بوتیک‌تان را تبلیغ کنید، بوتیک‌تان را پیدا کنید

0

بوتیک‌یاب، برنامه کاربردی، خلاقانه و مفید است که آن را محمدهادی منصوری طراحی و تولید کرده است. بوتیک‌یاب از مجموعه برنامه‌های پروژه جایاب است که در حوزه سیروسفر جای می‌گیرد. پروژه جایاب اپلیکیشن‌هایی را برای یافتن اماکن مختلف در حوزه‌های متفاوت سطح شهر ارائه می‌دهد؛ از قبیل مسجد، بوتیک و پارکینگ. نسخه اندروید این برنامه به بازار عرضه شده است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن با بوتیک‌ها آشنا شده و آن‌ها را جست‌وجو کنند. از سوی دیگر بوتیک‌داران می‌توانند مغازه و فروشگاه خود را روی نقشه معرفی کنند و مشتریان نیز بوتیک‌هایی را که دیگران آن‌ها را تایید کرده‌اند، بررسی کرده و در صورت تمایل از آن‌ها خرید کنند.

این اپلیکیشن بسیار ساده است و به‌طور رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. هدف از ارائه این برنامه کاربردی، نوعی مشارکت همگانی است تا افراد، اعم از مشتریان و بوتیک‌داران، در حوزه پوشاک با یکدیگر تبادل نظر کنند. کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند:

 به آسانی بوتیک خود یا بوتیک‌های را که می‌شناسند، به دیگران معرفی کنند.

  •  بوتیک‌هایی را که در نزدیکی محل خود واقع شده‌ است، جست‌وجو و پیدا کنند.
  •  بوتیک‌های مورد نظر خود را علامت‌گذاری کنند.
  •  اطلاعاتی درباره بوتیک‌‌ها کسب کنند، اعم از اینکه آن بوتیک چقدر در بین افراد محبوب است و…

یکی از قابلیت‌های این برنامه که موجب شده است کاربران بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند، عدم نیاز به حساب کاربری است. البته این فقط برای افرادی است که می‌خواهند اطلاعات به‌روز روی اپلیکیشن را مشاهده کنند. اما افرادی که قصد دارند یک بوتیک را معرفی کنند، باید حساب کاربری داشته باشند و از طریق آن اقدام کنند.

در منو اصلی برنامه، یک گزینه به نام «جست‌وجوی بوتیک‌های نزدیک من» وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید موقعیت مکانی فعلی خود را مشاهده کرده و بوتیک‌هایی را که در نزدیکی محل فعلی شماست، بیابید. این در صورتی است که GPRS شما روشن باشد.

پس از جست‌وجوی یک بوتیک، روی آن کلیک کنید تا جزئیات بیشتری را درباره بوتیک موردنظر مشاهده کنید. حتی می‌توانید نظر خود را نیز درباره آن بوتیک اعلام کنید. با این کار سایر کاربران می‌توانند از نظر شما استفاده کنند. حتی بوتیک‌داران نیز با سلیقه و نظرات مشتریان خود آشنا می‌شوند و به آن‌ها کمک می‌کند تا کالاهایی را عرضه کنند که مشتریان می‌خواهند.

همان‌طور که قبلا اشاره شد، یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این برنامه کاربردی امکان معرفی بوتیک‌ها است. کاربران می‌توانند بوتیکی را که می‌شناسند و می‌خواهند به دیگران پیشنهاد دهند را روی نقشه پیدا کنند. سپس چند لحظه انگشت خود را روی آن قسمت از نقشه نگه دارند یا دو بار روی آن تلنگر بزنند. برای وارد کردن توضیحات درباره یک بوتیک خاص، با انتخاب محل بوتیک، یک صفحه باز می‌شود که در آن باید نام بوتیک و توضیحات موردنظر خود را وارد کنید. این اطلاعات روی آن قسمت از نقشه ثبت خواهد شد و سایر کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

اما آیا برای استفاده از این برنامه کاربردی به اینترنت نیاز است؟ شما برای مشاهده نقشه و دریافت اطلاعات درباره بوتیک‌ها باید به اینترنت متصل شوید. اما وقتی برای اولین‌بار یک نقشه را دانلود می‌کنید، در دفعات بعد می‌توانید بدون نیاز به اتصال اینترنت، دوباره آن را مشاهده کنید.

کاربران همچنین باید برای استفاده از بوتیک‌یاب، به برنامه اجازه دسترسی به موارد زیر را بدهند:

۱. دسترسی به امکانات مکان‌یابی

۲. دسترسی به اینترنت

۳. دسترسی به حافظه SD برای ذخیره نقشه‌های دانلودشده

از آنجا که این برنامه به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، توسعه‌دهندگان آن از رویکرد جذب آگهی تبلیغاتی برای کسب درآمد بهره می‌گیرند.

از سوی دیگر نیز باید توجه کرد که این برنامه یک اپلیکیشن نوپاست و هنوز بوتیک‌داران زیادی در این برنامه خود را ثبت نکرده‌اند؛ در نتیجه اطلاعات به‌روز و زیادی را نمی‌توان از آن به دست آورد. از جهتی نیز گزینه‌های موجود در آن بسیار کم است و فقط قابلیت جست‌وجو و معرفی بوتیک‌ را دارد. در کل، توسعه‌دهنده آن می‌تواند گزینه‌ها و قابلیت‌های جذاب بیشتری را به آن اضافه کند تا کاربران بیشتری برای استفاده از این اپلیکیشن ترغیب شوند.

در منو اصلی این برنامه چهار گزینه ثبت نام، راهنما، درباره ما، و ارتباط با ما وجود دارد. حجم این برنامه بسیار کم بوده و در نتیجه به راحتی و به‌سرعت قابل دانلود است. این اپلیکیشن از نسخه‌های ۴.۰ اندروید به بالا و به خصوص اندروید ۵ و ۵.۱ پشتیبانی می‌کند.

با توجه به رشد روزافزون استفاده از تلفن‌ها و دستگاه‌های هوشمند توسط افراد، اپلیکیشن بوتیک‌یاب می‌تواند محل مناسبی برای معرفی کسب و کار بوتیک‌داران و نیز افرادی باشد که به دنبال خرید آسان از بوتیک‌های خوب هستند. بدین ترتیب افراد می‌توانند با صرفه‌جویی در زمان خود، بوتیک‌هایی را پیدا کنند که اجناس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.