سونی اکوسیستم اچ‌دی‌آر را تقویت می‌کند

0
در حالی‌که همیشه سونی به خاطر تخصصش در فناوری تصویربرداری مشهور بوده است، اما از نظر تمرکز روی جریان کلی تولید نیز مورد توجه واقع شده است. کاتسونوری یامانوچی، رئیس جدید شرکت Sony Professional Solutions America، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است: «ما سعی می‌کنیم کسب‌و‌کار خود را در دو زمینه خاص گسترش دهیم؛ یکی ارزش محتوا و دیگری کارایی جریان کار. با ارائه این دو مورد، سعی خواهیم کرد خود را نه تنها به یک تامین‌کننده ساده بلکه یک شریک کاری مورد اعتماد تبدیل کنیم.»
در دنیای امروز که هر روز بر تعداد ارائه‌دهندگان محتوایی که به سمت فناوری ۴K می‌روند بیشتر می‌شود، افزودن محدوده بسیار پویا و وسعت رنگ بیش از هر زمان دیگری برای مشتریان شرکت سونی اهمیت پیدا کرده است، حتی آنهایی که در بازارهای مربوط به عروسی و شرکت‌ها حضور دارند و به فکر اضافه کردن اچ‌دی‌آر به جریان HD هستند. این مفهومی است که راب ویلوکس، مدیر بازاریابی شرکت Sony PSA، آن را معرفی کرده است و به آن «اچ‌دی‌آرفوری» می‌گویند.
او تلویزیون واقعی را به عنوان مثال ذکر می‌کند و می‌گوید: «مقدار زیادی کسب‌و‌کار در پایین این هرم وجود دارد. ممکن است ۳۰ تا ۴۰ دوربین در آن به کار روند. برای اینکه این دوربین‌ها گران‌قیمت باشند، از دوربین‌های مبتدی برای دوربین‌های اچ‌دی‌آر استفاده نمی‌شود.»
در بازارهای بزرگ، اعم از ورزش‌های زنده، مسیر رسیدن به اچ‌دی‌آر هر روز شفافیت بیشتری پیدا می‌کند. جان استودرت، معاون رسانه و ورزش شرکت سونی، می‌گوید: «از الان تا دو سال دیگر، ما به دنبال شواهد مربوط به این مفهوم با هر شبکه ورزشی در این صنعت، اعم از آمریکا و کانادا، خواهیم بود تا روی نحوه کار با یک ۴K اچ‌دی‌آر و تولید HD اچ‌دی‌آر کار شود. خبر خوب اینکه تمام این کارها انجام شده‌اند و الان آماده است.» برای برقراری امکان تبدیل به اچ‌دی‌آر برای بازارهای مختلف، سونی مفهوم « SR Live» (جریان زنده ارجاع شده به صحنه) را ایجاد کرده ‌‌‌که شامل خط دوربین‌های شرکت، دنده تبدیل و تجهیزات نظارتی می‌شود. SR Live در حال حاضر از تولید همزمان HD اچ‌دی‌آر و HD SDR پشتیبانی می‌کند.
به علاوه این شرکت به‌روز‌رسانی‌های سیستم عامل را افزوده‌ تا این به‌روز‌رسانی‌ها را در دوربین‌های سیستم HDC-4800 ،‌HDC-4300 و HDC-P43 منعکس کند. یک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری سرور زنده PWS- 4500 اکنون از HD S-Log3، HD HLG و ۴K/HD PQ پشتیبانی می‌کند و نمایشگر اصلی OLED BVM-E171 با کیفیت اچ‌دی آن از طریق یک مجوز جدید از اچ‌دی‌آر پشتیبانی می‌کند. به‌روز‌رسانی‌های سیستم عامل اعم از PXW-FS5 و PXW-Z150 اکنون از ضبط HLG و نیز به‌روز‌رسانی FS5 از HLG و S-Log3 پشتیبانی می‌کنند.
اما اچ‌دی‌آر فقط یک بخش از چیزی است که مدیر بازاریابی Sony PSA، الکس روسی، از آن به عنوان «راهبرد چهار ستون» نام می‌برد. این راهبرد علاوه بر اچ‌دی‌آر، راهکارهای رسانه‌ای (فضای ابری)، تصویربرداری و IP را نیز پوشش می‌دهد. بخش بزرگی از غرفه نمایشگاه NAB این شرکت به راهکارهای «IP Live» اختصاص داده خواهد شد‌ که امسال شامل یک مرکز داده تولید خواهد شد که به عنوان مرکز عصبی IP برای این غرفه عمل می‌کند. به علاوه این شرکت یک دیوار بوم ۳۲ فوتی را تهیه خواهد کرد که در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.
این شرکت یک اپلیکیشن همراه به نام Sony Pro USA را نیز عرضه می‌کند که به مشتریان امکان می‌دهد محصولات و راهکارهای جدید و نیز اطلاعات درباره به‌روز‌رسانی‌های سیستم عامل را از طریق دستگاه‌های همراه خود مشاهده کنند. روسی می‌گوید: «مشتریان خواهند توانست رسانه‌ اجتماعی را به اشتراک بگذارند‌ و به آسانی با سونی تماس بگیرند.»
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.