین طراحی را در بین آنها دارد. نقطه قوت این برنامه، روش ساخت موسیقی در آن است. با استفاده از این برنامه می‌توانید از گزینه‌های اسمارت تمپو، کیت براش درام و پلاگین‌های مختلف و متنوع دیگر استفاده کنید.

نرم‌افزار Adobe Audition

قطعا Adobe Audition را می‌توان یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای ساخت پادکست حال حاضر دانست. این نرم‌افزار در بین مبتدیان و حرفه‌ای‌ها بسیار محبوب است.

شما می‌توانید با این نرم‌افزار فایل‌های مختلف ضبط کرده و آنها را ویرایش کنید، اما متاسفانه باید گفت که برخلاف Garage Band، این نرم‌افزار رایگان ارائه نمی‌شود. برای استفاده از امکانات کامل Adobe Audition، باید حدود ۲۰ دلار در ماه بپردازید.

نرم‌افزار Audacity

قطعا بدون‌شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ساخت پادکست، Audacity نام دارد. Audacity یک نرم‌افزار کاملا رایگان با رابط کاربری بسیار ساده است.

طراحان Audacity آن را برای سیستم عامل مک، ویندوز و لینکوس طراحی کرده‌اند تا کاربران هر نوع سیستم عاملی بتوانند از آن استفاده کنند. استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است. به این ترتیب اگر اولین‌بار است که اقدام به ضبط پادکست می‌کنید هم این نرم‌افزار برای شما ایده‌آل خواهد بود.

نرم‌افزار Hindenburg journalist

همانطور که از نام این نرم‌افزار مشخص است، بهترین گزینه برای روزنامه‌نگاران خواهد بود. بر‌خلاف Apple logic Pro X که تنها بر ساخت موسیقی متمرکز است، این نرم‌افزار بر صدای گوینده تمرکز می‌کند.

Hindenburg صدای غیر فشرده را ضبط می‌کند و این کار را با بهترین کیفیت ممکن انجام می‌دهد. تنظیمات اکولایزر به شما کمک می‌کند تا بهترین خروجی را به دست آورید.

این نرم‌افزار برای پادکست‌هایی که بیشتر گویندگی و مصاحبه دارد، بهترین گزینه محسوب می‌شود. البته باید این مسئله را در نظر بگیرید که به ازای هر ماه استفاده از Hindenburg، مجبور به پرداخت ۹۵ دلار خواهید بود!

نرم‌افزار Zencastr

اگر اهل ساخت پادکست و مصاحبه با دیگران در برنامه خود باشید، قطعا ترجیح می‌دهید که نرم‌افزار بتواند مصاحبه‌های مختلف را از سیستم‌های مختلف کنار هم جمع کند. به این طریق می‌توانید از راه دور با چندین و چند نفر به صورت همزمان مصاحبه داشته باشید.

این امکانی است که نرم‌افزار ساخت پادکست Zencastr در اختیار شما قرار می‌دهد. کیفیت ضبط این برنامه بسیار عالی است و می‌توانید در هر لحظه از صدای ضبط‌شده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا با اتصال به دراپ‌باکس و گوگل درایو، فضایی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در آن قادر به گرفتن نسخه پشتیبان خواهید بود.

در ضمن فرمت خروجی این نرم‌افزار نیز بسیار متنوع است. البته برای استفاده از این همه خدمات، باید به صورت ماهانه ۲۰ دلار بپردازید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.