همنشینی کارساز هوگو و باس!

0

برند هوگوباس به عنوان یکی از برندهای لوکس جهان شناخته می‌شود که در سال ۱۹۲۴ در آلمان راه‌اندازی شد. این برند شناخته‌شده برای حفظ موقعیت و نام تجاری خود راهکارهای متفاوتی را پشت سر گذاشته، اما در سال‌های اخیر با ترسیم یک چشم‌انداز چندساله، به طور خاص‌تری بر مقوله تبلیغات و برندسازی تأکید کرده است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین راهکارهای این برند در روند فوق می‌پردازیم.

  •  تنها لاکچری بودن کافی نیست

گسترش تولیدات برند هوگوباس در سال‌های اخیر به عنوان مهم‌ترین تغییرات ساختاری این برند محسوب می‌شود.

هوگوباس که یک برند معتبر لاکچری در زمینه تولید پوشاک لوکس و گران‌قیمت شناخته می‌شود، در استراتژی‌های اخیر خود تأکید بر لاکچری‌بودن را حذف کرده و حتی در برخی موارد به دنبال نشان دادن نام و لوگوی تجاری خود نیز ‌روی محصولات نبوده است، چراکه دست‌اندرکاران این برند معتقدند که لاکچری‌بودن به‌تنهایی دلیلی بر موفقیت نیست و می‌توان با تولید محصولات معمولی‌تر نیز بازارهای مصرف زیادی را برای خود ترسیم کرد؛ بر همین اساس نیز این برند به گسترش دایره محصولات خود پرداخته و دیگر به صورت انحصاری به تولید محصولات لاکچری نمی‌پردازد، بلکه تولیدات معمولی‌تری را نیز در دستور کار خود قرار داده است که در این میان تولید پوشاک مردانه را به صورت شاخص‌تری دنبال می‌کند. 

  •  پوشاک مردانه: شاخصه جدید برند هوگوباس

برندهای بزرگ جهان عموما به دنبال یافتن مؤلفه‌ها و شاخصه‌هایی هستند که با نام برند آنها گره خورده باشد. یک محصول خاص، یک رنگ خاص، تمرکز بر تولید محصولات برای جنسیت معین و … از جمله مواردی هستند که باعث شاخص‌تر‌شدن یک برند می‌شود و در این میان برند هوگوباس نیز تولید پوشاک مردانه را به طور خاص‌تری در دستور کار خود قرار داده است. این نام تجاری از طریق تأکید بر تولید پوشاک مردانه در سال‌های اخیر، چهره خاصی از خود به نمایش گذاشته است. این امر خصوصا برای شناخته‌شدن یک برند با محصولاتی خاص بسیار تأثیرگذار است. تمرکز بر تولید محصولی ویژه کم‌کم به نوعی شناسنامه یک برند خواهد شد و برند هوگوباس نیز در سال‌های اخیر پوشاک مردانه را به عنوان شاخصه خاص خود انتخاب کرده است. 

  •  هماهنگی در قیمت‌گذاری جهانی

از جمله اقدامات جدیدی که برند هوگوباس در راستای بهبود روش‌های بازاریابی و برند‌سازی خود انجام داده، در ارتباط با اصلاح شیوه‌های قیمت‌گذاری و بهبود ساختار توزیع محصولات در سطح جهان است. تعیین قیمت درست و مناسب برای محصول می‌تواند در ماندگاری و پذیرفته‌شدن آن از سوی خریداران کمک کند. به همین جهت نیز برند هوگوباس به دنبال یک هماهنگ‌سازی جهانی در تعیین قیمت محصولات خود است؛ به این معنا که مخاطبان این برند در تمام نقاط جهان بتوانند به صورتی هماهنگ با قیمت‌های این برند روبه‌رو شده و از همه مهم‌تر ارائه تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه نیز همزمان و هماهنگ صورت بگیرد. اصلاح ساختار پخش و توزیع نیز در همین راستا یکی دیگر از اهداف این برند است که در کنار سیاستگذاری‌های متناسب جهانی، می‌تواند برند هوگوباس را به صورت شناخته‌شده‌تری به مخاطبان جهانی آن معرفی کند.

  •  احیای استراتژی‌های دیجیتالی

اهمیت دنیای دیجیتال در روند بازاریابی بر کسی پوشیده نیست و به همین منظور نیز هوگوباس به دنبال احیای روش‌های بازاریابی دیجیتالی خود است. به این معنا که با انتخاب دقیق دایره مخاطبان، روش‌های دیجیتالی جدیدی را به اجرا در‌آورد. از آنجایی که محصولات این برند و خصوصا تولیدات لوکس زنانه و پوشاک جدید مردانه، مخاطب اصلی خود را از بین جوانان انتخاب کرده‌اند، طبیعی است که روش‌های بازاریابی دیجیتال نیز برای این گروه سنی باید به صورت جدی‌تری دنبال شود، چراکه این گروه سنی تماس بیشتری با دنیای مجازی دارند و به همین دلیل نیز این برند به گسترش راهکارهای خود در فضای مجازی می‌پردازد. همچنین از دیگر رویکردهای این برند در زمینه کاربرد بازاریابی دیجیتال، داشتن یک رابطه دوسویه و مستمر با مشتریان و مخاطبان است؛ به این معنا که از طریق تماس با مخاطبان، پاسخگویی به سؤالات آنها و معرفی مداوم محصولات، شناختی مداوم از دایره مخاطبان خود داشته و روند تولیدات خود را بر اساس نیاز مخاطبان خود پی‌ریزی می‌کند.

  •  هوگو و باس در راهند…

یکی از اقدامات جالب توجهی که در روند تولیدات هوگوباس در سال‌های پیش‌رو اتفاق خواهد افتاد، تولید محصولاتی است که از طریق ادغام برند فعلی و با نام‌های مجزای هوگو و باس تولید خواهند شد. دست‌اندرکاران این برند به مشتریان وفادار و مخاطبان جدید خود این نوید را داده‌اند که تا سال ۲۰۱۸ محصولات جدیدی با نام‌های هوگو و باس به بازار عرضه خواهند شد که هر یک خصوصیات خاص خود را داشته و برای مخاطبان خاصی طراحی شده‌اند. نام تجاری باس با دو رنگ اصلی نارنجی و زرد و تأکید بر هسته اصلی و مرکزی محصولات هوگوباس تولید خواهد شد و دارای خصوصیات اصلی این برند خواهد بود، اما در مقابل نام تجاری هوگو بیشتر به محصولاتی اطلاق خواهد شد که برای گروه سنی جوانان تولید می‌شوند و بعضا قیمت‌های معقول‌تر و متنوع‌تری خواهند داشت. البته شایان ذکر است که این دو نام تجاری هر دو زیرمجموعه برند هوگوباس هستند و بیشتر برای ایجاد تنوع در محصولات و دسته‌بندی آنها ایجاد شده‌اند.

  •  چشم‌انداز کوتاه‌مدت و برنامه‌ریزی دقیق‌تر

آنچه در روند بازاریابی برند هوگوباس به چشم می‌خورد، داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق چندساله است، مسؤلان این برند با تعیین اهدافی کوتاه‌مدت به دنبال افزایش میزان سود خود طی چند سال آینده هستند. آنها مدعی‌اند که با ارائه یک برنامه دقیق تا سال ۲۰۲۰ به نرخ رشد ۲۰درصد برسند. برای دستیابی به این هدف نیز داشتن برنامه‌های خاص بازاریابی لازم است که مواردی مانند تمرکز برتولید پوشاک مردانه در مقابل پوشاک لاکچری زنانه، قیمت‌گذاری هماهنگ و … از این دست هستند اما نکته مهم در این برنامه، این است که برند هوگوباس با داشتن یک دید کوتاه‌مدت به صورتی ویژه برای چندین سال آینده خود برنامه‌ریزی کرده است.

مطمئنا وقتی زمان برنامه‌ریزی کوتاه‌تر باشد، اهداف به صورتی ملموس‌تر مطرح شده و به تبع آنها برنامه‌ها و راهکارها نیز به صورتی عینی‌تر، جزئی‌تر و دقیق‌تری تعیین خواهند شد. به بیان دیگر داشتن یک دید چندساله به این برند کمک کرده است تا بتواند اهداف خود را در قالب چند راهکار عمده پیگیری کند و با داشتن تمرکز بیشتر به سود مورد نظر و فروش دلخواه خود برسد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.