تو که چشمات خیلی قشنگه …

0

این استارتاپ که در قالب یک اپلیکیشن عمل می‌کند، دغدغه‌هایی را که والدین نسبت به استرس انتخاب عینک برای کودکان خود دارند، در نظر گرفته و با طراحی یک برنامه کاربردی سعی در کاهش چنین مشکلاتی دارد.

Fitz Frames استارتاپی است که عینک‌های آفتابی و مسدودکننده نور آبی را برای کودکان به صورت سفارشی تولید کرده و از طریق فناوری‌های سه‌بعدی، امکان انتخاب یک عینک متناسب با چهره هر کودک را فراهم می‌کند.

این استارتاپ که در قالب یک اپلیکیشن عمل می‌کند، دغدغه‌هایی را که والدین نسبت به استرس انتخاب عینک برای کودکان خود دارند، در نظر گرفته و با طراحی یک برنامه کاربردی سعی در کاهش چنین مشکلاتی دارد.

ارائه عینک‌هایی که یک دید واضح و ایده‌آل را به کودکان می‌دهند و در عین حال از چشمان آنها نیز مواظبت می‌کنند، از جمله مزایای قابل توجه اپلیکیشن مذکور است.

با Fitz Frames بیشتر آشنا شویم

Heidi Hertel بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ، با توجه به اینکه خودش نیز یک مادر است، دغدغه‌های خرید عینک برای کودکان را درک کرده و ایده یک اپلیکیشن را پایه‌ریزی کرده است که از طریق بررسی چهره کودکان، می‌تواند مناسب‌ترین عینک را به آنها پیشنهاد داده و در نهایت محصولی را به دست آنها برساند که خود آنها به لحاظ رنگ و مدل انتخاب کرده‌اند. این استارتاپ در سال ۲۰۱۶ و در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شده است.

پروسه انتخاب عینک، هر اندازه هم که برای برخی افراد هیجان‌انگیز باشد، اما برای والدینی که مجبور هستند برای کودکان خردسال خود عینک تهیه کنند، مشکل خواهد بود. حال در نظر بگیرید که فرایند خرید عینک از طریق ‌یک اپلیکیشن با بازی و سرگرمی همراه شود!

حتما بخوانید:

در این صورت، کودک یک بازی را پیش روی خود دارد که از چهره او عکس گرفته و عینک‌های متنوعی را روی صورتش قرار می‌دهد، بنابراین نسبت به آن علاقه نشان خواهد داد.

از سوی دیگر، اپلیکیشن‌ Fitz Frames کار والدین را هم آسان‌تر کرده و استرس‌ها و دغدغه‌های ناشی از خرید عینک را برای کودکان از بین برده است، به طوری که به منظور تهیه عینک برای فرزندان خود، حتی نیازی نیست که از منزل خارج شوند؛ چراکه فرایند مذکور سریع، آسان و بدون درد انجام خواهد شد و از همه مهم‌تر سرگرم‌کننده است.

ایده‌ای که حاصل تجربه است

گاهی یک تجربه معمولی که ممکن است افراد زیادی نیز آن را از سر گذرانده باشند، می‌تواند جرقه ایده‌ای را فراهم کند که در نهایت باعث شکل‌گیری یک کسب‌وکار بزرگ شود.

مدیرعامل Fitz Frames قبل از هر چیز خود را یک مادر می‌داند که در ‌رابطه با خرید عینک‌های آفتابی برای فرزندان خود با مشکل مواجه بود. تجربه‌ای که این مادر داشت، بیشتر به فرایند سخت انتخاب و خرید این عینک‌ها برای کودکان مربوط می‌شد.

به زعم او، چنین عینک‌هایی اغلب گران‌قیمت هستند، امکان شکستن آنها زیاد است، ضمن اینکه با اندازه صورت بچه‌ها نیز همخوانی نداشته و بنابراین برای پیدا‌کردن یک عینک مناسب باید وقت و هزینه زیادی را اختصاص داد.

چنین دغدغه‌هایی بود که خانم Heidi Hertel را از جایگاه مادری به جایگاه مدیرعاملی رساند. او و دیگر هم‌بنیانگذار این مجموعه، معتقد بوده و هستند که این حق بچه‌هاست که بتوانند دنیا را با وضوح بیشتری ببینند و به چشمان آنها آسیبی نرسد.

ضمن اینکه فرایند خرید و انتخاب یک عینک مناسب نیز در فضایی شاد و بدون استرس برای آنها فراهم شود. به همین منظور نیز اپلیکیشنی را طراحی کردند که در یک فرایند سرگرم‌کننده، امکان خرید چنین عینکی را برای کودکان فراهم می‌کرد.

تبدیل استرس به سرگرمی

هر کسب‌وکار نوظهوری برای پذیرفته‌شدن از سوی مخاطبان، نیاز به ویژگی‌های خاصی دارد که در رفع مشکلات مصرف‌کنندگان سهمی داشته باشند. مهم‌ترین ویژگی استارتاپ Fitz Frames از بین بردن موقعیت‌ استرس‌زایی بود که هم کودکان و هم والدین را درگیر خود می‌کرد؛ فرایند سخت انتخاب و خرید یک عینک مناسب!

ارائه یک اپلیکیشن که بتواند فرایند پر‌استرس خرید عینک را به یک هیجان شیرین تبدیل کند، حرکت هوشمندانه‌ای بود که استارتاپ Fitz Frames در راستای تولید عینک‌های محافظتی خود انجام داد

یافتن عینکی که با استاندارد‌های چهره کودک هماهنگ باشد، مشکل است، ضمن اینکه هر کودک خصوصیات خاص خود را دارد و نمی‌توان به یک استاندارد نهایی دست یافت.

از سوی دیگر امتحان‌کردن انواع عینک‌ها در عینک‌فروشی‌ها برای کودکان، کاری سخت بوده که از حوصله آنها و حتی والدین‌شان خارج است.

حتما بخوانید:

درک این موقعیت سخت و استرس‌زا، اولین قدمی است که استارتاپ مذکور در راستای نزدیک‌شدن به مخاطبان خود برداشت، اما قدم بعدی باید راه‌حلی باشد که جهت رفع این مشکلات ارائه می‌شود.

در گام بعدی نیز ارائه یک اپلیکیشن که فرایند پر‌استرس خرید عینک را به یک هیجان شیرین تبدیل خواهد کرد، حرکت هوشمندانه‌ای بود که این استارتاپ انجام داد. مرحله اول تشخیص مشکل، مرحله دوم درک آن و مرحله سوم نیز ارائه راه‌حل بود که استارتاپ Fitz Frames به خوبی از عهده مراحل مذکور بر‌آمد.

سهولت استفاده

کودکان بازیگوش هستند و به‌راحتی نمی‌توان آنها را کنترل کرد. بنابراین، بعد از سرگرم‌کنندگی، باید مهم‌ترین مشخصه اپلیکیشنی که برای آنها طراحی می‌شود، سهولت کاربرد باشد.

برنامه Fitz Frames به حدی ساده است که کودکان به‌تنهایی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. کافی است گوشی موبایل جلوی صورت آنها قرار بگیرد، یک نقشه‌برداری کامل از صورت آنها انجام شده و در نهایت با آنالیز چهره‌شان، مناسب‌ترین فریم به آنها پیشنهاد خواهد شد.

مدل‌ها و رنگ‌ها نیز متنوع بوده و در ۶فریم و ۸رنگ مختلف ارائه می‌شوند که طبیعتا امتحان‌کردن هر یک از آنها برای یک کودک جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

از سوی دیگر، کاربرد آسان این اپلیکیشن تنها برای کودکان طراحی نشده است، بلکه والدین نیز می‌توانند بدون خارج‌شدن از منزل همراه با یک بچه بازیگوش‌ و بدون اتلاف وقت، مراحل مذکور را همراه کودکان خود انجام داده‌است.

در نهایت با همفکری هم یک عینک مناسب را سفارش دهند؛ عینکی که مخصوص چهره همان کودک ساخته شده و مطابق سلیقه آنها انتخاب شده است. از نکات قابل توجه این فریم‌ها حکاکی نام کودک روی آنهاست که طبیعتا برای بچه‌ها هیجان‌انگیز خواهد بود.

محصولی که مناسب مخاطب است

نکته مهمی که در روند تولید محصولات استارتاپ Fitz Frames قابل توجه است، تناسب محصول با مصرف‌کننده است. به این معنا که کسب‌وکار مذکور بر این نکته اشراف دارد که عینک‌های خود را باید برای کودکان طراحی کند، به همین دلیل نیز به استقامت محصولات توجه زیادی دارد.

شکی نیست که محصولی مانند عینک آفتابی یا عینک‌های مسدودکننده نور آبی، تا حدی گران‌قیمت هستند و از طرفی ممکن است بچه‌ها نیز حین بازی به آن آسیب برسانند.

برای به حداقل رساندن چنین آسیب‌هایی و جلوگیری از عذاب وجدان و خجالت بچه‌ها، این کسب‌وکار فریم‌های محکم‌تری را ارائه می‌دهد که به جای داشتن پیچ، لولا دارند و در نتیجه امکان شکستن آنها بر اثر ضرب‌خوردگی کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

می‌توان چنین نتیجه گرفت که هر استارتاپی به منظور رشد و توسعه خود، باید یک ارزش افزوده قابل توجه را ایجاد کند که برای مصرف‌کنندگان ارزشمند باشد.

در همین راستا نیز کسب‌وکار مورد نظر ما، استقامت عینک‌ها را در بازاری که محصولات مشابه بسیار گران‌قیمت هستند، تقویت کرده و محصولاتی را ارائه می‌دهد که در عین شیک‌بودن و زیبایی، متناسب با چهره کودکان بوده و از همه مهم‌تر، مقرون‌به‌صرفه هستند و امکان شکستن و آسیب آنها نیز بسیار پایین است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.