دولت از شما حمايت مي كند

0

سورنا ستاری-معاون علمی فناوری رییس جمهور-در مراسم اختتامیه رویداد فین  فست خطاب به شرکت کنندگان گفت: هیچ وقت از شکست ها نترسید طبق مطالعات بین المللی ممکن است در این رویدادها از بین شرکت کنندگان فقط چند شرکت بالا بیایند؛ اما چند شرکت باقی مانده عقب نشینی نمی کنند و تا می توانند سعی می کنند در رویدادهای دیگر خودشان را بالا بکشند.شکست ها باید موجب تقویت شما شود.

او افزود:در جامعه ای که اقتصاد نفتی دارد و دولت نفت خام یعنی دارایی خود را می فروشد و به مردم می گوید سر کار نروید پول کمی دریافت کنید و پشت میز بنشینید، وقتی می خواهید این فعالیت ها را انجام دهید بیش از هرچیز به یک تحول فرهنگی نیاز دارید این تحول فرهنگی را شما باید ایجاد کنید این مساله پیش زمینه هایی نیاز دارد باید در حوزه های علمی رشد و مقاله هایی علمی داشته باشید.

ستاری تاکید کرد: باید پیش زمینه ها را فراهم کنید تا در حوزه کار آفرینی موفق باشید.تا در حوزه علمی اقتصاد را به دانش وصل نکنیم پیشرفت نمی کنیم. تمام کشورهای پیشرفته اقتصادی نیز اول در حوزه های علمی کار کرده اند این باعث می شود در تمامی حوزه ها رشد کنیم .

او در ادامه گفت: در این حوزه ها نمی توان اهمیت بخش خصوصی را نادیده گرفت اگر بخش خصوصی به این موضوعات ورود نکند نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد و نتیجه دخالت دولت مثل پیکان در خودروسازی و یا مسکن مهر در بخش ساختمان سازی خواهد بود که مردم را مجبور به خرید می کند؛اما بخش خصوصی باعث می شود کیفیت پژوهش رشد پیدا کند.اینکه بخشهای زیادی در این حوزه دخالت کنند نشاندهنده یک دولت نفتی است. شما باید فرهنگ جدید را ترویج دهید و بگویید نمی خواهید پشت در اتاق مدیران نفتی منتظر باشید و سر کج کنید تا پول کمی دریافت کنید ارزش شما بالاتر از این حرف ها است .

معاون علمی فناوری رییس جمهوری در نقد یک اقتصاد نفتی بیان داشت: ما در دولت فکر می کنیم که اگر فردا شغل خود را از دست بدهیم گرسنه می مانیم چون مدیران نفتی هستیم و به این فکر نمی کنیم که می توانیم نوآور باشیم برای همین دو دستی میزهای دولتی را چسبیده ایم.این ها باید شکسته شود و این کار شما است.پول نفت این کشور را نابود کرده است و باید با این رویدادها به گذشته های پرشکوه بازگردیم تا پیروز باشیم.

او در ادامه گفت: در صد سال گذشته بخش قابل توجهی از توان تولیدی کشور نابود شده است, باید در بخش تولید کار کنیم در حوزه های برندینگ باید فعالیت کنیم.در حوزه فن آوری کسانی که در حوزه سرویس دهی هستند سریعتر رشد می کنند,این مساله را فراموش نکنید که تهران با ۱۵ میلیون جمعیت موقعیت مناسبی برای فعالیت های شما  دارد. در کشور در آمد قشر متوسط بالا است و انگیزه های بسیاری برای فعالیت شما وجود دارد. نزدیک به ۵۰ میلیون تلفن هوشمند مورد استفاده مردم است و در کنار آن ۴۵ میلیون یوزر اینترنت در کشور وجود دارد و این مساله باید شما را تشویق کند در این حوزه فعالیت کنید.

معاون علمی فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: همه در یک جبهه مبارزه می کنیم که این اخلاق را در جامعه پیاده کنیم که جوانان بدون کارهای دولتی رشد کنند. وجود یک دولت چاق موجب شلوغی در کسب و کار این حوزه می شود آنها  به شما اجازه کار نمی دهند و از شما می خواهند هیچ ایده ای نداشته باشید.اما به شما اطمینان می دهم که دولت در کنار شما ایستاده است, واقعیت این است که بسیاری از مشکلات به فرهنگ جامعه باز میگردد؛ با اینکه انواع واقسام سیستم ها در کار شما دخیل است؛ اما در بحث های قانونی دولت از شما حمایت می کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.