تقویت نوآوری و فناوری در هنگ‌کنگ

0

همه درباره آینده دیجیتالی هنگ‌کنگ صحبت می‌کنند. دولت این کشور، موسسات تحقیق و توسعه مانند استری، فعالان مختلف در اکوسیستم و نیز دانشگاه‌ها همگی برای یک ویژن مشترک تلاش می‌کنند و قصد دارند هنگ‌کنگ را به یک مرکز نوآورانی جهانی تبدیل کنند.

همه درباره آینده دیجیتالی هنگ‌کنگ صحبت می‌کنند. دولت این کشور، موسسات تحقیق و توسعه مانند استری، فعالان مختلف در اکوسیستم و نیز دانشگاه‌ها همگی برای یک ویژن مشترک تلاش می‌کنند و قصد دارند هنگ‌کنگ را به یک مرکز نوآورانی جهانی تبدیل کنند.

هنگ‌کنگ یکی از مهم‌ترین مراکز جهانی در زمینه امور هوانوردی و تدارکات، خدمات حرفه‌ای و قانونی است.

سرمایه‌گذاری در بخش نوآوری و فناوری نه‌تنها موجب تقویت این بخش‌های سنتی می‌شود، بلکه یک منبع مهم از تنوع اقتصادی را ارائه خواهد داد.

توسعه نوآوری و فناوری به ویژه در بخش‌های حساس مانند فناوری‌های مالی، نسل پنجم، فناوری‌های مراقبت بهداشتی، هوش مصنوعی و روبات‌ها به توسعه شهر هوشمند هنگ‌کنگ کمک می‌کند و به اقتصاد کشور شکل می‌دهد.

در قرن بیست‌و‌یکم، راهبردهای توسعه و رشد اقتصادی به‌شدت تحت تاثیر جهانی‌سازی و نوآوری فناورانه شده‌اند.

براساس شاخص جهانی، هنگ‌کنگ در بین اقتصادهای جهانی برتر شناخته شده است.

برخی این کشور را به خاطر رقابتی‌بودن و برخی به خاطر آزادی اقتصادی و برخی دیگر به خاطر وجود موسسات در سطح جهانی، سیستم قانونی و محیط کاری‌اش می‌شناسند.

این کشور که با بازارهای جهانی در ارتباط است و جذب استعداد، سرمایه‌ و شرکت‌‌های جهانی می‌کند، مکان فوق‌العاده‌ای برای یک ایجاد یک مرکز نوآوری جهانی است.

این کشور برنامه‌ها و طرح‌هایی برای جذب استعداد‌ها و افزایش تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، روبات‌ها و فناوری مراقبت بهداشتی است تا بتواند فین‌تک را تقویت کند. به علاوه یک پروژه شهر هوشمند دارد که از ۶ رکن اصلی «حمل‌و‌نقل هوشمند»، «زندگی هوشمند»، «محیط هوشمند»، «افراد هوشمند»، «دولت هوشند» و «اقتصاد هوشمند» تشکیل شده است.

سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها‌ و بخش کسب‌و‌کار نیز به توسعه فناوری‌های نوآورانه و استفاده از آنها و نیز پیدا‌کردن بازارهایی برای این راهکارها در داخل و خارج از هنگ‌کنگ کمک می‌کنند.

قوانینی نیز در حمایت از این روند وضع شده است. برای مثال، محققان و موسسات در هنگ‌کنگ دسترسی بیشتر، آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتری به بودجه تحقیق و توسعه دولت خواهند داشت.

فناوری همه‌چیز را ساده‌تر و ایمن‌تر می‌کند. علاوه بر پرداخت آسان‌تر مالیات، رزرو برای تعطیلات، ارتباط با افراد، این فناوری به تجارت، رسیدگی به امور مالی، حمل‌و‌نقل، مراقبت بهداشتی و غیره کمک می‌کند.

برای نمونه، برنامه آستری بیش از ۷۵۰ ثبت نوآوری داشته ‌و بیش از ۴۰۰ پروژه تحقیق و توسعه را به اتمام رسانده است.

هنگ‌کنگ باید نسل بعدی استعدادهای فناوری را شکوفا کند و آستری می‌تواند این استعدادها را پرورش دهد.

نوآوری یک عامل تصمیم‌گیرنده است که می‌تواند شرکت‌های خوب را به پیشروان صنعت و اقتصادهای قدرتمند در دنیا تبدیل کند.

نوآوری می‌تواند به هنگ‌کنگ امکان دهد تا فرصت‌های جدید را شناسایی کند و در این بازی برنده باشد.

طبق گفته استیو جابز، نوآوری فرق بین یک پیشرو و یک پیرو را مشخص می‌کند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.