بفرمائید قهوه بلاکچینی!

استارتاباکس چگونه سی هزار فروشگاه را به کشاورزان وصل می کند

0

مایکروسافت و استارباکس در کنفرانس توسعه‌دهی مایکروسافت که ۶ می ۲۰۱۹ برگزار شد همکاریشان را در جهت پیشرفت و ابتکارات شرکت‌های قهوه اعلام کردند. مشارکت‌های مایکروسافت و استارباکس از طریق نرم‌افزار بلاک‌چین آزور و با ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء انجام می‌گیرد.

استارباکس هرگز از تکنولوژی برای افزایش سرمایه و سودش غافل نمانده است. از این رو همواره در پیِ پیشرفت‌های تکنولوژیک بوده و در همین راستا با مایکروسافت مشارکت ایجاد کرده است.

پیش‌تر، استارباکس در کنفرانسی از راه‌اندازی سیستم بلاک‌چین کشاورزانش در کاستاریکا و کلمبیا خبر داده بود. سیستم بلاک‌چین استارباکس به مشتریان امکان انتخاب محصولات را می‌دهد. آنها در قدم بعدی از حمایت‌های مایکروسافت بهره گرفتند تا قهوه‌هایشان را با دستگاه‌های قهوه‌ساز هماهنگ کنند.

[bs-quote quote=”فروش جهانی استارباکس در سال بیش از ۲۴/۷ میلیارد دلار بود. این رقم در سال ۲۰۰۸ تنها ۴/۵۰ میلیارد دلار بود. استارباکس طی سال‌های اخیر شکل کارش را تغییر داده و ضمن استفاده از مزایای فناوری به شرکتی فناورانه بدل شده است.” style=”style-4″ align=”left” color=”#2770e5″ author_avatar=”https://shanbemag.com/wp-content/uploads/2019/06/ss.jpg”][/bs-quote]

به گفته ساتیا نادلا، مدیر مایکروسافت، بیشتر شرکت‌های قهوه از مزایای بلاک‌چین و فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند‌ـ همکاری بخش مهندسی نرم‌افزار استارباکس و مایکروسافت مثال خوبی است. استارباکس به‌یمن خلاقیت‌‌ و استفاده از مدیریت زنجیره تأمین یکی از اجزای اصلی بلاک‌چین قهوه است. این شرکت در زمینه فعالیت‌های نو و ارائه ایده‌های هیجان‌انگیز پیش‌قدم بوده است.

سنجش کیفیت قهوه به کمک اینترنت اشیا

استارباکس در جستجوی ارتباط با تمامی ۳۰۰۰۰ فروشگاه‌ خود است. محصولات استارباکس به‌لطف فناوری بلاک‌چین در هر فروشگاهی عرضه می‌شود. ماشین‌‌های ساخت قهوه داده‌ها را به‌وسیله ابزارهای توانمندسازی اینترنت اشیاء بررسی و تعداد شات‌های قهوه را اندازه‌گیری می‌کنند.

علاوه بر این، دمای قهوه را می‌سنجند. بلاک‌چین‌های اولیه‌ مورد استفاده استارباکس ارتباط مصرف‌کننده‌های قهوه و کشاورزان را بررسی می‌کرد و در حال حاضر کشاورزان نیز از مزایای مالی تازه‌ای بهره می‌گیرند.

نزدیک به ۵۰ سال از عمر استارباکس می‌گذرد. شرکت قهوه استارباکس در ۳۱ مارچ ۱۹۷۱ ، در شهر سیاتل، تأسیس شد. بنیانگذاران استارباکس جرمی بالدوین، زیو سیگل و گوردن بوکر بودند. این سه یکدیگر را طی دوران دانشجویی‌شان در دانشگاه سانفرانسیسکو ملاقات کردند.

آنها تحت‌تأثیر آلفردپیت، مؤسس قهوه و چای پیت، بودند و چگونگی تفت دانه‌های قهوه را از وی آموختند. بنیانگذاران استارباکس بر این عقیده بودند که بهتر است نام برندشان با حروف «اس» و «تی» شروع شود. سپس به واژه استاربو (شهری در کسکیدز) رسیدند.

اما این پایان کار نام‌گذاری نبود و نهایتاً «استارباک» انتخاب شد، نام ناخدای کتاب موبی دیک، اثر هرمان ملویل. گوردن بوکر، یکی از بنیانگذاران استارباکس، می‌گوید: «هیچ ارتباط مستقیمی میان استارباکس و موبی‌دیک وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.