سلام توکیو به اینترنت۵G

0

اریکسون اعلام کرده است که با اینتل و شرکت دوکومو قرارداد خواهد بست تا با ساخت یک شبکه آزمایشی ۵G در مناطق مختلف توکیو از سال ۲۰۱۷ به توسعه ۵G کمک کند. هدف اصلی این آزمایش‌ها این است که کاربردهای موردی و عملکرد رادیویی این فناوری آزمایش شود. معاون اجرایی و مسئول فناوری ارشد در  دوکومو می‌گوید: « دوکومو و اریکسون روی پروژه‌های مشترک ۵G اعم از آزمایش‌های فضای بیرون کار می‌کنند و این به‌منزله گسترش تلاش‌های مشترک این دو شرکت است. با استفاده از تخصص اینتل، ما می‌توانیم امکان خدمات‌دهی را که از فناوری‌های ۵G و شرکت‌های موجود در این اکوسیستم استفاده می‌کند، ارزیابی کنیم.»

بر اساس این توافقنامه، اریکسون سیستم‌های انتها-به-انتهای ۵G اعم از رادیو ۵G، پهنای باند، RAN مجازی‌ و شبکه‌های هسته‌ای را ارائه خواهد داد. اینتل هم به عنوان یک شریک اکوسیستمی مهم در این توافق، در ارائه تراشه‌های موردنیاز این فناوری به دستگاه‌هایی که کاربران از آنها استفاده خواهند کرد، کمک می‌کند. این آزمایش با استفاده از باند فرکانس ۲۸ گیگاهرتز انجام خواهد شد؛ یکی از همان باندهای منتخبی که وزارت امور خارجه و ارتباطات در ژاپن به دنبال طراحی آن برای استفاده در شبکه‌های ۵G تجاری است.

معاون و مدیرکل ارتباطات اینتل می‌گوید: «همکاری فراگیر این شرکت با اریکسون و دوکومو یک مشارکت قدرتمند برای آینده ۵G است. پلت‌فرم آزمایشی دستگاه تلفن همراه ۵G ما به ما امکان خواهد داد تا یک گام مشخص و محکم به سوی استفاده از دستگاه ۵G تا سال ۲۰۲۰ برداریم. ارائه سرعت‌های چندگیگابیتی در دورنمای شهر به افراد و دستگاه‌ها امکان خواهد داد وارد یک عصر جدید از فناوری اطلاعات شوند.» رئیس محصولات شبکه در اریکسون می‌گوید: «این آزمایش یک معیار مهم در سال ۲۰۱۷ را نشان خواهد داد و راه را برای شبکه‌های ۵G تجاری باز خواهد کرد. این نشان‌دهنده یک فرصت منحصر‌به‌فرد برای آزمایش عملکرد ۵G در زندگی واقعی در شرایط تجاری در مرکز توکیو است که امکان ارزیابی موارد استفاده مصرف‌کننده و کاربردهای صنعتی آینده را فراهم می‌کند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.