دغدغه‌ای به نام حقوق سر ماه!

0

سوالی که اکثر افراد حین تصمیم‌گیری برای راه انداختن یک کسب‌وکار کوچک دائما از خود می‌پرسند این است که چطور باید حقوق کارکنان را در طول فرایند راه‌اندازی تا قوت گرفتن کسب‌وکار پرداخت کرد. جواب اما با توجه به شرایط کاری، از یک استارتاپ به استارتاپ دیگر متفاوت است. قبل از هر چیز بهتر است ذات کسب‌وکارتان را بشناسید، اگر بیزینس شما با گام‌های کوچک جلو می‌رود کارمندیابی برای آن بسیار متفاوت از کسب‌وکاری است که نیاز به سرمایه‌گذاری بالا در شروع دارد.

اگر کسب‌وکار دست‌کم برای شروع به سه نفر کارمند نیاز داشته باشد، باید راه‌اندازی‌اش را تا استخدام آن کارمندان به تعویق انداخت. اگر هم کارآفرین آنقدرها مایه‌دار نیست که همان اول کار هر سه نفر را استخدام کند بهتر است از راه‌حل‌های زیر استفاده کند:

 مادران و پدران خانه‌نشین را به‌عنوان کارمند انتخاب کنید! این روزها خیلی از افراد بدشان نمی‌آید که کار و خانه را توام داشته باشند.

 می‌توان از همان ابتدا گزینه‌های دیگری را به غیر از پرداخت ماهیانه به کارمندان توصیه کرد. مثلا پرداخت با تاخیر و یا پرداخت افزایشی منطبق با سود شرکت و یا افزایش پلکانی بر اساس سوددهی فرد برای شرکت.

 اعطای سهام. می‌توان به جای پول نقد، افراد را در سرمایه شرکت سهیم کرد. البته این کار خطراتی دارد که احتیاط در تصمیم‌گیری را طلب می‌کند.

 استخدام داوطلبان و فارغ‌التحصیلان تازه‌کار. بسیاری از شرکت‌های نوپا از دانشجویان و کارآموزان برای پیشبرد کارهایشان استفاده می‌کنند. این معامله برای هردو طرف (کارمند و کارفرما) سودآور است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.