تبلیغات دهان به دهان

0

 جرقه شکل‌گیری یک منبع آموزشی ۲۴ساعته در ذهن بهروز نظری زده می‌شود؛ عواملی همچون دور شدن دانش‌آموزان از تحصیل و افت آن‌ها، یادگیری ناقص مطالب به علت غیبت از مدرسه، متمرکز نبودن بر مبحث آموزشی در کلاس، یک سطح نبودن دانش‌آموزان کلاس و… با بهروز نظری، بنیان‌گذار «کمان آکادمی» (www.kamanacademy.com)، که موفق به کسب عنوان اول در ششمین جشنواره دستاوردهای ملی شده و همچنین در لیست ۲۰ اثر برتر جهان قرار گرفته، که هر دو سال یک‌بار توسط سازمان ملل برگزار می‌شود. گفت‌وگویی داریم که با هم می‌خوانیم.

 سایت کمان آکادمی دقیقا چه سرویسی به کاربران می‌دهد؟

آموزش بر پنج رکن اصلی ادراک، تثبیت، تسلط، ارزیابی و جمع‌بندی بنا شده است که مبنای کمان آکادمی بر آن‌هاست. بدین صورت که کاربر برای یادگیری یک مفهوم آموزشی ابتدا فیلم آن را می‌بینید (ادراک)، سپس با حل سوالات و مرور نکات جزوه‌هایی که بعد از هر فیلم ارائه می‌شود، مطلب آموزش‌دیده در فیلم را در ذهن خود تثبیت می‌کند (تثبیت). در ادامه با حل تمرین‌های انتهای درخت دانش به تسلط کافی دست می‌یابد (تسلط). آزمون‌هایی زمان‌دار جهت ارزیابی کاربر برای هر مفهوم آموزشی طراحی و آماده‌ شده است (ارزیابی)، که پس از هر آزمون کاربر با ستاره‌دار کردن سوالات مهم و همچنین سوالاتی که نیاز به مطالعه مجدد دارند، به جمع‌بندی مطالب می‌پردازد (جمع‌بندی).

 چطور منابع اطلاعاتی و خدماتی خود را تامین می‌کنید؟

تمامی فیلم‌های آموزشی در استودیوی کمان ضبط و تدوین می‌شوند و با پنج کیفیت بر روی سرور قرار می‌گیرند. جزوه‌های فیلم‌ها توسط یک تیم ۱۷نفره در داخل مجموعه آماده‌ می‌شوند. یک تیم ۱۰ نفره متخصص در هر درس متناسب با مبحث آموزشی در سطوح ساده، متوسط و دشوار آزمون و تمرین‌ها را طراحی می‌کنند. یک تیم مشاوره برای هدایت تحصیلی کاربران نیز به‌زودی به مجموعه اضافه خواهد شد.

 پس باید برای تعداد قابل‌توجهی اشتغال‌زایی کرده باشید.

بله. بیش از ۵۰ نفر مشغول کار هستند که می‌توانم اشاره کنم به بنیان‌گذاران کمان آکادمی آرین صارمی مقدم (مدیر پروژه)، بهروز نظری (مدیر تولید محتوای آموزشی) و پیمان عبدی (توسعه‌دهنده) هستند و در حال حاضر ۴۹ نفر در شش بخش مختلف در حال فعالیت در کمان هستند.

 وقتی به‌عنوان یک کاربر از وب‌سایت شما بازدید کردم، اطلاعات مورد نیازم را به‌صورت رایگان به دست آوردم. با این حساب کمان آکادمی چطور کسب درآمد می‌کند؟

همزمان با انتشار نسخه یک اپلیکیشن، کمان آکادمی تمامی محتویات آموزشی را در فصل زمستان به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داد. با شروع سال ۹۵ کاربران می‌توانند محتوای آموزشی مورد نیاز خود را به صورت خرد یا پک کامل به همراه یک تبلت خریداری کنند.

 مشتریان را از چه طریقی به دست می‌آورید؟

چون تبلیغات آموزشی به صورت دهان‌به‌دهان است، در داخل اپلیکیشن بخشی به نام «معرفی کمان به دوستان» تعبیه شده که از آنجا کاربران می‌توانند اپلیکیشن کمان آکادمی را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. همچنین دبیران ما که از برترین و پرمخاطب‌ترین دبیران کشورند سهم قابل‌توجهی در معرفی این اپلیکیشن و جذب کاربر داشته‌اند.

 برای دستیابی به رضایت بیشتر مشتریان، چه مزیت‌های رقابتی  در نظر گرفته‌اید؟

از مزیت کمان آکادمی نسبت به DVDهای آموزشی می‌توان به این موارد اشاره کرد: عدم خرید کامل یک درس در صورت نیاز آموزشی فقط به یک مبحث، به‌روز بودن محتویات آموزشی، ارتباط مستقیم با مدرسان بدون هیچ واسطه‌ای از طریق صفحه شخصی آن‌ها در اپلیکیشن، دسترسی بسیار سریع به ریز مبحث‌ها، در اختیار گذاشتن همه منابع آموزشی به صورت یکجا در هر ساعت از شبانه‌روز به کاربر، هزینه پایین کمان آکادمی به علت امکان خرید ریز عناوین، امکان دسترسی آفلاین به محتویات آموزشی فراهم‌شده و…

 چشم‌اندازتان برای آینده این کسب‌وکار چیست؟

چشم‌انداز ما برطرف کردن تمام نیازهای آموزشی در تمامی حوزه‌های تحصیلات علمی و دانشگاهی، هنر، ادبیات، نرم‌افزار، مدیریت و… برای تمام فارسی‌زبانان در سراسر جهان و تبدیل شدن به یک مرجع آموزشی کامل است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.