برون‌سپاری نیروی انسانی به بازگشت سرمایه کمک می‌کند

0

سازمان‌های مختلف می‌توانند از مسیر برون‌سپاری نیروی انسانی برای بازگشت سرمایه‌ و کاهش مشکلات مرتبط با سرمایه انسانی استفاده کنند.

خدمات منابع انسانی برون‌سپاری به کاهش هزینه و ریسک کمک می‌کند زیرا دیگر کارفرمایان نگران عوامل بحرانی نظیر استخدام داوطلبان نامناسب، عدم انطباق با قانون حقوق استخدام، قراردادهای استخدام غیرتوافقی، فرایندها و روندهای انضباطی ناقص و موضوعات مربوط به فرآیند خروج کارکنان نخواهند بود.

علاوه بر این، با پیدا‌کردن نیروی‌کار با‌کیفیت‌ که سازگار و در دسترس هر کسب‌وکاری باشد، مشکل کمبود کارمندان حل می‎شود.

چه زمانی برای برون‌سپاری مناسب است؟

قانون استخدام حاکم بر چرخه عمر کارفرما-کارمند است، بنابراین خدمات متخصص منابع انسانی از ابتدا مورد نیاز است؛ در نتیجه هر زمان که امکانش بود، می‌توان از برون‌سپاری استفاده کرد.

از طرفی وقتی شما در حال تجربه رشد کسب‌وکار خود هستید، با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوید. در چنین زمانی مسائل پیچیده زیادی برای سازگاری وجود دارد. زمانی که تعداد کارکنان بیش از ۵۰ درصد باشد‌ و یا حجم معاملات سالانه شرکت شما فراتر از سقف پیش‌بینی‌شده معاملات باشد، به جای استخدام نیروی شرکتی باید به فکر نیروی دورکار باشید.

بزرگ‌ترین مزیت نیروی دورکار برای شرکت‌های درحال رشد کاهش هزینه‌ها‌ست. وقتی شما افراد زیادی را استخدام کنید، به فضای کاری بزرگی نیاز دارید.

در صورتی که نیروی دورکار فضای کاری را اشغال نمی‌کند و شما لازم نیست هزینه‌های مربوط به انرژی مصرفی او را بپردازید. از طرفی نیروی دورکار نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی حمل‌ونقل ندارد. برون‌سپاری به کارمندان شما این امکان را می‌دهد تا از زاویه دید متفاوتی به مشکلات و مسائل مربوط به شرکت نگاه کنند.

وقتی کارمندان هر روز در یک محیط کار مشخص رفت‌وآمد می‌کنند، خیلی به آن فضا وابسته می‌شوند و خلاقیتشان کم‌کم کمرنگ می‌شود.

با برون‌سپاری منابع انسانی می‌توان روی موضوعات بیشتری تمرکز کرد، چون درگیری‌ها و موضوعات پیش‌پا‌افتاده دفتر کار دیگر دغدغه نیست، زیرا برای همه کسب‌وکارها مهم است که موضوعات منابع انسانی خود را به افراد حرفه‌ای واگذار کنند تا بتواند بر اولویت‌های استراتژیک آن تمرکز کند .

انتخاب خدمات برون‌سپاری برای شرکت‌های کوچک و متوسط، باعث بهبود قراردادهای استخدام، سیاست‌ها و رویه‌ها، مدیریت عملکرد، حقوق استخدام و گزارش آموزش سالانه کار می‌شود. اگر به موارد اینچنینی توجه نکنیم یا اگر به‌درستی انجام نشوند، می‌توانند تاثیر زیادی بر کسب‌وکار داشته باشند.

البته نباید از یاد ببریم که صرفا به خاطر برون‌سپاری، بازگشت سرمایه اتفاق نمی‌افتد. درصورتی بازگشت سرمایه و کاهش هزینه‌ها میسر می‌شود که در انتخاب یک ارائه‌کننده خدمات دقت کنیم.

برای انتخاب یک ارائه‌کننده خدمات، چه معیارهای را باید در نظر بگیریم؟

تخصص، قیمت، شهرت و تناسب فرهنگی معیارهایی هستند که باید برای انتخاب ارائه‌کننده خدمات به آن توجه کنیم.
وقتی کسی را برای انجام کارهای تخصصی‌مان انتخاب می‌کنیم، نباید تنها به مدرک تحصیلی او استناد کنیم.

همچنین رزومه‌کاری اشخاص ممکن است حاوی اطلاعات اشتباهی باشد به همین دلیل باید با راستی‌آزمایی بفهمیم که او متخصص است.
قیمت‌، از فاکتورهای مهم دیگری است که باید در مواقع برون‌سپاری به آن توجه کرد. باید بدانید که براساس هزینه‌کردتان، کالا و خدمات به دست می‌آورید. پس در صورتی‌که این خدمات مقرون‌به‌صرفه باشد، شما ترغیب به همکاری می‌شوید.

البته عموما خدماتی که جامع نیستند، ارزان ارائه می‌شوند. بسیاری از مشتریان به کار با نیروی انسانی‌شان خاتمه می‌دهند، زیرا آنها تصمیم گرفته‌اند از خدمات منابع انسانی ارزان‌تری استفاده کنند. این مشتریان در نهایت، هزینه‌های بیشتری را در بلندمدت برای کسب‌وکارشان خرج کرده‌اند.

شهرت در منابع انسانی تاحدودی با دیگر شهرت‌ها متفاوت است، زیرا بیشتر به معنای اعتبار و رضایتی است که از سوی دیگر مشتریان مطرح شده است.

تناسب فرهنگی از نکات دیگری است که هنگام استخدام نیروی دورکار باید به آن توجه کرد. ارائه‌دهنده خدمات منابع انسانی باید بتواند با نیازهای شما سازگار شود.

بهترین راه برای انجام این کار، «تبدیل‌شدن به یکی از کارمندان» برای ارائه خدمات است. آنها باید رابطه‌ای را با هر مشتری به وجود آورند که توسط یک سرویس شخصی پشتیبانی می‌شود.

فواید برون‌سپاری خدمات منابع انسانی برای کارفرمایان

کاهش ریسک و صرفه‌جویی در هزینه، بازگشت سرمایه، رشد مهارت‌ها و گسترش فعالیت‌ها فواید برون‌سپاری خدمات منابع انسانی برای هر کارفرمایی است.

مزایای دورکاری برای کارمندان نیز این است که آنها دیگر نگران مسائل مرتبط با منابع انسانی، مانند جلسات انضباطی یا نامرتب‌بودن ساعت‌ کاری‌شان نیستند. در سیستم برون‌سپاری اگرچه کماکان رابطه رئیس و مرئوس وجود دارد، ولی کارمندان احساس استقلال می‌کنند. در چنین شرایطی کارمندان راحت‌تر با رئیس خود ارتباط برقرار کرده و نظراتشان را به او منتقل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.