خرید دو استارتاپ تکنولوژی در یک روز

گوگل استارتاپ‌های پوینتی و اپ‌شیت را خرید

0

به تازگی اپل شروع به خرید استارتاپ‌های مختلف در حوزه فناوری کرده است. گوگل که میلیاردها دلار سرمایه دارد اعلام کرد استارتاپ پوینتی را خریده است.

به تازگی اپل شروع به خرید استارتاپ‌های مختلف در حوزه فناوری کرده است. گوگل که میلیاردها دلار سرمایه دارد اعلام کرد استارتاپ پوینتی را خریده است. استارتاپ ایرلندی پوینتی (Pointy)، به خرده‌فروشان خشت و ملات (brick-and-mortar) کمک می‌کند تا لیستی از محصولاتشان را به صورت آنلاین تهیه کنند. پوینتی فروشگاه‌‌ها را با استفاده از یک بارکدخوان، خیلی سریع آنلاین می‌کند. گوگل در همان روزی که خرید استارتاپ دوبلینی پوینتی را اعلام کرده بود، از خرید استارتاپ اپ‌شیت (AppSheet)، خبر داد.

اپ شیت پلتفرم توسعه‌دهنده‌ای برای برنامه‌های نرم‌افزاری است. اپ‌شیت به کاربران اجازه می‌دهد در موبایل، تبلت و اپلیکیشن‌های تحت وب‌، با استفاده از منابع داده‌ای، گوگل درایو، دراپ باکس، آفیس و پلتفرم‌های رایانش ابری مختلف برگه‌های اطلاعاتی بسازند.

این پلتفرم می‌تواند تخته‌هایی را برای مدیریت تجاری تولید کند و گزارش‌هایی چون مدیریت پروژه، مدیریت روابط مشتریان و گزارش‌های شخصی را منتشر کند. استارتاپ اپ‌شیت سال ۲۰۱۲ توسط برایان سابینو(Brian Sabino) و پراوین سشادری(Praveen Seshadri) تاسیس شده و پس از مدتی به یکی از اپلیکیشن‌های قدرتمند بی‌نیاز به کدنویسی تبدیل شد.

پراوین سشادری هم‌بنیانگذار اپ‌شیت در پست وبلاگ این شرکت نوشت: «خوشحالم که اعلام ‌کنم اپ‌شیت توسط گوگل خریداری و به تیم گوگل کلاود ملحق خواهد شد. قبل از اینکه توضیح دهم که چرا این اقدام کار درستی است، می‌خواهم واضح بگویم که تمرکز ما بر رضایتمندی مشتری است و تغییر نخواهد کرد. روابطی را که در طول چند سال گذشته با شما ساخته‌ایم ادامه داده و گسترش خواهیم داد.»

آمیت زاوری (Amit Zavery‌)، معاون تجارت برنامه کاربردی گوگل کلاود در توضیح خرید اپ‌شیت گفت:« اپ‌شیت استراتژی گوگل کلاود را تکمیل می‌کند تا فضای توسعه کاربردی را به وجود آورد. این پلتفرم به توسعه نرم‌افزارهای بی‌نیاز به کد، اتوماسیون گردش کار، یکپارچه‌سازی برنامه‌ها و مدیریت برنامه‌نویسی کاربردی ‌هنگام مدرن‌کردن فرآیندهای تجارت خود در کلاود کمک می‌کند.»

pointy

علاوه بر اپ‌شیت، گوگل استارتاپ تکنولوژی پوینتی را نیز خریده بود. پوینتی به خرده‌فروشان سنتی کمک می‌کند تا با غول‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون به رقابت بپردازند. مدیر ارشد گوگل، پیتر چین (Peter Chane‌) در این باره گفت: مفتخرم که اعلام کنم با استارتاپ پوینتی که یکی از کسب‌وکارهای نوپا در دوبلین، پایتخت ایرلند است، به توافق رسیدیم.

[bs-quote quote=” اپ شیت پلتفرم توسعه‌دهنده‌ای برای برنامه‌های نرم‌افزاری است.
استارتاپ ایرلندی پوینتی (Pointy)، به خرده‌فروشان خشت و ملات
(brick-and-mortar) کمک می‌کند تا لیستی از محصولاتشان را به صورت آنلاین تهیه کنند ” style=”default” align=”left”][/bs-quote]

این استارتاپ به هزاران خرده‌فروش محلی کمک کرده‌ تا فهرست محصولاتشان را به صورت آنلاین تهیه کنند. در هفته‌های آینده قرارداد خرید پوینتی را امضا خواهیم کرد.»

ماموریت تازه گوگل در این است که تجارت الکترونیک را در جهان گسترش دهد. براساس اطلاعات سایت تک‌کرانچ، شرکت پوینتی به قیمت ۱۶۳‌میلیون دلار توسط گوگل خریداری شد. پوینتی در عرض ۶ سال توانست سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کند. مارک کومینس (Mark Cummins) هم‌بنیانگذار و مدیرعامل پوینتی است که خود در گوگل کار می‌کرد.

توضیح:
تجارت خشت و ملات به شرکت‌هایی گفته می‌شود که وجود خارجی دارند یا به اصطلاح از خشت و گل ساخته شده‌اند. نقطه مقابل آن سازمان‌های مجازی یا Bricks and clicks هستند. تاریخچه دقیقی از اولین نوع مشاغل خشت و ملات  وجود ندارد، با این حال برخی تاریخ را به غرفه‌های روستایی برگردانده‌اند، زیرا در غرفه‌های روستایی محصولات کشاورزی، گلدان‌های سفالی و لباس‌های دستباف در بازارچه روستایی عرضه می‌شد.

همه خرده‌فروشان بزرگ قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم کار خود را با حضور در این تجارت آغاز کردند. شرکت مک‌دونالد نمونه بارز این نوع تجارت است. مک‌دونالد از یک رستوران کوچک شروع به کار کرد تا به ۳۶هزار رستوران در بیش از ۱۲۰ کشور جهان رسید. این نوع تجارت اهمیت حضور فیزیکی یک شرکت را با وجود مشکلاتی چون صرف هزینه‌ و وقت نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.