بلندشو اتاقت را عوض کن!

0

کار کردن در یک محیط شلوغ را ترجیح می‌دهید یا در محیطی با صلح و آرامش مطلق؟ به زندگی ساده و مینیمالیستی معتقدید یا اینکه دوست دارید میز کار خود را مملو از خرت‌وپرت کنید؟ فکر کردن در مقابل پنجره و یا نشستن در تراس را ترجیح می‌دهید یا در اتاقی با چیدمان شخصی خودتان؟ فعالیت در محیطی که با سلیقه خودتان طراحی شده به شما کمک می‌کند مکانی اختصاصی برای خودتان (تنها خودتان) داشته باشید. محیطی که طعم کار را برای شما شیرین‌تر می‌کند. علاقه خود را برای شخصی‌سازی محیط کار در یکی از این هشت مورد جستجو کنید.

کار در محیط‌های گوناگون: برای کار کردن خود مکان‌های مختلفی ایجاد کنید. برای مثال یک میز سنتی را که کنار دیوار قرار گرفته برای کار با لپ‌تاپ و میز گرد وسط اتاق را برای مطالعه انتخاب کنید. با استفاده از طوفان فکری (Brain Storming) برای خود انتخاب‌های بیشتری بیافرینید. برای مثال میزهایی با پایه‌بلند برای ایستادن و کار با لپ‌تاپ ممکن است از انتخاب‌های دیگر شما باشد. ضمنا این نوع میزها در مواردی برای سلامت شما مفیدتر است.

کار در محیطی با تزئینات زیاد و شلوغ: کار در کافه‌ها و محیط‌های شلوغ برای شما دلپذیر است؟ پس به طراحی محیط‌هایی بپردازید که بتوانید آنجا را با فرزندانتان، دیگر اعضای منزل و یا دوستانتان به اشتراک بگذارید. یا آشپزخانه، جایی که تمام‌روز در آن زندگی جریان دارد، می‌تواند محیط مناسبی برای شما باشد. فراموش نکنید که در طراحی خود از بلندگوهایی برای پخش ترانه‌های مورد علاقه‌تان بهره ببرید.

کار در محیط کار خودمانی: هیچ قانون رسمی وجود ندارد که شما را به استفاده از میز تحریر برای کار مجبور کند. میز ناهارخوری می‌تواند میز کار بزرگ و جاداری باشد. همچنین انواع صندلی‌های راحتی نیز می‌تواند صندلی مناسبی برای کار شما باشد. اگر بنا به دلایلی مجبور به استفاده از میز و صندلی‌های اداری هستید، محیط کار خود را با المان‌های مختلف تزیین کنید. المان‌هایی که محیط را به زندگی راحتی شما نزدیک کند و از بار رسمی آن بکاهد.

کار برای خیال‌پردازان: به جای مبارزه با گرایش‌های خیال‌پردازانه خود به استقبال آن‌ها بروید. میز کار خود را در صورت امکان مقابل پنجره با فضایی مناسب قرار دهید. در غیر این صورت در محلی مستقر شوید که با بالا آوردن سر خود بیشترین دید را در مقابل خود داشته باشد. در صورت محدود بودن محیط از تابلوهایی با مناظر طبیعی و یا با المان‌هایی مطابق با سلیقه خود استفاده کنید. گل و گیاه نیز می‌تواند به محیط شما عمق بدهد.

اگر فردی بصری هستید: برای افرادی که ذهن‌هایی با علاقه‌مندی بصری دارند قرار دادن اجسام به‌خصوصی در برابر چشم ضروری است. به‌عنوان‌مثال تقویم شخصی خود را با دست خود و مثلا به‌وسیله گچ و با رنگ‌های مختلف تهیه کنید. یا برای مثال یک تابلو اعلانات بزرگ برای خود بسازید و تقویم و کاغذهای دیگر را به آن بچسبانید. دقت کنید که تنها اشیای ضروری را انتخاب کرده باشید. چراکه شلوغی بیش‌ازحد محیط کار باعث سردرگمی و عدم تمرکز می‌شود.

اگر حواس‌پرت هستید: اگر کمترین صدا شما را می‌آزارد و تمرکزتان را به هم می‌ریزد، به محیطی کاملا شخصی احتیاج دارید. در صورت امکان آرام‌ترین اتاق را که کمترین میزان عبور و مرور را دارد برای خود برگزینید. به طور کلی تمام تلاشتان را بکنید تا محیطی دنج برای خود دست‌وپا کنید. استفاده از کتابخانه چسبیده به میز و در مقابل چشمانتان می‌تواند یادآور محیطی شبیه به کتابخانه باشد. با این روش می‌توانید محیط آرام یک کتابخانه را برای خود شبیه‌سازی کنید.

اگر به محیط ساده علاقه‌مندید (مینیمالیستی): تعداد محدودی ابزار کار بر روی میز احتمالا تنها مواردی است که به آن احتیاج دارید. استفاده از میز با طرح چوب درخت می‌تواند برای شما الهام‌بخش سادگی باشد. همچنین میز کار خود را از کاغذهای اضافه خلوت کنید. برای این کار می‌توانید از کشوها یا کتابخانه‌ای در اطراف خود بهره ببرید. تنها ابزار کار خود در لحظه را روی میز به همراه داشته باشید.

اگر به میز شلوغ علاقه‌مندید: نمونه عکس مینیمالیست‌ها افرادی هستند که شلوغ بودن میز کار و مملو بودن آن از کاغذ، نقشه، ماژیک و خودکارهای رنگارنگ خوشحالشان می‌کند. میز L شکل انتخاب مناسبی برای شماست. چراکه تنها این‌گونه میزها می‌تواند جوابگوی این همه وسایلی باشد که شما علاقه‌مندید آن‌ها را دائما در اطراف خود ببینید. همچنین از میزهای کوچک و کتابخانه‌هایی در دیوارهای اتاقتان بهره ببرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.