برندهای برتر گوشی های همراه در جهان

0

امروزه تنوع گوشی های همراه در بازار جهانی بسیار داغ است و تولیدکنندگان مطرح گوشی های همراه در بازار رقابتی، هر روز با ارایه جدیدترین تکنولوژی ها ، با شرکت های دیگر رقابت میکنند تا سهمی در این بازار کسب کنند. دو عامل مهم ، رمز طلایی کلید پیروزی در این رقابت به شمار می آید ، اولین عامل ، نیاز سنجی دقیق کاربراست که مهم ترین اصل موفقیت در این رقابت محسوب می شود و عامل  مهم دیگر این است ارایه تکنولوژی، متناسب با نیاز کاربر در هر دوره، دوباره سنجی شود، در ادامه به برخی از برندهای مشهور گوشی های موبایل می پردازیم. چنانچه قصد خرید گوشی های موبایل را دارید به فروشگاه اینترنتی لیپک مراجعه کرده و انواع گوشی های موبایل را با یکدیگر مقایسه کنید.

شیائومی (XIAMOI)

این برند چینی یکی از جدیدترین ، برند گوشی های موبایل در بازار جهانی است . شیائومی در سال ۲۰۱۱ اولین گوشی هوشمند  را به بازار عرضه کرد و از آن سال تا کنون جزو ۸ شرکت برتر تولیدکننده گوشی های همراه است، یکی از ویژگی های محبوب این برند، قیمت آن است که نسبت به تنوع مدل ها و تکنولوژی آن، بسیار مورد توجه کاربران خود قرار گرفته است.

اپل (APPLE)

شرکت اپل ، آیفون را در سال ۲۰۰۷ به بازار امریکا عرضه کرد، زیبایی و در عین سادگی در طرحی این گوشی بود که بسیار مورد توجه  مردم در سراسر دنیا  به ویژه ایران قرار گرفت ،  از طرفی راه اندازی فروشگاه اپ استور از جمله ویژگی خلاقانه این شرکت بود که کاربران بتوانند براحتی برنامه های مورد علاقه خود را دانلود کنند. همچنین قرار دادن اثرانگشت برای صاحب گوشی ، از تکنولوژی های کاربردی این گوشی بود، البته دلایل محبوبیت این برند خوشنام بسیار زیاد است که در مقاله های آینده مفصل به آن اشاره خواهیم کرد،یکی از جدیدترین گوشی های اپل آیفون SE 2020 128 گیگابایت است که در چندین رنگ قرمز، مشکی، سفید در بازار موجود است.

سامسونگ (SAMSUNG)

سامسونگ یکی از شرکت های برتر تولیدکننده موبایل و محصولات الکترونیکی در دنیا است و دلیل محبوبیت آن، به روز کردن تکنولوژی محصولات خود باتوجه به نیاز مشتریان است، همچنین این برند بین مردم ایران از طرفداران زیادی برخوردار است. محبوبیت موبایل های سامسونگ،سادگی  کارکرد آن است که از این لحاظ نسبت به گوشی های اپل برتری دارد، همچنین امکان اشتراک گذاری اطلاعات بین دستگاه ها، باتری قابل تعویض ، صفحه نمایش بزرگ و حافظ جانبی از ویژگی های دیگر این برند است. برند سامسونگ با ارایه تکنولوژی های به روز در هر رونمایی از محصولاتش، بین برندهای محبوب،جایگاه متفاوتی پیدا کرده است.

هواوی (HUAWEI)

هواوی یکی از برندهای آشنا در تولید موبایل های هوشمند است . در سال ۲۰۰۹ با Tmobile  همکاری خود را اغاز کرد و ثمره این همکاری اولین گوشی موبایل اندورید  به نام u8220 بود که وارد بازار شد . در سال ۹۴ گوشی هواوی p3 به ایران وارد شد و از آن زمان به بعد تمامی محصولات هواوی با گارانتی  اصلی خود در بازار ایران عرضه شد، همچنین شرکت مخابرات ایران، اکثر آنتن های BTS  تلفن همراه را  از این شرکت خریداری کرد و از طرفی دیگر شرکت های مبین نت و ایرانسل مودم های اینترنت وایمکس را از هواوی گرفتند. 

ال جی (LG)

شرکت ال جی از برندهای قدیمی در بازار جهانی است که  نه تنها توانسته برند ویژه محصولات خانگی را تولید کند بلکه در تولید گوشی های موبایل نیز شناخته شود ، همچنین با اینکه رقابت زیادی بین دوبرنده کره ای موبایل ال جی و سامسونگ بوده، اما همچنان برند ال جی محبوبیت خود را به ویژه در بین ایرانیان حفظ کرده است . این برند با  رونمایی از سری “جی” و “وی” ( V20,V10,G3,G2) توانست جایگاه عمده ای در بازار جهانی را تصرف کند ، البته گوشی های هوشمند ال جی هر ساله در حال به روزرسانی هستند . اما نسبت به برندهای دیگر از محبوبیت کمتری برخوردار است.

 

نوکیا (NOKIA)

این برند شناخته شده و قابل اعتماد از قدیمی ترین برندهای موبایل به شمار می آید. اولین محصول نوکیا در سال ۱۹۸۱ عرضه شد و با رونمایی گوشی موبایل ۲۱۰۰ به شهرت رسید.از محصولات پرطرفدار نوکیا در سال ۱۹۹۶ NOKIA 9000 COMMUNICATOR  است . این محصول جزو اولین موبایل هایی بود که قابلیت ارسال و دریافت فکس و ایمیل و پردازش فایل های متنی را داشت، اما متاسفانه برخلاف انتظار مدیران این شرکت ، محبوبیتی بین کاربران پیدا نکرد. در سال ۱۹۹۸ موتورولا رو خرید و۲۰۱۰ سال اوج شهرت برند نوکیا در جهان بود و با شرکت تولید لنز آلمانی قرارداد بست و اولین گوشی هایی با دوربین های حرفه ای به نام سری N تولید کرد اما متاسفانه در سال ۲۰۲۰ این برند نسبت به قبل ضعیف تر شد اما همچنان طرفداران خود را در بازار جهانی دارد..

کلام  اخر

بهترین انتخاب  هر گوشی موبایل، متناسب با سلیقه هر فرد در شکل ظاهر ، کارایی و نیاز هر فرد متفاوت است قبل از  خرید گوشی اپل ، هواوی، شیائومی،سامسونگ ، ال جی و نوکیا ، از نیاز و خواسته خود در انتخاب گوشی مطمئن شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.